handdator

Visa fullständig version : val av spray färg för EPP kärror?



E-Fire
2010-11-15, 14:19
tänkte lacka om min epp (beta 1400) kärra. materialet är EPP säker samma som easy star.
vilken färg sort ska man välja?
Har sökt som en tok & verkar som det går att lacka med vanlig sprayfärg. Vad använder ni för spray?

tomasstrom
2010-11-15, 15:33
Använde mig av biltema hobbyfärg men det går som sagt med vad som helst i princip.

pgrts
2010-11-15, 15:42
Easy Star tål rysligt mycket och min erfarenhet är att biltema spraylack fäster fint till skillnad från en del vattenbaserade hobbyfärger som gärna försvinner vid landningskontakt eller följer med dekaler/tejp.

E-Fire
2010-11-15, 17:43
Tack! Det var det svaret jag ville ha!!
Tänkte köpa biltemas fluorescerande färg så man hittar bitarna efter varje flygning ;)

Baua
2010-11-15, 20:17
Hej!

Jag råder dig att måla en mkt liten yta på kärran, kolla ordentligt så du inte får några smälttendenser. Multiplex kärror och plan gjorda i det lite fetare EPO materialet tål färger lite bättre än plan i EPS och andra kärror i hård foam. Har prövat med Biltemas färger på EPS, och det sket sig totalt. Med detta inte sagt att det inte skulle fungera, men ta det som sagt lite lugnt. Hur vet jag då detta? Jo låt mig säga så här, det är onödigt att uppfinna hjulet fler gånger än 3, he he!

Lycka till!
Hils Magnus



Tack! Det var det svaret jag ville ha!!
Tänkte köpa biltemas fluorescerande färg så man hittar bitarna efter varje flygning ;)

E-Fire
2010-11-16, 17:54
Ok!

Hej!

Jag råder dig att måla en mkt liten yta på kärran, kolla ordentligt så du inte får några smälttendenser. Multiplex kärror och plan gjorda i det lite fetare EPO materialet tål färger lite bättre än plan i EPS och andra kärror i hård foam. Har prövat med Biltemas färger på EPS, och det sket sig totalt. Med detta inte sagt att det inte skulle fungera, men ta det som sagt lite lugnt. Hur vet jag då detta? Jo låt mig säga så här, det är onödigt att uppfinna hjulet fler gånger än 3, he he!

Lycka till!
Hils Magnus