handdator

Visa fullständig version : Gripenpilot skala 1:10



seejay
2010-09-14, 21:12
Hej alla!

Själv väntar jag ivrigt på att Marcus von Elling skall få tummen ur,....med sin Gripen-sats alltså,..

För att fördriva tiden tills detta sker har jag knåpat ihop en för mig passande figur
att stoppa i maskinen. Se bilder.

Efter att plöjt igenom nätet efter en passande gubbe, utan resultat, ( dom flesta ser ju faktiskt inte kloka ut, ofta med helt felaktiga proportioner, fel utrustning eller vansinnigt dyra ), beslöt jag mig för att "själv är bästa dräng".

Bilderna visar "pluggen", lite klantigt målad, mest för att man skall få en någorlunda uppfattning om hur den kan se ut i färdigt skick.

Denna skall sedermera användas för att tillverka en (flera) silikonform, för att slutligen gjutas i 2-komp skum ( "hård" yta ). Detta borgar för att jag kan tillverka ett antal,
om intresse finns.

Nu när jag knåpat ihop gubben och haft riktigt jävla kul under tiden, ja,..varför inte gå vidare,...

Sagt och gjort,..håller som bäst på att färdigställa en Mustangförare i skala 1:5.
Denna blir i halvfigur / byst.

Har nämligen en halvfärdig Pica Musse i gömmorna.

Tanken är att det även skall bli en Engelsk WW2 förare, samt en Tysk, även dessa i skala 1:5. Bilder kommer vad det lider.

Så gott folk,.....om någon är intresserade av dylika tingestar, kontakta mig då på mail, så ser vi vad som kan göras.

Vänligen
Krille / seejay

seejay@telia.com1302413025130261302713028130291303 013031

marell01
2010-09-15, 09:52
Jag skall ta tag i det nu....
Din pilot ser helt fantastiskt bra ut. Sätt upp mig på en.
Säg till om du behöver någon detaljbild - Jag tror jag har möjligheten att fixa det åt dig ;)
Mvh

seejay
2010-09-15, 15:57
Någon som är intresserad av en liknande gubbe i skala 1:12, för tex Viggen, Draken?

Vänligen
Krille / seejay

marell01
2010-09-15, 17:22
Jag är intresserad av en 1:10 samt två 1:12 en till viggen o en till draken. Tror att de två var ganska lika.
Mvh

jonols
2010-09-15, 19:35
Änligen en riktig pilotfigur som liknar en pilot.
Supersnygg!
Jag ligger inte i samma lönegrupp som Marcurs, så jag måste tyvärr fråga vad du har för prisidé för dina konstverk? :)

Jonas

seejay
2010-09-15, 20:34
Hej Jonas!

Tack så mycket för dom fina orden!

Nästan så man rodnar,...hehe

Vad priset beträffar,...tja,...har ingen aning just nu....

Det beror helt o hållet på intresset,...några få,..ja då blir det för jävla dyrt.

Men allting är relativt,......jag återkommer i frågan.

Vänligen
Krille

Admiral Piett14
2010-09-16, 18:01
Du skulle inte tänka dig att göra en svensk helfigurpilot anno WWII i skala 1:10? Jag skulle behöva en till min Gloster Gladiator.

http://www.svensktmodellflyg.se/users/1911/J8_-_Gloster_Gladiator_-_1019_-_liten.jpg

http://www.svensktmodellflyg.se/users/1911/J8_-_Gloster_Gladiator_-_1014_-_liten.jpg

seejay
2010-09-16, 18:42
Hallå Amiralen!

Suverän kärra du har där!

En sådan maskin kräver definitivt en "riktig" förare.

Och jag tycker det skulle vara skitkul att knåpa ihop en....

(Helfigur förmodar jag)

Men,........om jag inte får ihop ett "gäng" ( typ tio ) som vill ha samma gubbe,
då är jag rädd att det blir skamligt dyrt,..tyvärr..

Sen å andra sidan, det är ju du som betalar, hehe

Vem vet, det kanske finns fler som är intresserade av en gubbe från den epoken.



Vänligen
Christer