handdator

Visa fullständig version : När limmet har fastnat i tippen....



Corsair
2010-10-27, 20:44
Hej, jag har gjort så nu kan jag börja limma direkt, tricket är att jag har sparat en gammal pip från en tom limflaska, sen har jag en plastkopp med vatten där lägger jag den fina tippen i vatten och där får den ligga till att jag skall använda den, då, av med den torkade
tippen och på med den som har legat i vatten och är som ny....:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

15559

UndCon
2010-10-29, 09:19
inte bra för CA väl ;)

Lelle
2010-11-01, 07:11
Hej, jag har gjort så nu kan jag börja limma direkt, tricket är att jag har sparat en gammal pip från en tom limflaska, sen har jag en plastkopp med vatten där lägger jag den fina tippen i vatten och där får den ligga till att jag skall använda den, då, av med den torkade
tippen och på med den som har legat i vatten och är som ny....:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

15559

Tjena Janne.

Jag har ett annat tips som också fungerar. Jag tar bort pipen på en ny flaska och sätter en liten bit siliconslang över pipen som jag pluggat. Vänder sedan limflaskan uppochned i en ställning (gäller bara gul och vitlim). När jag sedan ska använda limmet så är det bara att ta bort slangen och det fungerar perfekt. På med slangen igen tills nästa gång.
Slipper på detta vis att få pipen nerkletad.:)

McRegor
2010-11-01, 08:57
Hej,
Jag brukar spara några gamla pipar och lägga i en glasburk med aceton i och ett tätslutande lock (t ex en syltburk). Då har man alltid rena pipar och acetonet dunstar ju snabbt bort när man tagit ur pipen ur "badet". Kanske inte det mest miljövänliga men med en tät burk så har jag inte sett några större problem.
Hälsningar
Roger

DavidFlygare
2010-11-01, 13:45
When Chuck Norris tips get glued he just stares at them untill they are ready to use again

Corsair
2010-11-04, 17:15
Kul med fler tips, det tackar man för. UndCon, jag använder för det mesta med limmet på bilden, skulle kanske skrivit att det INTE gäller CA....