handdator

Visa fullständig version : Wesse besöker Bill



wesse
2010-11-12, 16:29
Den 17nov kommer jag få äran att besöka Bill Hempel (http://www.billhempel.com/ ) och bo hos honom i två veckor(stackarn:sarcastic:)....

Tänkte om intresse finns dela med mig av media här i denna tråd allteftersom det händer något på andra sidan Atlanten...

Vi ska börja med ett meeting med enbart Jetflyg och Bill har plurat ihop en elJet som jag ska nyttja för det är enbart tillåtet med fläktmotorer på denna träff..
16088

16087
Bills JetLeksak



För o få flyga i USA pröjsade jag 28 dollar och blev medlem i AMA...

En film jag fick från Bill visar den lilla ElJet maskinen jag ska försöka flyga med..


http://www.youtube.com/watch?v=Od-b49tGVr4&feature=related

Nu är tråden startad och jag fyller på mer när jag påbörjar resan om det finns intresse av detta?

HansE
2010-11-12, 17:08
Hej Wesse!

Självklart finns intresse för detta. Dina trådar är alltid intressata. Jag tycker du skall låna Bills Comp-arf i stället. Klart han lånar ut den (till Dig om du frågar i speakerns PA-anläggning). Den går säkert att hovra med då den garanterat har riktbara utblås. Kliv för Guds skull inte på någon rattle snake!!!

mvh/Hans som varit i Arizona (på genomresa).

Mr J
2010-11-12, 17:14
Nu är tråden startad och jag fyller på mer när jag påbörjar resan om det finns intresse av detta?

Klart det finns!

Nu blev väl Klavins glad? Kanske hans gräsmatta hinner hämta sig lite... :sarcastic:

Dick
2010-11-12, 17:34
självklart vill vi se så mycket som möjligt

Mr X
2010-11-12, 17:52
Äh var lite polare nu och sänd Klavins till USA så blir han glad.
Ge biljetten åt honom så kan du stå och hovra i trädgården.

Tusan vad man är avundsjuk på den där dårfinken wesse som ska åka till andra sidan Atlanten...

Poteta
2010-11-12, 18:09
Jag vill inte ha någon rapportering Wesse. Jag har nämligen blivit vuxen och tycker det är fjantigt med leksaker som flyger. :thefinger:

Klavins
2010-11-12, 18:17
Den 17nov kommer jag få äran att besöka Bill Hempel (http://www.billhempel.com/ ) och bo hos honom i två veckor(stackarn:sarcastic:)....

Tänkte om intresse finns dela med mig av media här i denna tråd allteftersom det händer något på andra sidan Atlanten...

Vi ska börja med ett meeting med enbart Jetflyg och Bill har plurat ihop en elJet som jag ska nyttja för det är enbart tillåtet med fläktmotorer på denna träff..
16088

16087
Bills JetLeksak



För o få flyga i USA pröjsade jag 28 dollar och blev medlem i AMA...

En film jag fick från Bill visar den lilla ElJet maskinen jag ska försöka flyga med..


http://www.youtube.com/watch?v=Od-b49tGVr4&feature=related

Nu är tråden startad och jag fyller på mer när jag påbörjar resan om det finns intresse av detta?

Åk med en gång,stanna i USA länge .Flyga jet kan du inte,för den skiten hovrar iiiiinnnnte.Äntligen lugn o ro,.

roggie_49
2010-11-12, 18:21
God bless the Americans.

wesse
2010-11-12, 18:48
Jag har nämligen blivit vuxen och tycker det är fjantigt med leksaker som flyger. :thefinger:

Oj Grattis Poteta skönt att du äntligen kom i fatt oss andra... Muahahahaha

wesse
2010-11-12, 18:50
Åk med en gång,stanna i USA länge .Flyga jet kan du inte,för den skiten hovrar iiiiinnnnte.Äntligen lugn o ro,.

Jag har lärt opp min sambo att hovra för dig medans jag är borta så dina behov lille Klavins ska nog bli tillgodosedda... Yehhhh

roggie_49
2010-11-12, 19:03
Jag har lärt opp min sambo att hovra för dig medans jag är borta så dina behov lille Klavins ska nog bli tillgodosedda... Yehhhh

*asgarvar nu*

anders e
2010-11-12, 19:12
God tur Wesse :)
Helsa Bill fra meg.

lassebetong
2010-11-12, 20:05
Kul Wesse, hoppas att du får en bra resa och givetvis vill vi se dina galna upptåg här.

/Lasse

vena
2010-11-12, 21:05
Låter kanon Wesse, kan inte min kompis Gunvor få åka med, han gillar ju Cubbar!

Kommer ni till Arvika nästa år igen?

Hälsningar,

Han som föddes ur folka-transportern klockan 4 på morgonen i kalsonger

wesse
2010-11-13, 09:47
Låter kanon Wesse, kan inte min kompis Gunvor få åka med, han gillar ju Cubbar!

Kommer ni till Arvika nästa år igen?

Hälsningar,

Han som föddes ur folka-transportern klockan 4 på morgonen i kalsonger

Vågar inte ta med mig Gunn till Amerikat hon skrämmer mig lite;-)

Klart vi kommer till Arvika i år oxå....

Hälsningar
Han som höll på få dåndimpen när en vuxen man föddes med kalsongerna på i en Folkatransport...

wesse
2010-11-13, 10:06
Då börjar nedräkningen och det verkar som allt ska smådjäklas inför denna resa:banghead:

Det börjar med en ögoninfektion som min älskade son smittat mig med men efter ett läkarbesök fick jag lite droppar som fixar detta och nu är det snart klar sikt igen:thumbup:

Sen trampade jag snett och fick halta lite men även detta börjar läka till sig:thumbup:

I går natt 04:00 tappade jag en av mina porslinskronor då jag va oppe på en liten nattamacka...isande värk och panik spred sig i kroppen men kl 06.00 bad jag min älskade Katarina tugga ett tuggummi åt mig som plugg och sen gick det dricka kaffe igen:thumbup:
1610516106

Tandläkaren hade tid o fixa en provisorisk tand åt mig så nu är även det hindret undanröjt:thumbup:
16107

Nu ska det packas badräkter och strumpor denna unika dag:)
http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png

Snickarjävel´n
2010-11-13, 10:11
Låter kanon Wesse, kan inte min kompis Gunvor få åka med, han gillar ju Cubbar!

Kommer ni till Arvika nästa år igen?

Hälsningar,

Han som föddes ur folka-transportern klockan 4 på morgonen i kalsonger


Va de du som va hissmontör på hisinge då då??

T22
2010-11-13, 12:34
He he he.....detta blir roligt.......
Blir snart ett helt (eller flera) avsnitt med Wesse i Cops :sarcastic:
Hoppas det blir en bra resa utan "dumma" incidenter!
ENJOY!!!

Thomas
2010-11-13, 15:46
Klavins,
nu när katten är borta (Wesse, alltså) är det väl dags att skylta om lite på Skogsrundan??
16112
Hovrande Cub, lixom...:sarcastic:

jocke1963
2010-11-13, 16:49
Nu är tråden startad och jag fyller på mer när jag påbörjar resan om det finns intresse av detta?

Skiter björnen i skogen?
Sover Dolly Parton på rygg?
Såklart det finns intresse!!!!! ;)

jocke1963
2010-11-13, 16:51
Äh var lite polare nu och sänd Klavins till USA så blir han glad.


