handdator

Visa fullständig version : Inomhus Flyg



DavidFlygare
2010-11-01, 21:09
Japp, Då var säsongen igång och i verkstäderna flyger depron modellerna ut fast jag har valt att vara lite annorlunda och tänker denna säsong flyga mest balsa det ni :sarcastic:
Här är min flygplan för säsongen
Fast dock blev det en depronare en Piaget Epp 15710
Detta är en ultimate som väger 88gram flygklar1571115712
Inte klar än men väger 29gram tom15713
Sista planet väger 52gram flygklar15714
Detta var allt för mig

McRegor
2010-11-02, 05:29
Hej David,
Härligt med inomhus-kärror som ser ut som kärror och inte bara som depronflak...:)
Även jag börjar bli lite less på denna mängd av 3D-kärror i depron. Har funderat på att bygga nåt helt annat - och det har ju du uppenbarligen redan gjort ! Nu vill vi veta hur dom flyger också !
Nu har vi flugit depronflak inomhus såpass länge så det kanske är dags att nyansera inomhusflyget med lite roligare kärror som inte nödvändigtvis måste vara hovrande - det går ju att flyga mera normalt också...:)
Lycka till hälsar
Roger

jocke1963
2010-11-02, 07:01
Trevliga byggen!
Men har du sagt A får du säga B....
Var har du hittat ritningarna?
Vad kör du med för setuper för att få så låg vikt?
Gamla Kyosho Minium-prylar?

Mer byggbilder, tack!! ;)

DavidFlygare
2010-11-02, 07:50
Ritningar? vilka ritningar? den enda som har någon typ av ritning är dubbeldäckaren då jag såg en bild på en foamy ultimate på ett omslag. Men utrustningen jag använder är spektrum brick och spektrum 1.5grams mottagare med hobbykings servo http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3714 använder även små spektrum servo liknande dom som sitter på bricken.
Ang flygegenskaper har jag bara flugit den gula än så länge och den är verkligen en dröm att ha utanför huset