handdator

Visa fullständig version : Bensinmotorer



janj3an
2010-10-18, 20:47
Vilken bensinmotor är bäst i 50 60cc. Och vem säljer dom. Svar till janj3cub@hotmail.com

Nyroth
2010-10-18, 21:49
Tjena Jan,
Det beror mycket på vad du skall ha den i, och hur du vill flyga med den.
Skriv gärna lite mer om vad du vill ha ifrån en motor som du känner är ''bäst''.

Mvh,
Niklas

genland
2010-10-18, 22:24
Hej Janne
Som vi pratade om....
Tror att du ska titta på DA-50 från Aresti eftersom
du liksom jag inte nöjer dig med kinarappel.
Länk: www.aresti.se (http://www.aresti.se)

Dessutom är ägaren Jonas Bergström en hyvens
man att ha att göra med!

MVH Kent

genland
2010-10-18, 22:46
Förresten Janne
När du ändå är därinne kolla även in Zenoah motorerna också...
Suveräna bruksmotorer.

MVH Kent

Björn.O
2010-10-18, 22:58
DA är väl på gång att släppa en DA 60 nu närmaste tiden. Den lär ju bli en värsting i denna klass !

Nyroth
2010-10-18, 23:18
För problem fria mil så har Jonas defenitivt en lösning, eller egentligen 3.

DA-50 om du är ute efter lägsta vikt och bra prestanda i en kvalitetsförpackning. Vackrare 50cc motor finns inte... :)

Zenoah 45 om du söker en MYCKET driftsäker, maskin med oändliga tillbehörs möjligheter gällande dämperi, insugskrökar, vibrations dämpare, propellernavs längder, motorfästen i alla de längder, etc.

Zenoah 62 om du söker kraft och allt det övriga som 45'an erbjuder, samt att låg vikt inte är det viktigaste.

Jonas kan sin sak, och arbetar med de bästa märkena i branchen.

Mvh,
Niklas

genland
2010-10-18, 23:38
För problem fria mil så har Jonas defenitivt en lösning, eller egentligen 3.

DA-50 om du är ute efter lägsta vikt och bra prestanda i en kvalitetsförpackning. Vackrare 50cc motor finns inte... :)

Zenoah 45 om du söker en MYCKET driftsäker, maskin med oändliga tillbehörs möjligheter gällande dämperi, insugskrökar, vibrations dämpare, propellernavs längder, motorfästen i alla de längder, etc.

Zenoah 62 om du söker kraft och allt det övriga som 45'an erbjuder, samt att låg vikt inte är det viktigaste.

Jonas kan sin sak, och arbetar med de bästa märkena i branchen.

Mvh,
Niklas

Helt överens med Hr Nyroth!

Info: Vet att frågan gäller en Balsa USA 1/3 skala J3 Cub
så vad gäller Zenoah kanske Zenoah 62:an ligger närmast.

Mvh Kent

Nyroth
2010-10-19, 00:15
Om det är en fullvinge cub och utan aspirationer på bogsering så funkar 45'an förvånansvärt bra.
Men det finns många exemplar som flyger med 62'an med.
Oavsett storlek så en Zenoah hade jag själv valt till en sådan maskin, trognare vän får man leta efter.

En 1/3 Balsa USA med 62 kan ses här,

http://www.youtube.com/watch?v=qGtbHz23SsY

Mvh,
Niklas

janj3an
2010-10-19, 09:09
Den är tänk till 1/3 j3a.Tackar alla ni som har upplyst mig janj3cub@hotmail com.

Harry S
2010-10-19, 15:47
Men ursäkta mina herrar, denna frågeställning borde väl ändå vara lagt i ett annat forum som "bensin" exvis, denna tråd är ju uppsatt på "Säljes"............rätta mig om jag har fel..:)

Sigun
2010-10-19, 17:58
Nu har denna tråd kommit till rätt plats..

janj3an
2010-10-20, 07:47
Du har fulkomligt rätt Harry men jag knappade in model bensin men sen vet jag inte vad som hände för att jag är självlärd datapetare. Jag ber om u rsäkt för allt extra jobb för dig. Tack Sigun att du ornade till det. Nu ska jag radera allt på rcff så jag kan skriva mer så behöver jag inte känna mig dumförklarad mer Jan

janj3an
2010-10-20, 11:55
N u ska jag radera allt på rcff så att jag inte skriva mer så behöver jag inte känna mig dumförklarad mer jag glömde ordet inte jan.

jaka
2010-10-20, 18:56
Hej!
Svaret är lätt! Det finns många!
En motor som funkar bra är MVVS! MVVS tillverkar både 45cc och 50cc motorer (förutom deras 26,35,40, 58,80, 116 och150cc motorer).
Själv har jag kört deras 45cc motor (äldsta versionen med vevhus i aluminium) nu i 3 år och den svingar en 24x8 "Mentz" träpropeller med 6400-6600v/m och har en tomgång på ca 1600-1800v/m med samma propeller.Tror inte många andra 45-50cc motorer klarar det.
Vikten ligger på 1360g14725

lassebetong
2010-10-20, 19:39
N u ska jag radera allt på rcff så att jag inte skriva mer så behöver jag inte känna mig dumförklarad mer jag glömde ordet inte jan.

Äsch det är väl inget att hetsa upp sig över, det kan hända alla att trådar kan hamna tokigt i bland.
Sigun fixade ju till det åt oss.
I övrigt så är det ju riktigt en bra och informativ tråd som du fått till, med många intressanta svar.

/Lasse

genland
2010-10-20, 21:52
Du har fulkomligt rätt Harry men jag knappade in model bensin men sen vet jag inte vad som hände för att jag är självlärd datapetare. Jag ber om u rsäkt för allt extra jobb för dig. Tack Sigun att du ornade till det. Nu ska jag radera allt på rcff så jag kan skriva mer så behöver jag inte känna mig dumförklarad mer Jan

Lugn o fin nu Janne!
Vi ska vara otroligt glada att det finns så skarpögda
ordningsmän som verkligen kan hålla ordning
o reda i trådarna, det är ju naturligtvis väldigt
viktigt att vi inte råkar hamna i fel tråd.
Ser bara framför mig rubrikerna i Aftonbladet: TRÅDKAOS PÅ RCFF!:sarcastic:

MVH Kent

DrHanke
2010-10-21, 07:42
Är ju bara en hobby om roliga saker, vad spelar det för roll egentligen. Huvudsaken måste ju vara att vi har skoj med roliga trådar att läsa!

matbos
2010-10-21, 10:53
Är ju bara en hobby om roliga saker, vad spelar det för roll egentligen. Huvudsaken måste ju vara att vi har skoj med roliga trådar att läsa!


Helt rätt min kära il dotore Hanke

Tofta
2010-10-21, 13:46
Kanske en sådan här motor dyr som f-n men vilket gott ljud..........
http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAIEG57T

MVH Tofta.