Klavins kanske kan få provflyga Bill´s stora Cub, den som man kan hovra med..? :sarcastic:

Johnny
2010-11-13, 17:13
Hei Wesse.

God tur til Bill.
Endelig får Klavins lugn og ro.

Klavins
2010-11-13, 17:18
Klavins,
nu när katten är borta (Wesse, alltså) är det väl dags att skylta om lite på Skogsrundan??
16112
Hovrande Cub, lixom...:sarcastic:

Tack för den,en kanon grej har inte tänkt på det men nu blir en hel del jobb.

wesse
2010-11-13, 18:10
Nu har jag packat och är redo för allt som kan hända.....

InaD
2010-11-13, 19:45
Nu har jag packat och är redo för allt som kan hända.....

Nu är ju jag reggad här också så nu har jag full koll!!! =))Så mitt första inlägg blir detta...:sarcastic:
Och du lille gubben, nåt mer kanske skulle ner i den där stora,stora väskan...Jag fixar det så blir det bra gjort från början....

Thomas
2010-11-13, 19:56
Nu är ju jag reggad här också så nu har jag full koll!!! =))Så mitt första inlägg blir detta...:sarcastic:
Och du lille gubben, nåt mer kanske skulle ner i den där stora,stora väskan...Jag fixar det så blir det bra gjort från början....

Aahh...
Äntligen nån som kan få ordning på stollerierna!
Stoppar du ner en sån där world wide baby radio monitor??

16124

Thomas
2010-11-13, 19:57
Tack för den,en kanon grej har inte tänkt på det men nu blir en hel del jobb.

Väntar med spänning, käre Klavins...

wesse
2010-11-14, 09:50
Nu är ju jag reggad här också så nu har jag full koll!!! =))Så mitt första inlägg blir detta...:sarcastic:
Och du lille gubben, nåt mer kanske skulle ner i den där stora,stora väskan...Jag fixar det så blir det bra gjort från början....

Ina jag är ju en Hard man så jag grejjar packningen om du ser till o håller den där fula Gubben Klavins borta från mina depronmaskiner:secruity:

wesse
2010-11-14, 09:51
Väntar med spänning, käre Klavins...

Okey Tomas kan du förklara hur det kan vara spännande att vänta på den där mesen Klavins är du snäll?

Stig H.
2010-11-14, 17:20
Det surras en del om den där amerikanen - men alla vet kanske inte (precis som jag) vad han står för. En stenrik affärsman ? Duktig RC-flygare ? Skådis inom komedi-facket ? Släkting till Wesse ?
Det här kan man läsa på hans hemsida:
Hi, my name is Bill Hempel.
Welcome to my bio page!
I was born in Tucson, Arizona a long, long time ago.
My father is the person responsible for getting me into flying the great sport of R/C flying. I started flying at the age of 5 and started competing at the age of 7. I have been flying ever since. I was married in 1991 and I now have 3 beautiful daughters and two of them actually have an interest and fly on the weekend with me. There is no greater feeling than to watch your own children fly an R/C airplane you taught them how to fly.

Jaha, trevligt.

Stig H.

Klavins
2010-11-14, 17:32
Det surras en del om den där amerikanen - men alla vet kanske inte (precis som jag) vad han står för. En stenrik affärsman ? Duktig RC-flygare ? Skådis inom komedi-facket ? Släkting till Wesse ?
Det här kan man läsa på hans hemsida:
Hi, my name is Bill Hempel.
Welcome to my bio page!
I was born in Tucson, Arizona a long, long time ago.
My father is the person responsible for getting me into flying the great sport of R/C flying. I started flying at the age of 5 and started competing at the age of 7. I have been flying ever since. I was married in 1991 and I now have 3 beautiful daughters and two of them actually have an interest and fly on the weekend with me. There is no greater feeling than to watch your own children fly an R/C airplane you taught them how to fly.

Jaha, trevligt.

Stig H.

Jag tror inte han finns,WESSE har hittat på honom.

wesse
2010-11-14, 17:49
Jag tror inte han finns,WESSE har hittat på honom.

Jag har även hittat på figuren Klavins han är min mest lyckade bluff genom tiderna...yehhhhhhhhh

wesse
2010-11-14, 18:14
Lite avskedsDepron utdelat till min vän inför min resa....

Thomas
2010-11-14, 19:51
Lite avskedsDepron utdelat till min vän inför min resa....

Klavins brevlåda nu igen??

wesse
2010-11-14, 20:18
Klavins brevlåda nu igen??

jepp nu ligger min finaste depron i Klavins låda så nu kommer han klara sig i två veckor utan mig....

Thomas
2010-11-14, 21:07
Blir nog bra som braständare...

taygher
2010-11-14, 21:33
Tjenare Wesse!

Ha det nu så riktigt gutt där borta i Amerikat!!!:ciao:

wesse
2010-11-16, 11:56
Under natten har jag micklat med min pelletsbrännare så den funkar medans jag är borta men den vägrar att fungera vettigt och begriper inte varför allt ska jäklas innan man ska ut o resa har nu gett brännaren fingret och en serviceman får ta över... :banghead:

Då va väskan redo och tidigt i mörra bitti börjar den 21 timmar långa flygturen sen hoppas jag få 21 timmar flygtur med ett modellflygplan oxå:thumbup:

Nu hoppas jag att snön behagar att vänta in min hemkomst innan den dimper ner:)

Hoppas även att den där tunnisen Klavins överlever i två veckor utan mig:)

Varje klarsynt dag är en sällsam gåva

matbos
2010-11-16, 12:56
Du får väl fråga kapar kaptenen om du får hovra jetplanet en stund.:crazy_pilot: Kul upplevelse för dina medpassagerare.:sarcastic:
Jag kan se Klavins luta sig tillbaka med en god kopp Kaffe och invänta lugnet. I hela två veckor. Tänk vad lycklig han måste känna sig.:dance3:

lassebetong
2010-11-16, 12:57
Det begriper du väl att brännaren skall vara i pannan, det är nog därför det blir kallt i resten av huset.
Klipp sönder dina foamisar depronpellets kanske värmer bättre.

/Lasse

Klavins
2010-11-16, 17:28
Under natten har jag micklat med min pelletsbrännare så den funkar medans jag är borta men den vägrar att fungera vettigt och begriper inte varför allt ska jäklas innan man ska ut o resa har nu gett brännaren fingret och en serviceman får ta över... :banghead:

Då va väskan redo och tidigt i mörra bitti börjar den 21 timmar långa flygturen sen hoppas jag få 21 timmar flygtur med ett modellflygplan oxå:thumbup:

Nu hoppas jag att snön behagar att vänta in min hemkomst innan den dimper ner:)

Hoppas även att den där tunnisen Klavins överlever i två veckor utan mig:)

Varje klarsynt dag är en sällsam gåva

Hade du inte stoppat min brevlåda full med depron skit så kunde du eldat depronpellets.Är du säker på att ingen på gatan har justerat brännaren.Den kanske är intäld på USA tid.

Slamsugaren
2010-11-16, 17:32
Wesse,vännen min!
Jag önskar dig en riktigt härlig resa,och be flygvärdinnan hålla handen
när ni ska landa, nu när inte jag är med!
och hälsa hela familjen Hempel från en som ville varit med!

