handdator

Visa fullständig version : Miles Magister No 2



Lada008
2010-01-13, 18:49
Med No 2 menas att det är den andra Magistern då den första jagade sorkar i somras
Blev ett väldigt stort hål i kornåkern
Hade bara kört några gånger med den så det blev ju lite snopet men det tillhör ju hobbyn.
Man får ju se det så att man får vara mer i verkstan.
det som var helt efter kvadden var stabben och fenan jag beslöt mig att riva bort den gamla klädseln som var siden. På den nya så blir det nog solartex för att få ned vikten förra blev nog lite för tung tror jag .
Hur som helst så började jag med att tillverka spryglar och såga till spant bygga upp kroppsidor .
Vingen bygges i tre delar som sammanfogas med mitten vinge och två s.k vingöron
med lite vform

Corsair
2010-01-14, 05:39
Hej Lada008
Ser bra ut, bra att du inte tröttnat utan lagar din kärra. Det kan vara tungt ibland men som du säger "men det tillhör hobby".:1wav:

Lada008
2010-01-14, 18:00
Tack
Man ska inte ge upp i första taget
Lada

Corsair
2010-01-15, 17:03
Lada...
Låter bra, jag har smällt många kärror och det är bara bryta ned och komma igen...:banghead:

Lada008
2010-01-16, 12:23
samt plankat mittenvingen
Tänkte ha wire styrning på sidorodret och en kolfiber stång för höjdrodret jag har en misstanke om att det var nåt vaj med höjdrodret som förorsakade förra kvadden.
motorn är på plats och även serot för motorkontrollen det fungerar väldigt bra med ett litet servo,
Har även gjort pluggen till motorkåpan, sidorna blir i 0,5 mm aluminiumplåt skulle helst vilja ha frontdelen av kåpan i aluminium men verkar bökigt
Nån som vet hur man gör man måste väl ha någon form av plugg där med antar jag

Corsair
2010-01-16, 14:47
Hej Lada
Snyggt jobbat...:icon_pidu:

Lada008
2010-01-17, 14:40
samt test av höjdroder
börjar bli dags att limma fast stabben då är det extra viktigt att man har koll på höjdroder utslaget eftersom stötstången löper inuti kroppen
Jag har gjort en liten gigg så att man kan få stabben i 0 grader jämfört med datumlinjen jag tänker mig att den går genom centrum på propelleraxeln mycket mätning blir det men nu ligger allt rätt (hoppas jag) ,måste bara ladda radio och mottagarack.