handdator

Visa fullständig version : Fråga anf inkoppling av 2x Edf 90 mm turbiner



onlyrobin
2010-12-09, 19:31
har en liten fråga som jag även ställt till tillverkaren/leverantören av grejerna men ej fått svar ,

jag kör 2x highend rc,s 700 serie 90mm edf fläktar och vill köra dessa genom en utgång på min mottagare? men till varje fläkt sitter det ju såklart varsin mottagar kabel/kontakt.

kan jag i praktiken klippa båda dessa och löda om dom och koppla båda till en kontakt för att använda en utgång på min mottagare? alla andra är upptagna:)

dessa Edf fläktar sitter på mitt raket projekt och skall enbart gå på fullt under 2 minuter.

sen en annan grej, det sitter också en Switch/brytare (ON OFF) till varje fläkt, med en+ - kabel in på ena sidan men inget ut på andra sidan? hur skall det kopplas?

känner mig korkad som frågar då jag konstruerar en raket:) men vill vara säker så jag inte bränner upp batterier eller motorer för ett x antal tusen.

tacksam för svar, kan lägga upp bild på detta senare.

DrHanke
2010-12-09, 19:37
Det går hur bra som helst, kör flera maskiner på Y-kabel just av samma anledning. Det kan dock vara så att man får koppla ur + signalen på det ena reglaget då vissa reglage får spatt om det är två reglage som ger ut 5v till mottagaren.

DrHanke
2010-12-09, 19:41
sen en annan grej, det sitter också en Switch/brytare (ON OFF) till varje fläkt, med en+ - kabel in på ena sidan men inget ut på andra sidan? hur skall det kopplas?


Låter som av/på för fartreglaget, helt enkelt en krets man bryter eller sluter för att reglaget skall slå av eller på och då skall du inte göra annat än använda av/på för att slå av eller på reglaget. Men lite bilder skulle vara bra så man får se hur det ser ut.