InaD
2010-11-16, 18:40
Så var det dähär med vikten! Har nu packat OM hans väska (som han försökte packa själv)från 38,9kg ner till 20kg blankt...har även kollat upp vikt och omfång på min kära (hard) Man, så nu blir det inte lätt för han om han kommer hem och är större!
16250http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png

Trevlig resa älskling, jag ringer FBI i morgon och kollar om du kommit fram! Hoppas du får riktigt roligt nu! Saknar dig redan...:th_love:

Mr X
2010-11-16, 20:09
Nu blir det lugnt och skönt här på forumet när Wesse är borta och tokar sig.
Vi alla väntar med spänning vad som ska hända, vov vov på er.
http://images4.bilddagboken.se/87/_u8/_u8/_u8/_u3/_u7/u888372/44250_1279446616.jpg

TommyzT
2010-11-16, 20:16
Så var det dähär med vikten! Har nu packat OM hans väska (som han försökte packa själv)från 38,9kg ner till 20kg blankt...har även kollat upp vikt och omfång på min kära (hard) Man, så nu blir det inte lätt för han om han kommer hem och är större!


Trevlig resa älskling, jag ringer FBI i morgon och kollar om du kommit fram! Hoppas du får riktigt roligt nu! Saknar dig redan...:th_love:

Vaddå sakna? Bara att krama lampan i bakgrunden. Samma form och allt.
16251

InaD
2010-11-16, 20:38
Vaddå sakna? Bara att krama lampan i bakgrunden. Samma form och allt.
16251

Ja när du säger det så kan jag ju faktiskt krama lite på den... en fördel är att lampan inte tycker att det blir för mycket kramar...:sarcastic:

Thomas
2010-11-16, 21:44
Vaddå sakna? Bara att krama lampan i bakgrunden. Samma form och allt.
16251

Aha...
IKEA:s nya!
Golvlampan "Wesse"! (Finns bara i Hultsfred).

HS-Racing
2010-11-16, 22:03
Jag känner lugnet är på väg till hultsfred och jag ska njuta av varje sekund när jag kör igenom hultan !!!

Klavins o jag ska njuta i kapp !!

Ha det så bra Magnus och hälsa Bill o Barbara !!

wesse
2010-11-17, 04:16
Då startar resan mot modellflygaräventyret... Jisses vad modellflyget vägar äro outgrundliga:-))

wesse
2010-11-17, 05:15
Sitter på tåget och funderar så som bara vi modellflygare kan göra...

Har kommit fram till att flygare skåne är små och har noll koll.

Kom fram till detta genom att åka tåg för när det rullar genom Småland då tar det en evighet att åka genom denna världsdel och när man rullar genom skåne säger det bara sviss så är det avklarat... Altså Småland stort och välflygande och skåne litet och oflyget...

Skönt att kunna komma till insikt med saker denna unika och nyktra dag... Yehhhhh

Sigun
2010-11-17, 06:40
Ha det gott i Amerikat Wesse och ta de lugnt med Bill och hans fru :)

matbos
2010-11-17, 06:54
Rock on Wesse Man.

bertile
2010-11-17, 08:52
Oj vad avundsjuk jag är på dig WESSE som är i USAmerika. Njut av solen och ha det riktigt bra hos Bill och Barbara och hälsa dem från Bertil och Pernilla i Akersberga.

Mr X
2010-11-17, 08:54
Glöm nu inte bort att Amerika är stooort Wesse och gå för guds skull inte och tappa bort dig.
Ha en trevlig resa.

wesse
2010-11-17, 10:16
Sprang ner på plattan innan avgång och frågade efter Bokis men dom skrek åt mig att försvinna därifrån...Hur ska man tolka det?

Saknar InaD sänder en Stor blöt puss:-))

Mera kärlek i forum is da shit.... Yehhhh

trapperwolf
2010-11-17, 12:56
Lycka till Wesse med fler upptåg i Det stora landet

Mr X
2010-11-17, 13:48
Hur ska han klara sig i det stora landet over there.
Spänningen stiger och fortsättning följer säkert ........

Thomas
2010-11-17, 14:39
Hur ska han klara sig i det stora landet over there.
Spänningen stiger och fortsättning följer säkert ........

... och ett tillfälligt lugn lägrar sig över södra Sverige....

Ken1
2010-11-17, 15:49
Vet man bara hur planet flyger, så kan man förmodligen följa Wesses lilla flygrutt här :)
http://www.flightradar24.com/ , tyvärr kan man ju dock inte se om han skulle få för sig att hovra i luften ^^

HS-Racing
2010-11-17, 16:47
Vet man bara hur planet flyger, så kan man förmodligen följa Wesses lilla flygrutt här :)
http://www.flightradar24.com/ , tyvärr kan man ju dock inte se om han skulle få för sig att hovra i luften ^^

Jo då, det ser man... kollar man noga så ser man en plötslig höjdvinst och farten droppar till 0 knop !!!
Sen kan man läsa om det i Vimmerbytidning.. "Boing 747 hovrade strax efter start och fortsatte därefter med en snapprolll, för att sendan forsätta med att servera kallskuret och kaffe till alla passagerarna"

Klavins
2010-11-17, 18:05
Jo då, det ser man... kollar man noga så ser man en plötslig höjdvinst och farten droppar till 0 knop !!!
Sen kan man läsa om det i Vimmerbytidning.. "Boing 747 hovrade strax efter start och fortsatte därefter med en snapprolll, för att sendan forsätta med att servera kallskuret och kaffe till alla passagerarna"

WESSE äter så mycket pangkakor och lönnsirapp ,så undrar om planet lyfter.

Mr J
2010-11-17, 19:02
WESSE äter så mycket pangkakor och lönnsirapp ,så undrar om planet lyfter.

Bokis hällde säkert lönnsirap i tankarna, så nu puttrar planet fram nånstans vid Vagnhärad och försöker lätta... :sarcastic:

Ålänning
2010-11-17, 19:32
Wesse, du måste ju ta med en souvenir från Amerikat!

InaD
2010-11-18, 10:38
Sprang ner på plattan innan avgång och frågade efter Bokis men dom skrek åt mig att försvinna därifrån...Hur ska man tolka det?

Saknar InaD sänder en Stor blöt puss:-))

Mera kärlek i forum is da shit.... Yehhhh

Stor blöt puss?!? Fram med handduken bara... ;)
Saknar dig också...men jag sänder bara 10 000 fjäder lätta pussar...:love:

wesse
2010-11-18, 12:54
1630116302
Nu har vi testat munkarna innan laggdags efter en lang jobbig resa...

i morgon\idag blir det ett besok hos dessert aircraft sen ska jag krama en katus,,,,,

Mr X
2010-11-18, 15:03
Ja ha först dagen och han börjar redan skriva med brytning :rolleyes:

Klavins
2010-11-18, 15:05
1630116302
Nu har vi testat munkarna innan laggdags efter en lang jobbig resa...

i morgon\idag blir det ett besok hos dessert aircraft sen ska jag krama en katus,,,,,

Stick dig inte ,för då går luften ur dig och då känner inte flick vännen i gen dig.

