handdator

Visa fullständig version : FPV-premiär på Åland!



Ålänning
2011-01-08, 16:12
FPV-PREMIÄR PÅ ÅLAND - 27 december 2010!!!

Wohoo! Här kommer markfilmen när jag och MarcusG premiärflög med Twinstar med GoPro med Goggles.
Filmen från flyget kommer senare. Mest babbel och yra i denna film, men så här var det. :mrgreen:

/MickeM



http://www.youtube.com/watch?v=9HvXXuDzcpo&hd=1

Sigun
2011-01-08, 19:28
Det är häftigt med FPV, något som jag helt klart ska pröva på men iår lär det väl heller inte bli av, man har för många andra projekt liggande som man först måste bygga klara. Kul att se hur det går till på marken med och inte bara FPV filmen :)

väntar med spänning på resultatet från gopro kameran, gissar att andra filmen blir lite "dimmig" :)

/Martin

DrHanke
2011-01-08, 21:56
Snyggt!! Undvik att sitta ner med radion bara, benen skärmar signalen bra, nästan för bra ibland... Men det är sånt ni kommer märka :)

lassebetong
2011-01-08, 22:00
Snyggt!! Undvik att sitta ner med radion bara, benen skärmar signalen bra, nästan för bra ibland... Men det är sånt ni kommer märka :)

Hur skall man annars bära sig åt.
Skulle antagligen slå omkull om jag inte satt ner och fpv:ade:sarcastic:

/Lasse

tragi702
2011-01-08, 23:10
Härlig film Grabbar,O Grattis!!

Kul med film "bakom kameran":thumbup:

jag trillar omkull om jag står upp :ahhhhh:...


//Patrik.

DrHanke
2011-01-08, 23:53
Går utmärkt att stå å flyga, bra för räckvidden är det också :) Även om jag å Henry ibland får hjälpa varandra med balansen, men det brukar snabbt korrigeras genom att ryta åt varandra "Sluta flyg som en dåre du ramlar snart omkull". Dessutom är det sjukt skoj å se hur man lever sig in i svängarna...

Men nu är LRS systemet installerat så numera flyger vi i baksätet på bilen med tracker och 433 antennerna på taket, varmt å skönt är det också :)

Ålänning
2011-01-09, 15:19
Yeah! Det var ju skoj med FPV. Synd att det ska va så trist väder ute.
Måste prova stå nästa gång då. =) Tack för tipset.
Dimman och molnen syndes mest från marken, gopron såg inget sånt.
Baksätesflygning?! Coolt!!! :p

MarcusG
2011-01-09, 19:37
Ah! Strålande redigerat MickeM, härligt att ha film från sin FPV-premiär. Men tusan, det är nån i filmen som svär lite mer än lovligt... :blush:

Ålänning
2011-02-04, 18:02
Jag va ju lite långsam få ut filmen från flyget... men här är den till slut. =)
Dvs våra två varsina första FPV-turer, ever. Lite mörk film av nån anledning.
Sablars ojoj va man längtar till ljusa våren med färg i landskapen! :-D


http://www.youtube.com/watch?v=IocQ3SM_qVo