handdator

Visa fullständig version : Blade Msr svänger dåligt åt vänster i fart



Micke9000
2010-12-26, 22:14
Hejsan.

Är helt ny här på forumet och med rc helikopter.

Har en Blade Msr som jag flög ordentligt i en gympasal idag.

Säg att man hovrar, sedan sätter man fart rakt fram. Skarp vänster men får inte med stjärten. Den hinner inte med. Åt höger är inga problem och inte heller i lägre farter.

Det är just när man får upp farten som den inte får med stjärten vid vänstersväng.

Känns lite som jag kan kontrollera stjärten smidigt vid högersväng men åt vänster blir det mera... Händer inget, händer inget, sen kommer allt i vissa fall, vilket resulterar i full rotation.

Är det min RTF sändare som spökar tro?

Alla svar är välkomna.

Mvh Micke

Hitec
2011-01-22, 14:29
Hej !
Rotor går åt höger så vridmomentet och farten gör att den är trög till vänster.
Det kan även vara så att gyrot som är inbyggt står fel vet ej om man kan trimma detta då jag aldrig provat Msr.
Tips på en fin liknande är Solo Pro V2 som är fantastiskt kul eller en Walkera Cb100Micro lite tyngre men den flyger du ute med i lite vind (2m/s).Denna finns nog inte i Sverige men jag köper en del från Hongkong www.helipal.com snabba leveranser och bra att ha att göra med. Obs det kan fastna i tullen här och då får man betala ca 35% till.
Kolla min hemsida www.esme.se där finns lite filmer .

Mr Z
2011-07-21, 10:24
Hejsan.

Är helt ny här på forumet och med rc helikopter.

Har en Blade Msr som jag flög ordentligt i en gympasal idag.

Säg att man hovrar, sedan sätter man fart rakt fram. Skarp vänster men får inte med stjärten. Den hinner inte med. Åt höger är inga problem och inte heller i lägre farter.

Det är just när man får upp farten som den inte får med stjärten vid vänstersväng.

Känns lite som jag kan kontrollera stjärten smidigt vid högersväng men åt vänster blir det mera... Händer inget, händer inget, sen kommer allt i vissa fall, vilket resulterar i full rotation.

Är det min RTF sändare som spökar tro?

Alla svar är välkomna.

Mvh Micke


msr:en är tyvärr så. fördelen med att styra den med en annan dsm2-radio med programerbara mixar är att man kan programera in lite nick (dyk) på vänster rudd (sidroder). Det gick att få till det riktigt bra med min men tyvärr blir den då ännu sämre att flyga baklänges med och den tappade då sitt värde för mig. Jag har nu köpt en mcpx till vardagsrummet. Den har inte detta problem och dessutom har den betydligt bättre gyro så den går utmärkt att flyga baklänges med. Dock är den ganska slö (jämfört med en större heli) så den är lite svår att göra några svårare manövrar med. Speciellt i vardagsrummet...

MVH
Peter Z

per
2011-07-21, 11:37
prova att vinkla tailbladen lite funkade på min