Slamsugaren
2010-11-18, 16:09
Skönt att se du kommit rätt,men tänk på det där med lampan!

wesse
2010-11-18, 19:20
Härlig utsikt från Bills hobbyrum:-)
Svetten rinner och vi är på väg att flyga... Yehhhhh

Sover under en stor Yak så jag sover gott :-)

matbos
2010-11-18, 19:39
Ser bra mycket skönare ut än vad det är här. :lollypop:

Mats J
2010-11-18, 20:19
Haha wesse har ingen snö:D
Ha de gött din lilla gosebjörn och var försiktig så du inte blir uppäten av en cub:)

Mvh Mats J

wesse
2010-11-19, 00:27
Måste ju säga att jag trivs som fisken i vattnet här i Öknen:-))

Mr X
2010-11-19, 01:08
Undrar om han flyger med mod 1 eller mod 2 på radion

wesse
2010-11-19, 04:10
Ett besök hos Desert Aircraft berikade resan... Yehhhh

Dick
2010-11-19, 04:57
fy va gött du har det nu. avundsfaktorn e hög.... lycka till med flygningen

Tojje
2010-11-19, 10:49
Måste ju säga att jag trivs som fisken i vattnet här i Öknen:-))

Vääldiigt avis på dig asså:banghead:

wesse
2010-11-19, 12:48
Jisses vad god mat dom har här :-)))

Bill likes my bops to... LoL

Spelar inte lite film varje dag med det hamnar nog på näten lagom till Jul...

Är bjuden på en Thanksgiving middag som jag verkligen är spänd på att uppleva....

Har berättat för alla modellflygare jag mött att alla modellflygare i Sverige är som mig... Muahahahaha

Dags att sätta sig i bilen och åka till Jetrallyt där det finns äkta grova kisar...

Have a nice sober day.... Yehhhh

Tojje
2010-11-19, 14:38
Jisses vad god mat dom har här :-)))

Bill likes my bops to... LoL

Spelar inte lite film varje dag med det hamnar nog på näten lagom till Jul...

Är bjuden på en Thanksgiving middag som jag verkligen är spänd på att uppleva....

Har berättat för alla modellflygare jag mött att alla modellflygare i Sverige är som mig... Muahahahaha

Dags att sätta sig i bilen och åka till Jetrallyt där det finns äkta grova kisar...

Have a nice sober day.... Yehhhh

Spelar du inte lite film varje dag???:huh:

InaD
2010-11-19, 22:45
Jisses vad god mat dom har här :-)))

Bill likes my bops to... LoL

Spelar inte lite film varje dag med det hamnar nog på näten lagom till Jul...

Är bjuden på en Thanksgiving middag som jag verkligen är spänd på att uppleva....

Har berättat för alla modellflygare jag mött att alla modellflygare i Sverige är som mig... Muahahahaha

Dags att sätta sig i bilen och åka till Jetrallyt där det finns äkta grova kisar...

Have a nice sober day.... Yehhhh

Hmm... jag undrar lite vad vågen och måttbandet "säger" när du kommer hem....:sarcastic:

TommyzT
2010-11-20, 06:49
Jösses vad gott allt såg ut (utom boobsen). Jag tror att varken måttbandet eller vågen räcker till. Wesse du kan ju säga vad jag brukar säga "äh jag tar lite till för på mig syns det ju ändå inte".

chrille g
2010-11-20, 07:33
fn vad häftigt wesse och ni liknar varandra

Snickarjävel´n
2010-11-20, 07:34
fn vad häftigt wesse och ni liknar varandra

De va styggt sagt till Bill......

wesse
2010-11-20, 11:38
Underbara dagar swischar förbi.

Varmt som tusan i Phoenix på Jetrallyt och innan flygningen startade blev det nationalsången med handen på hjärtat för allihopa... Kändes mäktigt..

Har ätit hamburgare på Hooters och varit på en stor biograf....

Amerika is a cool place :-)))



Har lärt mig att inte byta om offentligt för det kan sluta i fängelse tydligen:-)))

matbos
2010-11-20, 15:37
"Har ätit hamburgare på Hooters"
Al Bundys favorit ställe. hmmm undrar varför. :sarcastic:
Med tanke på du och Bill och boobs. :lollypop:

tomasstrom
2010-11-20, 16:20
Hooters är lite kul. Aldrig varit på det i USA men i Canada. Synd att man inte fick fota :D

chrille g
2010-11-20, 20:21
ps Bill ser bättre ut =)

chrille g
2010-11-20, 20:25
undra varför man inte fick fota =s

DavidFlygare
2010-11-20, 21:14
Är det en reactor 54 som står där på bilden?

HS-Racing
2010-11-21, 02:37
undra varför man inte fick fota =s

Wesse hade inte tid att fota, för han såg bara den enorma hamburgaren framför sig !!

wesse
2010-11-21, 05:03
Är så trött efter dagen att någon annan får skriva ihop en historia av dessa bilder... Gonatt Sverige....ZzZzZz

TommyzT
2010-11-21, 07:36
Då provar jag... En mening / bild:
Här i Amerikat har dom inga julgranar,
Men dom har nyttig frukost späck och frukt stod på menyn.
Polisen kom och hämtade sin frukost här.
Pontus och Amerikanarnra står och blåser på flaggan så den skall svaja läckert.
Bill står och förklarar att hatt och enfärgade skjortor är inget vinnande koncept.
Bill visar att keps, flerfärgade plan och kläder is da shit.
Här testar Pontus och Amerikanarna hur många som får plats på landningsbanan.
Wesse saknar Slammis.
Wesse saknar Klavins
Wesse hittar en dubbeldildo på marken som någon försökt slå knop på vänder sig om mot Billl och väser ”be afraid,,, be wery afraid”
Sedan åkte alla hem eller bort.

Slamsugaren
2010-11-21, 11:17
Där RC-flyg finns,finns alltid en Slammsug!!

wesse
2010-11-21, 17:47
http://www.youtube.com/watch?v=JZWPhtl7EaE
en filmsnutt som bill har gjort sjalv...yehhhh

DrHanke
2010-11-21, 18:34
Jag tror denna resa bara är uppgjord av Klavins, förutom att han fängslat Wesse nere i källarn så har du kapat hans konto här och lägger upp en massa missvisande och påhittade bilder... Fy dig!


http://www.youtube.com/watch?v=R_xmnduX6g4

wesse
2010-11-21, 18:53
Yehhhh

Mr J
2010-11-21, 19:37
Yehhhh

Är det där före eller efter du har kramat kaktusen? :sarcastic:

wesse
2010-11-21, 19:47
Är det där före eller efter du har kramat kaktusen? :sarcastic:

Offcourse is after the hug...

wesse
2010-11-22, 03:40
En utflykt till bergen blev dagen tripp..

Det va 26 grader varmt när vi startade och 0 grader på toppen på 10000 feet endast 1 timmes resa...

Bill och hans dotter Madison berikade resan...

Vyerna jag skådade där oppe fick mig att glömma bort modellflyget värld...

Luften var otrolig att inandas och man kände sig som en ny människa för en stund... Yehhhh

Uppe på toppen fann vi en bergsby som sålde prisbelönt Fudge:-))

LAS VEGAS och Grand Canyon och två flygevenemang återstår samt en stor Thanksgiving middag:-)))

chrille g
2010-11-22, 05:46
men Wesse jag är riktigt besviken på dig att du inte har vissat oss någon hobby handlare ännu och att du inte har test flygit någon av bills modeller!!!!!!! =P

Klavins
2010-11-22, 08:03
Jag tror denna resa bara är uppgjord av Klavins, förutom att han fängslat Wesse nere i källarn så har du kapat hans konto här och lägger upp en massa missvisande och påhittade bilder... Fy dig!


http://www.youtube.com/watch?v=R_xmnduX6g4

Helvete,du kom på mig du är smart HANKE men säg inget till hans flickvänn.

