handdator

Visa fullständig version : En sån där Extra



wesse
2010-01-19, 19:48
jag har nu äntligen kommit i gång med min Extra och lägger ut lite kort på installationen här om det kan roa någon...

Det tar sin tid för mig med monteringar då mina gamla smedhänder är lite sletna men till sommarn ska ho vara klar är det tänkt...

Tryckeriet här hemmavid har fått en ny färgskrivare som skriver ut på insidan av dekalerna och därmed kan man få vilken bild eller text som helst. Nu ska det bara funderas på vilken typ av dekaler det ska vara på henne...en bild på wesse i badräkt skulle ju kunna skänka unikhet åt denna dussinkärra:sarcastic:

Torgny har fått löda och montera ljuddämparen då han numera är utnämnd av mig som proffskrökare:thumbup:

Det blå som syns på en del bilder är sånna dära sittlappar som jag skurit till efter önskemål samt limmat med uhupor...tankhållaren ska fästas med kardborre..

Sen tog jag sånndäringa gråa mjuka skummiga rör som rörmockare använder till rörisolering..
Dessa va trevliga att dra kablar i samt mycket lätta i sin vikt och övergången vid röret början och slut blir skonsam för kablar...

Hade gjort mig en trevlig lite sittlappsask som lipocellerna skulle sitta i men den får nog göras om då jag fick beställa större batterier:banghead:

Målet är att inte få så mycket synliga kablar så det pluras med gråa rör och sittlappsmatriell för att dölja kablar ..
Det är så skönt att öppna en kärra utan att få en smärre shock av kabelhärvor...

Emotecbrytare sitter på plats med kupolmutter utvändigt för att reta gallfeber på Torgny:thumbup: har även lackat mina motordistanser röda även detta för att reta Torgny:thumbup:

Motorkåpan ska väl sinnom sin tid oxå på plats med det är ett sånt ledsamt göra så det sparar jag till sist eller ber Torgny fixa..moahahah


Tjingeling

wesse
2010-01-19, 20:17
lyckades på första försöket att få alla servona att gå så som jag tänkt och blev helt hänförd över att jag fixade detta då jag bara haft radion i två år:thumbup:

Testade o filma med mobilen och det funkar ju det oxå...


http://www.youtube.com/watch?v=di99eBnuEaY

Patrick
2010-01-19, 20:34
Hei Wesse.

Husk +80 i expo.
Det har pappa på sin Yak 54.

Tobbe O
2010-01-19, 20:37
Härligt Magnus, mycket snajsigt:thumbup:

mulder
2010-01-19, 20:39
:thumbup: /Mulder

wesse
2010-01-19, 20:52
Patric! Då ska jag ha 90% + expo så jag blir tuffare än Pappa din:)
fast så cool som du är Patric blir jag nog aldrig.. Yehhh

lassebetong
2010-01-19, 21:11
Har wesse gått och blivit seriös, en byggtråd.:)
Hur som såg det ut som ett rejält bygge.
Mata på med inspirerande byggbilder och vem vet kanske lite tokigheter.:thumbup:

/Lasse

Thomas
2010-01-19, 21:30
Men va f*n...
"Riktig" motor å allt, ingen el-skit??

DrHanke
2010-01-19, 21:55
Suck wesse har blitt normal, har normala byggtrådar... Klavins har fått rampfeber syns inte i rutan längre, torgny retas för röda *bling* delar...

Din jävla fjant wesse, Klavins har blitt toffelhjälte, Torgny måste bejaka sin kvinnliga sida å acceptera röda *bling* delar, frågan lyder -"Vart är hultsfreds modellflygare på väg"??? Ni är ju på G att bli stockholmare... yahoo... visste att det var nå skumt med er i småland, ni vill bara vara som oss andra "svenssons"

wesse
2010-01-19, 22:10
http://www.youtube.com/watch?v=qTUo3BIszP4

Sigun
2010-01-19, 22:21
haha :)

bokis
2010-01-19, 22:26
"Hjulet snurrar men hamstern e dö"...Gammalt stockholmsuttryck om såna där små-lämlingar..
Ni har Ingen Ivve o ingen Hanke...För o inte tala om att ni INTE har nån Shaggy o Byrådirre..
Så egentligen så har ni nada..

wesse
2010-01-19, 22:46
"Hjulet snurrar men hamstern e dö"...Gammalt stockholmsuttryck om såna där små-lämlingar..
Ni har Ingen Ivve o ingen Hanke...För o inte tala om att ni INTE har nån Shaggy o Byrådirre..
Så egentligen så har ni nada..


Vi har Wessisar Klavinsar Tomtar och Trollungar samt Slamsugare så nog tror jag ni ligger i lä lite där :sarcastic:

ja här snurrar hjulen även när vi är döa så även där ligger ni i lä...muahahah

Per P
2010-01-20, 04:14
Ser ju bra ut det där Wesse!!

Det där med att hålla kablarna iordning, sån här (http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31635&path=) funkar rätt bra om man vill samla kablarna. Har såna i flera modeller!:)

matbos
2010-01-20, 06:59
Wesse så här är det.

Som vi sa när vi var klädda i grönt.

Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler. Den platsen heter SMÅLAND
dit vill jag aldrig mer. När ska den dagen komma när ska den dagen gry. Då vi kan vända arsl.t åt den jä.la by. :icon_butt:





p.s snyggt monterat

teamfj
2010-01-20, 08:03
Supernice, Äntligen grabbar med riktiga grejer, jag menar DA.:dance3:
Synd att ni håller till i dom mörka skogarna, GO WEST:sarcastic:

wesse
2010-01-20, 08:15
Wesse så här är det.

Som vi sa när vi var klädda i grönt.

Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler. Den platsen heter SMÅLAND
dit vill jag aldrig mer. När ska den dagen komma när ska den dagen gry. Då vi kan vända arsl.t åt den jä.la by. :icon_butt:

det tycker jag låter kanonbra då kan man lungt räkna med att ni inte kommer och stör oss på våra flygträffar... Tusen tack för detta glädjade besked..

Mats J
2010-01-20, 09:00
Snyggt byggt, hoppas bara att du törs flyga med den nu då:)

Mvh Mats J

matbos
2010-01-20, 09:24
det tycker jag låter kanonbra då kan man lungt räkna med att ni inte kommer och stör oss på våra flygträffar... Tusen tack för detta glädjade besked..


Nja om vi mot all förmodan skulle dyka upp. (Gud förbjude) Nere där landet ligger i mörker och skugga. Så skulle det vara för att visa vad dom blå skåpen ska stå. Alltså dom man har pottan i och ingenting annat. :sarcastic:

Björn.O
2010-01-20, 11:00
Snyggt ! Jag har samma maskin och den flyger väldigt trevligt.
Ett tips är att förstärka motorkåpan längst fram i nosen. Den är lite fladdrig och min har rört sej så mycket att den blivit skrapad av propellern. Så nu måste jag fixa den och få tag på en färg som stämmer.:banghead:

wesse
2010-01-20, 17:45
har roat mig med att göra lite kabelgömmor av skummande gummi och nu syns inte kablarna så mycket och det gör mig sällsamt glad...

Snart kan vi hänga opp även denna på väggen och ännu ett konstigt verk är redo att beskådas...:lollypop:

Sigun
2010-01-20, 18:50
Snyggt Wesse.. att liggunderlag kan komma till användning även i flygplan :)