handdator

Visa fullständig version : Träpropp



roggie_49
2010-09-21, 08:45
Letar träpropp likn. denna.

Finns ett otal på marknaden men blir mycket träarbete o balanserande
så vad jag söker är nåt så liknade som möjligt i storlek 13x7"-14x6"
13659

jaka
2010-09-21, 17:27
Hej!
Du lär inte hitta en likadan i någon affär...men att fila till en befintlig träsnurra så den liknar originalet på bilden är väl ingen match..?!

Janne O
2010-09-23, 23:20
Hej Roggie,
Jag skulle föreslå att du tar kontakt med Thomas på HAB om du vill ha specialproppar.Själv har jag köpt ett antal laminerade d.v.s
propellrar med mörkt och ljust träslag.Fabrikatet heter PAKR och är handtillverkade i Tjeckien.Du kan få precis vilken diameter och
stigning som du önskar.Priset är faktiskt överkomligt,ex. 16x4 kostade mig drygt 200 spänn,används på en Fokker Dr1 skala 1/5.
Jag kan tänka mig att en propp till en Ryan STA= standard modellen.Men det finns minst 4 olika utföranden.

M.v.h
Janne

roggie_49
2010-09-24, 07:22
Tack för tipset..
/Rogge


Hej Roggie,
Jag skulle föreslå att du tar kontakt med Thomas på HAB om du vill ha specialproppar.Själv har jag köpt ett antal laminerade d.v.s
propellrar med mörkt och ljust träslag.Fabrikatet heter PAKR och är handtillverkade i Tjeckien.Du kan få precis vilken diameter och
stigning som du önskar.Priset är faktiskt överkomligt,ex. 16x4 kostade mig drygt 200 spänn,används på en Fokker Dr1 skala 1/5.
Jag kan tänka mig att en propp till en Ryan STA= standard modellen.Men det finns minst 4 olika utföranden.

M.v.h
Janne