handdator

Visa fullständig version : Var trivs tändmodulen bäst?



senmathal
2011-01-06, 12:55
Hej!

Jag håller på att ställa i ordning en lätt demolerad Supercub och funderar lite på var jag ska fästa tändmodulen. Tidigare satt den inne i flygkroppen men jag fundera på om den skulle gå att montera på en aluminiumplatta som är monterad på brandskottet och fungera som motorfäste. Det finns ett mellanrum mellan motorn och aluminiumplattan där modeulen precis får plats. Samma typ av gummiupphängningar som finna på servon passar på modulen så jag tänkte använda sådana. Ljuddämparen kommer i och för sig precis under modulen men jag tänkte att jag kan skärma av den med en plåtbit.

Skulle ha satt in en bild på hur det ser ut men kameran är inte riktigt vad den borde vara.

/mats

bokis
2011-01-06, 15:17
Tror att din idè funkar bra,dock så är det ett kineständsystem med fästöron så hoppa över dessa och använd buntband istället..
Om jag gör rätt vet jag inte men jag har oftast skumgummi emellan boxen och torpedväggen för de där öronen brukar gå av..

senmathal
2011-01-06, 17:38
Hela kortsidan på modulen är fästöra med två hål öppna utåt för skruvarna. Jag tror nog att dom kan hålla med gummiupphängning typ kabelgenomföring. Jag har monterat modulen nu och satt dit en liten värmesköld framför ljuddämparen, tror att det kan bli bra.

/Mats