InaD
2010-11-22, 08:31
Helvete,du kom på mig du är smart HANKE men säg inget till hans flickvänn.

Det här var intressant... VEM(?) är det som skriver alla kärleks meddelanden till mig då?:scared:

Klavins
2010-11-22, 09:13
Det här var intressant... VEM(?) är det som skriver alla kärleks meddelanden till mig då?:scared:

Förlåt,skulle inte ha nämt det men jag tror eller vet att SLAMMIS är inblandad.

wesse
2010-11-22, 11:33
men Wesse jag är riktigt besviken på dig att du inte har vissat oss någon hobby handlare ännu och att du inte har test flygit någon av bills modeller!!!!!!! =P

Har provat Bill's Cub och Yak , ska flyga en hel del till när vi kommer åter från LAS VEGAS, hobbyhandlare har vi besökt men tog inga kort på detta... I detta härliga land med alla sina utflyktsmål är nog hobbyhandlare det sista jag tänker på:-))

Säkerhetskontrollerna vid flygplatserna här i US har blivit så extremt rigoiösa att man törs snart inte ta med sig någonting in eller ut från landet...

Dom kroppsvitiserade mig denna gång och det va mysigt värre... Moahahaha

wesse
2010-11-22, 11:36
Igtfuu!!!

chrille g
2010-11-22, 15:09
härligt Wesse att du har flygit bills cub o yak snart är du en hard man också

DrHanke
2010-11-22, 16:54
Det här var intressant... VEM(?) är det som skriver alla kärleks meddelanden till mig då?:scared:

Inte en aning :th_wink: kanske nån annan tagit över wesses konto... :love:

Slamsugaren
2010-11-22, 17:57
Förlåt,skulle inte ha nämt det men jag tror eller vet att SLAMMIS är inblandad.

Tack för alla dina svar,Ina!!Han ska få läsa allt när vi släpper loss honom.

InaD
2010-11-22, 20:45
Tack för alla dina svar,Ina!!Han ska få läsa allt när vi släpper loss honom.

Och när har ni tänkt att släppa honom då?:lollypop: Vill gärna få en liten vink om det innan...*host*

wesse
2010-11-23, 13:06
Okey vi har sett Grand Canyon och ska nu tillbringa två dagar i LAS VEGAS vi har bokat in på hotell Bellagio och jag känner mig skamset nöjd över att få bo på detta hotell...
En rolig grej för mig är att på måndag ska jag få montera ihop en DA 60 till Slammis så nu kan jag kanske glömma någon skruv typ:-))

Nyroth
2010-11-23, 13:17
Wow, Slammis kommer att få världens lättaste DA-60 :)

thimmy
2010-11-23, 16:07
Okey vi har sett Grand Canyon och ska nu tillbringa två dagar i LAS VEGAS vi har bokat in på hotell Bellagio och jag känner mig skamset nöjd över att få bo på detta hotell...
En rolig grej för mig är att på måndag ska jag få montera ihop en DA 60 till Slammis så nu kan jag kanske glömma någon skruv typ:-))



Wesse, du kan få skruva i hop en DA100 till mig! :sarcastic: snälla:blush:

MVH Thimmy :)

wesse
2010-11-23, 22:57
A HootersCar for hard man...

chrille g
2010-11-24, 06:52
nå wesse har du spelat bort några pengar enu?

wesse
2010-11-24, 13:15
nå wesse har du spelat bort några pengar enu?

Spelat bort 5 dollar endast.. Yehhh

Finns visst en cool historia om ett evenemang med rc flygplan här i LAS VEGAS där även bill har deltagit 4 gånger men det är så segt att posta från telefonen så kanske det går googla på detta world Championship....

I dag är det hoover dam time:-)

Börjar sakna snön i Sverige nu....

Miss you Ina

Sigun
2010-11-24, 13:49
Tycker du ser suddig ut i ansiktet wesse ! börjar du få resfeber?, dessutom ser det ut som om Bokis sitter på sista stolen i raden???

Tojje
2010-11-24, 18:01
Spelat bort 5 dollar endast.. Yehhh

Finns visst en cool historia om ett evenemang med rc flygplan här i LAS VEGAS där även bill har deltagit 4 gånger men det är så segt att posta från telefonen så kanske det går googla på detta world Championship....

I dag är det hoover dam time:-)

Börjar sakna snön i Sverige nu....

Miss you Ina

jadu...Nu är det till och med snö i Skaune, deeduu!!!!

btw, har inte bill någon dator du kan låna?

wesse
2010-11-25, 19:50
I dag är det Thanksgiving här och det ska bli spännande att uppleva:-))

Bill fixar utsidan av huset och Barb tar han om maten medan döttrarna städar...

Jag tar mig en underbar varm långpromenad medans dom grejjer..

Ramlar in många gäster i eftermiddag och dom är modellflygare hela bunten:-))

På måndag ska jag få arbeta en dag på desert Aircraft och sätta ihop Slammis motor och det blir kuligt värre...

Längtar dock hem till snön lite mellan varven...

Klavins och Katarina Hoppas ni klarar er några dagar till utan mig ??

matbos
2010-11-25, 20:01
Det där ser betydligt trevligare ut än det gör här utanför mitt fönster. Lätt snö -5 :icon_sad:

wesse
2010-11-26, 14:32
Min första Thanksgiving med bordsbön och kalkon är upplevd:-))
Lite rosa takflygning under kaffepausen blev det:-))
Fick just syn på att Bill hade svenska flaggan och ett rcff märke på en vägg i garaget... Yehhh

I dag är det black Friday med extrapriser i alla affärer....

På lördag och söndag är det modellflygträff här i Tucson så det är fullt ös hela tiden och tror både Bill och Jag behöver semester efter detta....

Klavins
2010-11-26, 14:47
Min första Thanksgiving med bordsbön och kalkon är upplevd:-))
Lite rosa takflygning under kaffepausen blev det:-))
Fick just syn på att Bill hade svenska flaggan och ett rcff märke på en vägg i garaget... Yehhh

I dag är det black Friday med extrapriser i alla affärer....

På lördag och söndag är det modellflygträff här i Tucson så det är fullt ös hela tiden och tror både Bill och Jag behöver semester efter detta....

Stackare får du ingen mat av BILL,du är så liten på taket så baddräckten hänger som en pung på en klockarekatt.

matbos
2010-11-26, 15:36
Stackare får du ingen mat av BILL,du är så liten på taket så baddräckten hänger som en pung på en klockarekatt.

Den var bra Klavins. Han ser lie ämlig ut nu på taket hoho

Slamsugaren
2010-11-26, 16:18
KLAVINS!
Snart är det dax,Har du infomerat alla i välkomst-kommiten!

Klavins
2010-11-26, 16:24
KLAVINS!
Snart är det dax,Har du infomerat alla i välkomst-kommiten!

JA slammis,jag har informerat alla flyg bröder så när WESSE kommer hem på torsdag kväll så undrar jag hur livet kommer att te sig för honom.HA HA HA.

Thomas
2010-11-26, 18:14
JA slammis,jag har informerat alla flyg bröder så när WESSE kommer hem på torsdag kväll så undrar jag hur livet kommer att te sig för honom.HA HA HA.

Ge honom vad han tål!
Inget jä'la sk*tsnack om nån jetlag eller så....

wesse
2010-11-27, 06:09
Ni mesiga pluttar törs som vanligt inte göra ett smack.. Ha mesproppar...

