handdator

Visa fullständig version : Värmeutveckling, videosändare?



zoomzky
2011-01-27, 13:10
Hej!

Är ännu ingen riktig FPV-pilot men nu är åtminstone videotxrx beställt.

Innan jag flyger med grejjorna kommer det förmodligen bli en hel del tester på marken, räckvidd, störningar etc etc

Har läst om skräckhistorier där man lyckats "elda" upp videosändaren när man testat inomhus. Väl uppe i luften så kyler fartvinden...

Hur "farligt" är det igentligen att testköra??? Skiljer det så mycket mellan olika märken i värmeutveckling?



Mvh,
/Z

Boopidoo
2011-01-27, 15:57
Se till att ha en fläkt igång så att det blir ett luftflöde över videosändaren så ska det nog inte vara några problem. Eller gör testerna utomhus. Med dessa dagars värmebölja är det nog ingen fara för överhettning. :)

UndCon
2011-01-27, 16:19
Jag köpte min videosändare utan kylare men jag har en liten kylfläns från en PC monterad på den varma sidan.

Vid behov kopplar jag in en liten 50mm PC fläkt direkt på balanseringskontakten på LIPO'n

Impulze
2011-01-27, 21:24
Har aldrig haft problem med att köra sändare inomhus sålänge dom har ett kylelement på sig.

//Matte

zoomzky
2011-01-28, 08:17
Bugar och bockar för tipsen!!

Jag beställde denna
http://www.electronicarc.com/catalogo/product_info.php?cPath=43_49_70&products_id=370&language=en
och kostade på mig kylelementet med

Tacksam för tips om lämplig placering av videosändaren??
Vill så långt det går minska risken för störningar

/Z

Impulze
2011-01-28, 23:55
Ute på vingen eller på kroppen nånstans. Vilken kärra pratar vi om?

//Matte

zoomzky
2011-01-30, 09:57
Ute på vingen eller på kroppen nånstans. Vilken kärra pratar vi om?

//Matte
Skall monteras på tricoptern..
18530

Jag kanske överdriver rädslan för störningar i bild och videosändning. Escarna sitter ganska nära centrumplattan
Tänkte montera ett par torroider

/z