handdator

Visa fullständig version : Robart Skala Ställ till CUB



Björn S
2010-10-18, 22:31
Hejsan,
Är det någon som känner till om det går att köpa Robarts CUB skalaställ här i Sverige hos någon handlare?`
Jag har en World Models Clipped Wing 1/4 skala som jag tänkte uppgradera med nya ställ till nästa säsong.

Björn S

DrHanke
2010-10-18, 22:57
Nu blir jag väl en tråkig en... Använd originalstället det är absolut det bästa, skalaställen ramlar isär eller skakar sönder och du kommer bara bli besviken över vad de kostar mot vad de ger. Skulle nog hellre använda vintern till å snickra till ett par egna skalaställ modell stabilare.

Pekkala
2010-10-18, 23:15
Håller inte med hanke här, är inne på tredje säsongen med mina robart cub ställ och dom fungerar klanderfritt, det enda jag fått göra är att byta oringar till fjädringen då någon har spruckit.
Nu vet jag ju inte hur orginalstället ser ut till World models, men är det ett pianotrådställ skulle jag byta ut det direkt för då är Robartstället överlägset.
Det var mina erfarenheter och åsikter-

ewalds
2010-10-19, 08:06
Det finns att köpa hos Minicars i Sverige. Inga problem!
Inte lagervara dock så bered dig på att det kan ta några veckor..

/Micke

Per P
2010-10-19, 09:14
Annars kan du ju kolla upp stället som Toni Clark säljer till sina Cubar. Det är inte helt fel det heller, och kostar förmodligen hälften också!

ewalds
2010-10-19, 17:31
Annars kan du ju kolla upp stället som Toni Clark säljer till sina Cubar. Det är inte helt fel det heller, och kostar förmodligen hälften också!

Funkar säkert fint även med Toni-Clark stället.. Kostar 70 euro så visst är det billigare..
Dock är det en del pyssel kvar att göra innan det är färdigt..

/Micke

bokis
2010-10-19, 17:59
Om du är intresserad så kan du få ett tel.nr till en Fantastisk Farbror som gör skalaställ till Cubbar..
Men jag har 1/3 TWM cubben och orginalställen har hängt med i 4 år nu och de har varit bra för min del..

Björn S
2010-10-19, 18:53
Tack för alla tips jag, får se vad det kan sluta med, men jag kommer nog attt byta ut befintligt ställ för det har varit med om någon för hård landning så det är lite skevt men funkar fortsatt.
Bokis har du någon aning om vad priet hamnar på hos din kompis? Du kan väl skicka över tfn nummer så får jag se hur det blir.

MVH / Björn S