handdator

Visa fullständig version : Känsla!



Baua
2010-10-01, 00:08
Vet inte om jag är ensam om att tycka det, men jag har fått en känsla av att det är sämre drag på forumet nu än innan kraschen. Med drag menar jag aktiva besökare. Går det att mäta?

DrHanke
2010-10-01, 07:56
Tja... Kollade 1 aug till 1 okt för både 2009 och 2010

2009
14180

2010
14181

2009 i grönt och 2010 i blått
14182

Visst är det mindre än innan kraschen för i år men jämnfört med förra året flera.

Jag tror att en stor del har med utseendet att göra och det jobbar jag på att få till bättre.

Nån som har några andra förslag?

TommyzT
2010-10-01, 08:20
Jag tycker folk skall lägga upp mera filmer! :lollypop:

McRegor
2010-10-01, 10:25
Jag tycker folk skall lägga upp mera filmer! :lollypop:

Hej,
Ja - om det är filmer som visar något intressant. Att t ex lägga upp en film på en premiärflygning av en ny kärra där man bara flyger runt lite är för mig rätt ointressant. Ofta dessutom som mer eller mindre bara en "prick" i skyn.
Det finns givetvis många intressanta filmer och inte minst duktiga flygare men jag föredrar helt klart kvalitet framför kvantitet. Men som vanligt är smaken som baken...:) Det finns ju vissa oförglömliga filmer men dessa har ju då nån form av knorr - t ex Hankes/Bokis "Ä Väg" eller vad det var dom kallade den...:)
För att återgå till trådens ämne så är också min känsla att aktiviteten avtagit lite efter "kvadden".
Men jag har nästan samma känsla när det gäller forumet på Svenskt Modfellflyg också så det kanske är årstiden som deppar ner oss med förminskad forum-aktivitet som resultat...:)
Hälsningar
Roger

Dufniall
2010-10-01, 10:47
Men vad kanske är ointerresant för dig, kanske är interresant för andra. Där finns en del löjlige (för mig) filmar som är ointerresant för mig, men dem låter jag så bara bli att kolla på, eller stopper kolla när jag ser, det är inget för mig.

En "newbie" som stolt har har fåt en kompis att filme med skit kamera, och sen redigeret med 3 min med 1500 effekter. Kanske är viktigt för honom att visa. Så där skall väl inte va något krav på kvalitet, vilket är olika från person till person också. Eller skall det bara vara dem med GoPro och duktiga piloter som skall ligge upp filmer ?

Så fler filmer, uanset duktig, löjlig eller tråkig. Så kan du sitta fundera lite över det :0)

Medan du funderar kan du kolla på en dålig kvalitetsfilm här, som är dåligt redigerat, och med 5 dålige piloter.... (jag incl).


http://www.vimeo.com/3121373

Sen har jag en del filmar med duktiga piloter (incl mig), och i full HD också. Men någon film ska ju var den förste.

petera38
2010-10-01, 10:56
YEP! Du har rätt Dufniall!

Vi är alla olika......det måste finns något för varje smak! (Det går ju faktisk också vara selektiv)

Pete

McRegor
2010-10-01, 11:05
Hej,
Jodå - jag förstår fullt ut att vi är olika och därmed har olika smak/intressen men jag redovisade min åsikt - hoppas det är OK det med...
Med "kvalitet" avsåg jag inte främst den tekniska kvaliteten utan snarare den innehållsmässiga - hoppas ni förstår mig rätt nu.
Och visst är jag selektiv - tyvärr så selektiv att jag numera sällan kollar några filmer alls och då missar jag givetvis några "pärlor" men det får jag leva med...:)
Hälsningar
Roger

Dufniall
2010-10-01, 11:20
Forum är till för åsikter, så det är helt ok :0)

Jag hajar.

Slutta vara selektiv, och kolla på ALLA filmar nu ;o)

Exocet
2010-10-01, 11:21
Dufniall: Helkul rulle! Snygga "landningar" mm... Mera sånt...