Nu har vi laddat lite batterier inför morgondagens flygning och tyckte Bill hade en bra lösning på sin stora Cub med fem 6 kanals mottagare och fem batterier i varsin ända av planet.. Låste mottagarna till en radio och slipper powerboxar och långa kablar som blir varma....blir ju oxå extra säkerhet utifall någon lägger av...

Minigolf och god cowboymat har oxå berikat dagen...

wesse
2010-11-27, 22:37
En ljuvligt varm flygardag med sol utan vind går mot sitt slut här.... Yehhhhhh

Curpling
2010-11-28, 10:45
Tycker det ser ut som att Wesse har väldigt tråkigt.... han kanske borde komma hem så kan någon annan åka :D

Mr J
2010-11-28, 10:53
Tycker det ser ut som att Wesse har väldigt tråkigt.... han kanske borde komma hem så kan någon annan åka :D

Jaa, rena öknen.... :sarcastic:

Klavins
2010-11-28, 11:01
En ljuvligt varm flygardag med sol utan vind går mot sitt slut här.... Yehhhhhh

Vilket jävla skitväder,kom hem så får du hemskt vinter väder och många andra problem.HA HA det drar i hop sig.

InaD
2010-11-28, 11:53
En ljuvligt varm flygardag med sol utan vind går mot sitt slut här.... Yehhhhhh

Passa på att njuta nu sista dagarna... för när du kommer hem så får du ta hand om den där jä**la snön som ligger i vägen överallt där ute...:thumbup:

cmeijer
2010-11-28, 13:36
En del har det grymt bra :-)
Life is good! men det är som jag säger ett eget ansvar man har att ordna det. Wesse, du verkar kunna konsten till 110%:thumbup:
Du får väll komma hem och flyga lite depron nu. jag såg att det var innomhusflyg på g i Småland i januari. låter lockande.

Hälsningar C Meijer. www.meijer-models.se (http://www.meijer-models.se)

wesse
2010-11-28, 13:56
En del har det grymt bra :-)
Life is good! men det är som jag säger ett eget ansvar man har att ordna det. Wesse, du verkar kunna konsten till 110%:thumbup:
Du får väll komma hem och flyga lite depron nu. jag såg att det var innomhusflyg på g i Småland i januari. låter lockande.

Hälsningar C Meijer. www.meijer-models.se (http://www.meijer-models.se)

Inomhus I Småland Mejier var?

Har under denna resa även slutat snusa efter en gripande historia från Bill och Hans dotter då Bill rökte cigaretter... Blev så eftertänksam och beslutade mig för att lägga min äldsta last bakom mig Började snusa i 6:an jisses:-0 har nu varit utan i 7 dagar och det verkar gå bra... Tar en dag i taget med droger sprit och snus hädanefter och mår ju för tusan gubbar som en drottning;-)) sen misstänker jag att det blir mer pussar av älsklingen hädanefter och kanske tillomed pussar från Klavins om jag har flyt.... Yehhhh

wesse
2010-11-28, 14:03
På nätterna är temperaturen nere på 5-10 grader varmt och då eldar dom för fullt här samt på med värmepumpar för fullt så runt 28 är visst lagom inne:-) jisses..

Jag fann en jättebytta med glass i frysen så jag håller mig cool:-)

I dag ska Bill flyga hela dagen igen och jag väljer att följa med hans fru till kyrkan då jag vill se hur den ser ut... Kan bli för mycket flygande i bland:-))

Sen väntar en historielektion i Tumbson som ligger här... Doc Hollidays and The gang typ...

Nice to be a sober Wesse today to:-))

Sigun
2010-11-28, 15:11
Inomhus I Småland Mejier var?


Växjö RC har hyrt tipshallen den 15/1 2011
se denna tråd för mer info http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/27408-Inomhusflyg-i-J%C3%A4ttehall-i-V%C3%A4xj%C3%B6-15-1-2011

Ni är mer än välkomna ner hallen är stor som en vanlig fotbollsplan 105x65m !
/Martin

wesse
2010-11-28, 15:42
Växjö RC har hyrt tipshallen den 15/1 2011
se denna tråd för mer info http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/27408-Inomhusflyg-i-J%C3%A4ttehall-i-V%C3%A4xj%C3%B6-15-1-2011

Ni är mer än välkomna ner hallen är stor som en vanlig fotbollsplan 105x65m !
/Martin

Då måste jag rådfråga InaD Sigun... Jag ligger ju på minus efter 14 dagar i Tuscon...

Nyroth
2010-11-28, 15:47
Sen väntar en historielektion i Tumbson som ligger här... Doc Hollidays and The gang typ...


Tombstone....Spån!

Hälsa Big Nose Kate... ;)

Stig H.
2010-11-28, 16:16
Har under denna resa även slutat snusa, misstänker att det blir mer pussar av älsklingen hädanefter och kanske tillomed pussar från Klavins om jag har flyt.... Yehhhh.

Så klokt beslut - minns vad Jokkmokks-Jocke sjöng:
http://www.youtube.com/watch?v=wtTb-cNvTmk

Stig

Thomas
2010-11-28, 17:42
.

Så klokt beslut - minns vad Jokkmokks-Jocke sjöng:
http://www.youtube.com/watch?v=wtTb-cNvTmk

Stig

Hihi... Norrlands svar på Wesse och Klavins!

Sigun
2010-11-28, 19:45
Då måste jag rådfråga InaD Sigun... Jag ligger ju på minus efter 14 dagar i Tuscon...

Gör så och så fixa ihop en cub till Klavins med så är han med välkommen ner :) Ina kan väl följa med och värma dig i pauserna
/Martin

wesse
2010-11-29, 04:05
Vi har i kväll konstaterat att mitt huvud passar i en 80% are där ligger nog både Klavins & Torgny i lä... Muahahahaha

Sigun
2010-11-29, 11:42
Om du ska lämna kvar huvudet hos Bill blir nog inte Ina så glad när du kommer hem? Eller det kanske bara är innehållet Bill vill behålla :)

TomasE
2010-11-29, 12:11
Om du ska lämna kvar huvudet hos Bill blir nog inte Ina så glad när du kommer hem? Eller det kanske bara är innehållet Bill vill behålla :)

Hmmmm vilket innehåll???????
/TomasE

Mats J
2010-11-29, 12:36
Självklart kommer Bill sätta wesse i en 80%are och flyga han över atlanten:D

Mvh Mats J

Stig H.
2010-11-29, 18:37
Självklart kommer Bill sätta wesse i en 80%are och flyga han över atlanten:D

Mvh Mats J

Den turen tog ju bara knappa 40 timmar när mr Maynard (78 år gammal) styrde iväg sin "The Spirit of Butts'Farm" hösten 2003 - så varför inte....
Happy Landing !

wesse
2010-11-30, 04:20
Då har jag monterat ihop Slammis DA 60 och provkört den samt firat den välgående motorn med revben och min första Cowboy hatt....
Fick mig även en trevlig åktur i en 550 hk Cadillac:-))...

Du är det bara en dags äventyr kvar sen måste jag försöka ta mig hem o klippa lite film från detta äventyr...

Nice to be sober this unique day to....

Plange13
2010-11-30, 21:46
Nu när Wesse varit over ther kanske det här med fomisar gått över så när jag ändå åker förbi på Fredag kväll med ett lass med massa ved kan jag ju lägga av ett par pinnar så han har något o tälja på till våren, en Cub kanske

wesse
2010-12-01, 04:14
I dag har Bill visat mig lite historia från CowBoyTiden och nu är jag redo för hemresan i morgon....

