handdator

Visa fullständig version : Östersundsträffen 2011, 30/6-3/7 2011



K-Å
2010-10-19, 16:47
Hej preliminärboka Torsdag 30/6-söndag 3/7 2011 för Östersundsträffen i era almanackor,

Prel program:

Torsdag, flygning 14:00-21:00, därefter fri flygning fram till 08:00 Fredag, jajamänsan ljuset är bra.
Fredag, flygning 09:00-21:00, därefter fri flygning fram till 08:00 Lördag, jajamänsan ljuset är bra.
Lördag, flygning 09:00-20:00, därefter fri flygning fram till 08:00 Söndag, jajamänsan ljuset är bra.
Söndag, flygning 09:00-13:00,

Mellan 08:00-09:00, flyguppehåll, frukost säk gng mm

Gemensam middag på lördag, Övriga kvällar fixar vi efter behov

Hemsida kommer senare med anmälan mm.

Varmt välkomna

MVH K-Å ÖMFK

bokis
2010-10-19, 16:56
Nu har jag ett släp så jag kan få med Gullan!:man_in_love:

Curpling
2010-10-20, 23:03
Trevligt! Får se om man är klar med mustangen då kanske. Inskrivet i telefonen.

mrfxcoupe
2010-12-06, 18:54
Kommer du upp till Östersund meetinget Bokis!!!!
Om du kommer upp, kan du inte ta med dig ME-110an och flyga lite med den.
Skulle vara så häftigt att få se den live. :-)

Snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla

Ole hyvä Ole hyvä Ole hyvä Ole hyvä Ole hyvä Ole hyvä

Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte Bitte

Vennligt Vennligt Vennligt Vennligt Vennligt Vennligt Vennligt :-)

Nu kan jag inge fler språk men jag hoppas och håller tummarna.
MVH Peter H

hovhas
2010-12-06, 19:04
Japp, taget! Ses den 30/6 !

bokis
2010-12-06, 20:31
Har siktat in mig o gullan på den träffen,vad som kommer med vet man aldrig!:lollypop:
Beror på vad som går in och sen vädret förstås..

fattaren
2010-12-06, 20:52
Ta mä eget vatten :P

Zkeeter
2010-12-06, 21:33
Har siktat in mig o gullan på den träffen,vad som kommer med vet man aldrig!:lollypop:
Beror på vad som går in och sen vädret förstås..
Ta en långsemester vet ja!
Bara två veckor senare och 18 mil mot "elstockholmo" så är det Sättna modellflyg Meeting...
(skulle vara trevligt med ditt sällskap. )
:thumbup:
Vi träffas för att flyga och ha roligt, inget annat!

K-Å
2010-12-06, 21:42
Ta mä eget vatten :P

Optands flygfält har okomunalt vatten så dä ä bare å drick

Zkeeter
2010-12-06, 22:23
Optands flygfält har okomunalt vatten så dä ä bare å drick
:icon_pidu:
Jag klarade mig med två dagars bubbel och gurgel i magen efter min övernattning på Scandic Syd
SÅ man kan faktiskt klara sig...:ahhhhh: :grouphug:
Hoppas ni är tillbaka till det normala snart....:blush:

K-Å
2011-01-19, 20:58
Nu går det bra att börja anmäla sig till Östersundsträffen 2011, varmt välkomna

www.ostersundstraffen.nu

MVH K-Å ÖMFK

Krille
2011-01-19, 22:29
Anmäld! Kom igen alla andra också :)

lixxer
2011-01-19, 23:33
Man kanske skulle komma ner på lördagen å kika lite kanske, bara 22 mil emellan ca. aja får se framöver hur det ser ut.

ewalds
2011-01-20, 15:25
Anmält!

I bekräftelsemailet stod "Östersundsträffen 2010"??? Hoppas inte de stämmer för då är jag liiite sent ute:D

/Micke

K-Å
2011-01-20, 18:10
Hej Micke, ska prata med Herr webmaster om detta så det blir rätt och riktigt vid anmälan, tills vidare läs 2010 som 2011

MVH K-Å

K-Å
2011-04-13, 17:12
Hej tiden går och snart har fältet tinat fram i vårsolen, nu är det 40 anmälda till Östersundsträffen 2011, men det är lång tid kvar så vi räknar med fler anmälda innan träffen startar.