Men självklart annat material också... Kul med humor i rullarna...
Sen är det väl även klart intressant/kul att se mer "seriösa" rullar ...
Hur det än är med kvaliten/innehållet i klippen, så finns det ju alltid någon som det intresserar...

DrHanke
2010-10-01, 11:21
Kollar man statistiken så märks det klar när Elitserien, Fotbollen, Kungarna av Tylösand, IDOL2010 mfl går av stapeln på kvällarna... Så visst har en del med tiden på året samt veckodagarna att göra.

Vad gäller filmandet så tycker jag att alla filmer är lika bra eller dåliga, det finns flera här som gör skitbra filmer i kass kvalitet likså har vi HD filmer som är kassa så att döma en films kvalitet på video kvaliteten tycker jag inte är skysst utan det måste vara innehållet som skall bedömas. Sen har alla olika tycke och smak så visst det jag tycker är skitbra tycker säkert nån annan e skit... Jag tycker också det är skoj att se alla olika stilar på filmer som dyker upp, att personen ifråga lagt ner lite tid på att åstadkomma nått kreativt man är stolt för.

Vad jag personligen tycker är trist är när man tankar upp bilder i massor men inte skriver ett ord om vad bilderna avser, då ser jag hellre en film i dålig kvalitet där man iaf förstår budskapet.

Mr J
2010-10-01, 11:38
Medan du funderar kan du kolla på en dålig kvalitetsfilm här, som är dåligt redigerat, och med 5 dålige piloter.... (jag incl).


Bra eller dålig, den var jäkligt rolig :thumbup:
Vad gjorde polisen där? Flygande besiktning? :sarcastic:

DrHanke
2010-10-01, 11:46
Dufniall klockren film mera sånt!!

Dufniall
2010-10-01, 12:14
Tack tack, roligt att göra rolig film. Roligt ni tyckar om den.

Snuten var där av interesse bara, hade synligen själv flygit tidligera.

Baua
2010-10-01, 17:22
Ja fy fan va kul vi hade Sören! He he!
Herr blå var ju faktiskt riktigt flygintresserad också.

Vinterflyg är kul........ och kallt!
Undrar förresten hur mycket pengar det fältet har kostat oss, burrrrrrr!

For helvi..

mulder
2010-10-01, 18:22
Men vad kanske är ointerresant för dig, kanske är interresant för andra. Där finns en del löjlige (för mig) filmar som är ointerresant för mig, men dem låter jag så bara bli att kolla på, eller stopper kolla när jag ser, det är inget för mig.

En "newbie" som stolt har har fåt en kompis att filme med skit kamera, och sen redigeret med 3 min med 1500 effekter. Kanske är viktigt för honom att visa. Så där skall väl inte va något krav på kvalitet, vilket är olika från person till person också. Eller skall det bara vara dem med GoPro och duktiga piloter som skall ligge upp filmer ?

Så fler filmer, uanset duktig, löjlig eller tråkig. Så kan du sitta fundera lite över det :0)

Medan du funderar kan du kolla på en dålig kvalitetsfilm här, som är dåligt redigerat, och med 5 dålige piloter.... (jag incl).


http://www.vimeo.com/3121373

Sen har jag en del filmar med duktiga piloter (incl mig), och i full HD också. Men någon film ska ju var den förste.

Yeahhhhh 5getingar yeahhhhh /Mulder

Stig H.
2010-10-01, 22:11
Nedgången är nog bara ett tecken på en viss mättnad efter en fin flygsommar - snart börjar man satsa mot nästa säsong och får tid för forum-diskussion, filmer m m.
Ska bli intressant att se RCFF's medlemsutveckling 2011.

Stig

Thomas
2010-10-01, 22:42
För hels... Dufniall.....

En sån påse ljudeffekter vill jag oxå ha!!

Curpling
2010-10-02, 00:06
Underbar film! 6/5 :D

esanisk
2010-10-02, 16:55
Nedgången beror åtminstone till en viss del på att ingen fyller år numera.
Inte det minsta STOOOORT Grattis någonstans.

Kanske blir det bättre drag med födelsedagandet på våren igen.