Har massor av film från äventyret som kommer ut när orken hittar hem...

Bill och han familj har verkligen visat en härlig generös sida dessa 14 dagar......

Nu Längtar jag hem för att bygga en hootiesFomie och börja leva ett svensktalande liv igen:-))......

wesse
2010-12-01, 04:17
Hälsa Big Nose Kate... ;)

Fixat;-)

Sigun
2010-12-01, 06:52
This is how it should look Wesse :)
16618

Du ser ut att ha haft en fantastisk trevlig resa. Men nu vill du säkert hem till småland igen. -15 grader och en 30-40cm snö väntar på dig här hemma :)

/Martin

Klavins
2010-12-01, 16:00
Då har jag monterat ihop Slammis DA 60 och provkört den samt firat den välgående motorn med revben och min första Cowboy hatt....
Fick mig även en trevlig åktur i en 550 hk Cadillac:-))...

Du är det bara en dags äventyr kvar sen måste jag försöka ta mig hem o klippa lite film från detta äventyr...

Nice to be sober this unique day to....

Stackars SLAMMIS din motor låter konstigt,kanske har MR WESSE glömt något i motoren.

Thomas
2010-12-01, 16:37
Alltså...
Jag vet hur en smålänning tillverkar en motor!!!
Klavins variant ser i alla fall ut som en motor. Hur Wesses/Slammis kommer att ta sig ut blir intressant att se...


http://www.youtube.com/results?search_query=motorsnillen&aq=f

wesse
2010-12-03, 10:21
Efter en lång strulig resa med trasiga flygplan och insnöade malmötåg så har man äntligen hittat hem igen dock utan resväskor som är kvar i New York :-((

Filmkameran ligger i resväskan så när jag fått den åter samt skottat fram huset så ska det kunna bli lite filmer:-))

När jag kom hem igen hade mitt hus nästan blivit sålt.... Jisses

Nice to be a crazy sober man today yehhh

Mr J
2010-12-03, 10:38
Efter en lång strulig resa med trasiga flygplan och insnöade malmötåg så har man äntligen hittat hem igen dock utan resväskor som är kvar i New York :-((

Filmkameran ligger i resväskan så när jag fått den åter samt skottat fram huset så ska det kunna bli lite filmer:-))

När jag kom hem igen hade mitt hus nästan blivit sålt.... Jisses

Nice to be a crazy sober man today yehhh

Nu får du sluta gnälla, trasiga flygplan är du väl ganska van vid...
Insnöad är du ju året runt... Och oftast ute och reser ändå... :sarcastic:

Thomas
2010-12-03, 11:58
Vart kan man vända sig för att lägga en lusentapp i handpenning för huset?:girl_wink:

Dick
2010-12-03, 13:58
välkommen hem
väntar tålmodigt på filmerna nu i detta jävla bissarra vädret. tack vare detta vita helvetet missar man ju flygningen i morgon.

Snickarjävel´n
2010-12-03, 14:10
välkommen hem
väntar tålmodigt på filmerna nu i detta jävla bissarra vädret. tack vare detta vita helvetet missar man ju flygningen i morgon.


Vaddå missar??? Ansträng dig lite .......:sarcastic:

wesse
2010-12-03, 14:36
vaddå missar??? Ansträng dig lite .......:sarcastic:
lol

Klavins
2010-12-03, 15:25
Vaddå missar??? Ansträng dig lite .......:sarcastic:

Du STORE Snickarjävel, ta SPARKEN det gör småläningen om det skiter sig.

Snickarjävel´n
2010-12-03, 17:30
Breflabbade smålänningar gör minsjäl inget alls om det skiter sig, dom sitter och väntar på nån som kan hjälpa dom istället......



Hälsar den för dagen sjuke Snickarjävel´n

Dick
2010-12-03, 18:15
anstränga mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:banghead::banghead::b anghead: får ju gå genom över metern snö över 600 meter två gånger om dagen bara för att komma till jobbet o hem. du går ju 25 m sen e du på jobb:icon_butt:

Snickarjävel´n
2010-12-03, 20:02
anstränga mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:banghead::banghead::b anghead: får ju gå genom över metern snö över 600 meter två gånger om dagen bara för att komma till jobbet o hem. du går ju 25 m sen e du på jobb:icon_butt:


Jag går ingenstans, jag är ju för fan innesnöad :lollypop:

wesse
2010-12-03, 20:09
Jag går ingenstans, jag är ju för fan innesnöad :lollypop:

Så ni skåningar är små mjuka, klena och rädda så fort lite fruset vatten dalar ner från himlen...Muahahahaha

Slamsugaren
2010-12-03, 20:57
Hälsar den för dagen sjuke Snickarjävel´n[/QUOTE]

Skåningar är alltid lite sjuka!

Snickarjävel´n
2010-12-03, 22:56
Så ni skåningar är små mjuka, klena och rädda så fort lite fruset vatten dalar ner från himlen...Muahahahaha


De har fan inget med vädret att göra, det va väl för du kom hem igen din bacill........HAHAHa HA då blir alla lid rädda

mrblueshooter
2010-12-04, 13:21
Så ni skåningar är små mjuka, klena och rädda så fort lite fruset vatten dalar ner från himlen...Muahahahaha

Välkommen hem Mr Hard man ;)
Ser fram emot bilder och video från resan sedan då :)

InaD
2010-12-04, 22:22
Nu sitter han och berättar om sin resa.. *suck* han blev ännu gladare när jag sa att jag ville spela in det till er...:thumbup:nu vet ju jag hur trötta ni är på att höra hans röst....sååå.... jag var lite just och lämna ljudet avstängt....:sarcastic:


http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150130898223327

Mats J
2010-12-04, 22:50
Åhh du har fått hem gulleplutten, ge han en stor hård kram från mig:)

Mvh Mats J

Sigun
2010-12-04, 23:21
Har censuren slagit till ?

Mr J
2010-12-05, 00:04
Har censuren slagit till ?

Vi får helt enkelt tänka oss en utflippad smålänning som sitter och svamlar... :sarcastic:

Snickarjävel´n
2010-12-05, 11:00
Vi får helt enkelt tänka oss en utflippad smålänning som sitter och svamlar... :sarcastic:

Tja ungefär som vanlig alltså.......

Thomas
2010-12-05, 12:10
'säkta, men här är både ljud & bild borta, har loggat in på ansiktsboken men hittar ingen film.... *snyft*

wesse
2010-12-07, 16:26
http://www.youtube.com/watch?v=1xyvmPDTJA4


http://www.youtube.com/watch?v=xA5IQ32_Lv8

Baua
2010-12-07, 19:49
Vilken härlig resa!
Jag gillar wesse kommentaren i filmen " Ive got water in my head", he he.
Bill verkar förresten vara en schysst kille.

Hils Magnus

Thomas
2010-12-07, 20:45
Yeeah...
At last, Wesse is flying a real plane!
Not just some depron shit...!

Mats J
2010-12-07, 20:45
Hahahahahaha Förklarade du "puls" för yrkespiloten:D Du är för skön Wesse:)

Mvh Mats J

taygher
2010-12-08, 06:32
Tjenare Wesse!