www.ostersundstraffen.nu

MVH K-Å

K-Å
2011-06-21, 15:08
Hej på er, snart bara en vecka kvar många anmälda från Sverige och Norge samt några till som ännu inte anmält sig via webben,

Varmt välkomna till sveriges trevligaste meeting.

www.ostersundstraffen.nu

MVH K-Å ÖMFK

Zkeeter
2011-06-21, 22:00
Hej på er, snart bara en vecka kvar många anmälda från Sverige och Norge samt några till som ännu inte anmält sig via webben,

Varmt välkomna till sveriges trevligaste meeting.

www.ostersundstraffen.nu (http://www.ostersundstraffen.nu)

MVH K-Å ÖMFK

Det snackas mer och mer här på hemmafältet om att åka upp till er så till den milda grad att vi i S-vall verkar att få det svårt till att få någon som kan klippa fältet medans stordelen är i Ö-sund...
Är lättsamt brob dock! ;-)

Zkeeter
2011-06-21, 22:02
Men K-Å...
Är raffen på museum!?!?!?!?!?!?
Får vi inte ens se den taxande i år?????:vroam:

K-Å
2011-06-23, 14:51
Hej, Rafalen har hittat ett nytt hem men nu har jag en F15 jag kan taxa runt med istället......

Vädret ser ganska lovande ut med svaga vindar och någon enstaka skur, har man inte anmält sig än och tänker vara med på middagen på Lördag kväll så är det hög tid nu.

Middagen på Lördag blir Buffe i restaurangen, ed kött fågel och fisk på menyn, sallad, potatisgratäng mmmm, kommer kosta 170:-

Anmälda piloter så här långt men vi vet att det kommer fler som dyker upp i sista minuten:

Kjell-Åke Skoog
Daniel Gustafsson
Kenneth Gustafsson
Tommy Nilsson
Christer Jemtå
Sami Yuksekkaya
Kristoffer Gustafsson
Tommy Olofsson
Kjell Nilsson
Mikael Olsson
Matti Pigg
Kay Olson
Annakarin Johannesson
Kenth Stenström
Mikael Ewald
Lennart Strömstedt
Roger Lundahl
Anders Jansson
Anders Lundström
Anton Andersson
Lars Pekkala
Geir Dyrdal
Håkan Simonsson
Owe Loodh
Robert Wermelin
Richard Bokström
Christer Pekkala
Marcus Backlund
Oistein Aanensen
Ove Nilsson
Olav Stensås
Mats Toorell
Andreas Humble
Fredrik Schultz
Gunnar Åström
Magnus Erlandsson
Ragnar V.Johansen
Christer Strömberg
Erik Sollie
Johan Ekling
Ole Rønning
Peter Högström
Finn Førde
Martin Helmryd
John Arne Sagøy
Henrick ”DrHanke” Almqvist
Henry ”The Bull” Sulc
Jensen Trygve

MVH K-Å

Pekkala
2011-06-23, 16:41
Äntligen är det dags igen, har idag hämtat en dunk Jet A1 men vet ej om det räcker till 4 dagar med bra flygväder!
Finns det möjlighet att köpa Jet A1 på platts om det skulle behövas?
Eller sponsrar arrangören med det kanske?:thumbup:

ps, hur vet man om man anmält sig till middagen?

K-Å
2011-06-26, 13:24
På fråga A är svaret, finns på fältet fram till fredag 15:00 och kostar ca 10.-/litern
På fråga B är svaret, man får nåt att äta, du är anmäld till middagen

MVH K-Å

Zkeeter
2011-06-27, 22:28
Nu är det nära!
Vädrerprognosen är liiite kinkig, men vill minnas att det var den även i fjol. Och vilket väder det var då! :thumbup:
Och med tanke på att det är nära på 4 dygn, nära på dygnet runtflyg så ska det väl vara attan om man inte hinner flyga lite i alla fall....
Om inte annat så har dom senaste två årens sällskap bara det varit värd resan upp.....

Vi ses i Östersund med andra ord!

hovhas
2011-06-28, 08:48
Japp, två dar och fyra timmar och 11 minuter kvar tills jag öppnar bakdörren på passaten på optand. Ser fram mot mycket flyg, snack och mat på lördag!!

K-Å
2011-06-28, 21:49
Varmt välkomna till årets begivenheter, vi laddar för fullt för att förbereda er ankomst, det verkar som om vi har vädrets makter med oss, olika besked om man kollar YR, SMHI, Klart.se, klart är dock att det blir massor med härlig flygning och vi kommer att hitta luckor om det skulle komma några skurar därimellan.

Lite fakta så här långt:

ca 50 anmälda piloter, varav många från grannlandet i väster, fler kommer att ansluta som ej föranmält sig, 15 mobila hem har föranmält sig och ett antal tältare, 60 anmälda till lördagens middag, på söndag kommer celebert besök från England och USA som ska följa verksamheten.
Utifrån fjolåret så borde det vara omkring 100 maskiner på plats.
Rafalen kommer at finnas på plats även i år (ny ägare och jag kan garantera att den inte kommer att flyga i år heller)
Masor av jettar och annat intressant. Sponsorerna har skickat prylar så att många får priser mm.


MVH K-Å

Pekkala
2011-06-29, 10:11
Om bra precis ett dygn så sitter man halvvägs på väg till Ö-sund och äter lunch på T3 i Solefteå....
Nära nu!

Zkeeter
2011-06-29, 20:29
ALLT som har med flyg och annan elektronik är nu kollat och klart!
Till och med CUB-fan har fått motorkåpa, så nu återstår att se om hon lyckas överleva mer än en flygning i år..:sarcastic:
Det som nu saknas är lite oväsentligheter som kläder.. :stupido2:

Fredagen ser förlorad ut, men i övrigt så ska det med några regnuppehåll bli flygning dom övriga dagarna...

Så med andra ord, blir nog en bra helg i alla fall!

K-Å
2011-06-30, 08:08
Vädret för fredagen har stabiliserats till skur men med uppehåll fram till och med eftermiddagen, jag som följt vädret och gnagt på naglarna kan konstatera att väderprognosen har blivit bättre för varje dag och det är fredag i morgon och då kanske regnet har gått förbi helt. Kom ihåg för några år sedan då väderprognosmakarna hade satt ihållande regn för hela träffen och det inte föll en droppe på Optand. SÅ NU KÖR VI...........................................

MVH K-Å

DanneG
2011-06-30, 14:56
Bilder kommer löpande ut på hemsidan under träffen. www.ostersundstraffen.nu

Sent from my Desire HD using Tapatalk

DrHanke
2011-07-01, 09:33
Ah kollade just på Pekkalas J-21:a :) Najs


http://www.youtube.com/watch?v=Ik2qD2j3QIE

K-Å
2011-07-01, 13:09
Bilder från torsdagen och dagens aktiviteter finns på www.ostersundstraffen.nu

Bra väder, och många piloter, jet, turboprop, helikopter mm.

MVH K-Å

K-Å
2011-07-03, 18:39
Tack all deltagare för era fina flyginsatser på Östersundsträffen 2011, varmt välkomna igen nästa år, ungefär vid samma tidpunkt.

MVH K-Å ordf ÖMFK

Ultra Bandit
2011-07-03, 19:09
Ser riktigt trevligt ut (fina bilder)..:)

Hälsningar
Lasse P

Pekkala
2011-07-03, 20:13
Tack för i år Östersund! det var kanonbra träff, det enda man kan anmärka på var vinden tvärs över banan, men det blev ju en del flyga ändå:)
Nu ska jag sova tror jag

LIP
2011-07-03, 20:18
Får ansluta mig till Christer och tacka för en bra helg, trots förlusten av cubben.

Zkeeter
2011-07-03, 23:06
Ja Lasse, det där med CUB-en var inte roligt....
Men vill tacka ALLA både arrangörer och deltagare för en trevlig långhelg i flygets tecken!

Att de svenske under ledning av C.Pekkala dessutom spöade skiten ur Normännen i byggande och uppskjutning av pappersraketer bevisade ännu en gång vilken som är storebror.....:sarcastic:

Tack från Sundsvall !

hovhas
2011-07-04, 07:16
Tack för ett klockrent meeting i alla aspekter!! Ses nästa år!!

ewalds
2011-07-04, 08:46
Vill också passa på att sända ett tack till arrangörer och deltagare för en mkt trevlig helg!

/Micke

kay.krut
2011-07-05, 09:23
Stort tack till alla inblandade för en trevlig tillställning med hyfsat väder och glada piloter. Allt som behövs för en lyckad träff.
Lördagens middag var en höjdare. Så, nu laddar vi om för nästa års träff. Endast 50 veckor kvar !

Kay krut