handdator

Visa fullständig version : 3C maiden



TommyzT
2010-11-06, 15:36
Byggde mig en sån dära Tricopter. Mest för att jag ville prova att bygga. Här en "pampig" film på meningslös maiden flygning idag. Men eftersom filmen finns så skall ni se den :).
Stadig liten sak som skall utrustas med lampor så jag ser vilket som är fram & bak. Kör inte med fpv bara gpv.

http://www.vimeo.com/16561202

Ålänning
2010-11-06, 18:13
Tuff musik. =) Var hittar alla sina låtar? Och hur gör ni med YouTube som klagar tvärt man lägger ut musik i en film? Man blir ju bara mer o mer sugen på en tricopter, quadcopter, osv. GPV som i GoPro View? :D För det såg ut som en GoPro Hero HD Naked? Vill ha! Kör du med 60fps och segar ner?

TommyzT
2010-11-07, 15:05
Tuff musik. =) Var hittar alla sina låtar? Och hur gör ni med YouTube som klagar tvärt man lägger ut musik i en film? Man blir ju bara mer o mer sugen på en tricopter, quadcopter, osv. GPV som i GoPro View? :D För det såg ut som en GoPro Hero HD Naked? Vill ha! Kör du med 60fps och segar ner?
GPV "Grounded Person View" Med det är GoPro som filmar i 720 30 fps i det här klippen. Jag brukar inte filma i 60fps för jag har inget bra program som kan hantera de filerna på ett smidigt sätt.
Lägger snart ut info om hur jag byggde min. Det gick på ett par kvällar bara.
Har man haft som hobby att samla cd skivor sedan 1985 så finns där lite att plocka från... Jag lägger på vimeo mest och av den anledningen att där blir musik jag köpt inte censurerad mot min vilja.