Tack för två underbara filmer som verkligen förgyllde frukosten! :thumbup:
Väntar med spänning på att få se mer film från denna helt fantastiska resa.
Hoppas Du har fler på lager!

roggie_49
2010-12-08, 07:28
Nu sitter han och berättar om sin resa.. *suck* han blev ännu gladare när jag sa att jag ville spela in det till er...:thumbup:nu vet ju jag hur trötta ni är på att höra hans röst....sååå.... jag var lite just och lämna ljudet avstängt.

Tack snälla, men kunde du inte ha lämnat linsskyddet på ochså..

wesse
2010-12-08, 10:28
Första filmen från JetRallyt

fann även en kvinna som flyg Jet..yehhh

Blev förvånad över hur stort ElJetFlyget verkar ha blivit,modellerna va stora och gick lika fort som vanliga jetturbiner men batterierna va därefter oxå..STORA


http://www.youtube.com/watch?v=NulcdVheawU

wesse
2010-12-08, 17:42
http://www.youtube.com/watch?v=PKORcEsagow

Baua
2010-12-08, 20:45
Tack Magnus!
Fy Fan vad jag har skrattat.
Mera film och det nu!!!!!!!!!!!

Hils
Din namne!

Sigun
2010-12-08, 21:54
Tack för de trevliga filmerna Wesse :)

wesse
2010-12-09, 19:08
film nr 4 bråkar på you tuben men den kommer va de lider....

http://www.youtube.com/watch?v=qtr9RPKnUQA

http://www.youtube.com/watch?v=gmrJQmZM85E

matbos
2010-12-09, 19:38
Såg varmt ut det där. :sarcastic:
Det är så Mexikanerna vet när det är dags att äta igen. Svider det inte på muggen så är det ok att stoppa mer mat i sig :sarcastic:

Tobbe O
2010-12-09, 20:10
Ja du Magnus Westrin det är inte utan att man blir lite(läs mycket) avis på dig när man ser hur trevligt ni har.

Tack för filmerna, lova mig att det kommer fler.

wesse
2010-12-09, 20:11
har en film till som ska ut i kväll sen är det paus i klipperiet och i Småland när vi har paus så går vi ut i snön o hovrar, CowBoyHatten jag fick av Bill Hempels fru värmer mig denna ljuvliga vinterkväll...yehhhh

Nice to be me tonight :lollypop:

16802

wesse
2010-12-09, 20:14
Ja du Magnus Westrin det är inte utan att man blir lite(läs mycket) avis på dig när man ser hur trevligt ni har.

Tack för filmerna, lova mig att det kommer fler.

En film till i kväll där jag bygger min första DA sen blir det lite paus med det kommer fler Tobbe det lovar jag...

Ompa
2010-12-09, 20:44
Underbara filmer Wesse. Jisses vad jag har garvat nu i kväll :sarcastic:
Måste ha varit en himmlens rolig tid du haft i Amerikat :)

wesse
2010-12-09, 20:47
http://www.youtube.com/watch?v=lO9ObYHbCDk

Thomas
2010-12-09, 20:55
So najs videos!!
Avis?? Nää'rå....

bara lite

matbos
2010-12-10, 07:05
Poor Slammis so sad so sad.:girl_cray3:

wesse
2010-12-10, 12:54
sista filmen som har med rc att gölra kommer här och nu är det bara tokerier i LasVegas o Grand Canyon och sån som inte har med rc att göra så jag törs väl inte posta det här ....


http://www.youtube.com/watch?v=ZnYCaBvoEnc

Sigun
2010-12-10, 13:21
Törs? Du skulle bara våga sluta nu...

Ompa
2010-12-10, 14:55
Upp med filmerna bara :lollypop:

Mats J
2010-12-10, 16:29
Nog vill vi se hur du löste Slammis motorproblem, kalsonggummibandmotor kan ju vara ett alternativ:D

Mvh Mats J

Plange13
2010-12-11, 18:58
Klart du ska lägga in dom andra filmsnuttarna om inte kanske det hamnar ett lass Ask (eller än värre Alm) i trädgården på fredag som du måste tälga en cub ur

Ultra Bandit
2010-12-12, 00:45
Ha,ha!
Nu har förmodligen även "du" insett att vi som flyger Jet är dom grövsta kisarna...(enligt Bill) He,he

Lasse P

AM
2010-12-12, 11:05
Ha,ha!
Nu har förmodligen även "du" insett att vi som flyger Jet är dom grövsta kisarna...(enligt Bill) He,he

Lasse P

Njae, för få rörliga delar... ;-)
Mvh

Ultra Bandit
2010-12-12, 11:09
Njae, för få rörliga delar... ;-)
Mvh

Det beror på hur man ser det..:icon_lol:

Hälsningar
Lasse P

Tobbe O
2010-12-12, 12:10
Dom grövsta kisarna leker nog inte överhuvudtaget med leksaksflygplan:)

Ultra Bandit
2010-12-12, 13:47
Dom grövsta kisarna leker nog inte överhuvudtaget med leksaksflygplan:)
He,he det är precis det vi gör.:dance3:
Lasse P

Tobbe O
2010-12-12, 15:53
tyvärr är det nog som så att coolhetsfaktorn på en modellflygare hos 99% av befolkningen är lika med 0 vare sig han flyger jet, bensin eller metanol:)

bokis
2010-12-12, 16:01
Tack för filmerna Wesse! Sketakul! Bättre än som du hade det är nog svårt o få!
(jag är helt intecool!:lollypop:)

Baua
2010-12-12, 18:22
He he ! det är nog tyvärr precis det vi gör, med tanke på att vi förmodligen inte rör på oss så mycket, samtidigt som en och annan malt av diverse slag brukar kunna passera våra kroppar, och det brukar ju kunna synas. Så nog är vi mer eller mindre grova alltid, he he!!!

Hils Magnus

Dom grövsta kisarna leker nog inte överhuvudtaget med leksaksflygplan:)

Tobbe O
2010-12-12, 18:57
Nu ska vi inte hacka sönder wessegubbens USA tråd nå mer. slut

matbos
2010-12-13, 06:49
Jag vill se mera film Wesse.:lollypop: så upp med dom andra oxå

Dragon
2010-12-14, 21:09
Tack för filmerna Wesse!
Och säger som Hasse och Tage:
De kan man kalla en resa de!
Hälsningar
Kalle

wesse
2010-12-15, 08:10
Bill tog med mig till Grand Canyon och det va ett sjuhellsickes mäktigt krondike måste jag få säga...


http://www.youtube.com/watch?v=Q_jxQgQ4UUo

Mats J
2010-12-15, 09:39
Det krävdes alltså Grand Canyon för att få dig tyst Wesse:D:D:D:D

Mvh Mats J

wesse
2010-12-16, 17:00
En tripp till Vegas bjöd herr Hempel på och där uppfyllde han ännu en dröm åt mig nämligen två nätter på hotell Bellagio och det va ett redigt hotell måste jag påstå..

fuokostbuffe med glassmaskiner i tre upplagor berikade dagen...yehhhhh

Finns inte mycket film från detta äventyr med jag har mycket fina minnen att bära med mig... det lilla jag filmade o fotade kommer dock här...yehhh


http://www.youtube.com/watch?v=rr3qkM5Sd_8

DrHanke
2010-12-16, 18:27
yaeeeeeeeeeh :)

matbos
2010-12-16, 19:38
Härligt Wesse whoppiiiiiiiiiiiiiiiiiii :thumbup: