handdator

Visa fullständig version : Problem med att se bilder



senmathal
2011-01-29, 18:55
Hej!

När jag klickar på en bild/miniatyr i forumet vill inte bilden dyka upp ens efter ganska lång väntan. Om jag däremot klickar på bilden så skärmen blir svart och den där svarta rutan dyker upp och sedan stänger den och öppnar igen dyker bilden upp direkt. Är det flera bilder så kan jag bläddra igenom bilderna och sedan då jag går ett varv till visas dom direkt. Jag vet inte om det var begripligt förklarat men kanske någon förstår och vet orsaken.

/Mats

senmathal
2011-01-29, 19:09
Hej igen!

Kom på att testa en annan Webbläsare, kör med Firefox nu. Testade först med sega Explorer och i den dök bilden upp efter en stund utan att jag behövde stänga och släcka. Sedan testade jag med Google Chrome och i den gick det ännu snabbare. Kan det vara ngn inställning i Firefox som gör att den inte fungerar så bra att ladda upp bilderna med. Problemet händer bara med den typ av miniatyrer som finns här.

/Mats

Mr J
2011-01-29, 22:11
Det krånglar här också ibland, ibland får man bara upp en felsida, provar man igen så brukar det funka, ibland får man upp en ny sida med enbart bilden (med en rcflyg.se adress), ibland blir skärmen svart sen händer det inte mer. Ganska ofta så kan man bläddra 2-3 bilder sen står den bara och tuggar och nästa bild dyker inte upp. Det känns som att bildvisningen var stabilare innan krashen...
Sen saknar jag möjligheten att bläddra med piltangenterna, speciellt när det är olika stora bilder, eller någon bild på högkant, då hamnar nästaknappen på olika ställen och man får flytta musmarkören mellan bilderna.

Jag kör IE8

HS-Racing
2011-01-30, 00:39
Jag är inte säker men ni kan ju testa att rensa era Temporära internetfiler, det brukar jag göra lite då och då !!
Den funktionen ska ju "spara" filer, bilder osv för att kunna visas snabbare, men ibland så blir det snabbare av att rensa dom filerna..

Gör såhär:
IE8= Säkerhet-> Ta bort webbhistorik-> markera endast temporära internetfiler OCH klicka sen "Ta bort"

Chrome= klicka på Anpassa och.. (ser ut som en fast 13mm nyckel i högre övre hörnet) -> Alternativ -> fliken "under huven" -> klicka på knappen "Ta bort webbinformation" -> välj endast "töm casherminnet" klicka sen på rensa webbinformation !!

Testa igen och se om bilderna öppnas snabbare!!
Det va mitt lilla tips !! jag kanske är helt ute och cyklar.. men det funkar för mig ....

senmathal
2011-01-30, 01:55
Jag brukar rensa med jämna mellanrum men det brukar inte bli bättre av det. Tror att det är något med Firefox som inte funkar riktigt. Skulle vara roligt att veta vilken webbläsare andra med problem använder.

/Mats

Lelle
2011-01-30, 08:06
Bara att hålla med dej MrJ.

Jag har inte problem med att bildskärmen blir svart, utan när jag vill titta lite närmare på en bild och förstorar upp den en 2:a gång så går det inte att komma tillbaka till det ursprungliga inlägget i forumet utan jag blir utkastad till trådtoppen, eller i värsta fall till RCFF:s första sida när jag vill backa. Bara att börja om från börja igen. Blir riktigt jobbigt om det är många bilder att kika på.
Nu är det väl dags att göra når åt det här!! Innan kraschen var det inga som helst problem med att förstora bilder och sedan komma tillbaka till det ursprungliga inlägget.

Måste väl vara fler än jag som har samma problem. Inte konstigt att man tröttnar!

Mr X
2011-01-30, 10:14
Jag kör Firefox 3.6.13 utan att ha dom problemen ni nämner.
Öppnar jag upp bilden en gång och stänger bilden på stäng knappen är jag tillbaka i tråden.
Öppnar jag upp bilden två gånger så är det bara att backa så är man tillbaka i tråden.

Firefox kommer ut nästa månad med Firefox 4 så troligen kommer det att fixa era problem.
Har prövat den och den är märkbart mycket snabbare.

senmathal
2011-01-30, 10:52
Bara att hålla med dej MrJ.

Jag har inte problem med att bildskärmen blir svart, utan när jag vill titta lite närmare på en bild och förstorar upp den en 2:a gång så går det inte att komma tillbaka till det ursprungliga inlägget i forumet utan jag blir utkastad till trådtoppen, eller i värsta fall till RCFF:s första sida när jag vill backa. Bara att börja om från börja igen. Blir riktigt jobbigt om det är många bilder att kika på.
Nu är det väl dags att göra når åt det här!! Innan kraschen var det inga som helst problem med att förstora bilder och sedan komma tillbaka till det ursprungliga inlägget.

Måste väl vara fler än jag som har samma problem. Inte konstigt att man tröttnar!

Att jag skriver att bilden skärmen blir svart är inte menat som att just detta är fel, så ska det nog vara.

Om du testar att inte använda bakåtpilen utan bara klicka på stäng eller egentligen var som helst på skärmen, kommer du inte tillbaka till tråden då? Men det funkar ju inte om du klickat upp bilden en andra gång förstås, då måste man ju backa.

Jag testade att göra en ominstallation av Firefox men utan problem. Men som sagt fungerar det utan problem i Google Chrome.

/Mats

Lelle
2011-01-30, 14:54
Hej Mats.

Jag har absolut inga problem med Explorer på några andra siter, utan det är enbart på RCFF och jag tänker inte byta webbläsare. Jag har förvisso en låg upplösning på skärmen, men det hade ingen betydelse tidigare och borde väl inte ha det nu heller.
Det är väl bättre att admin rättar till problemet så att det går att backa tillbara till tråden istället för att bli utslängd!
Vore intressant att höra vad admin har för åsikt.

senmathal
2011-01-30, 15:41
Hej Mats.

Jag har absolut inga problem med Explorer på några andra siter, utan det är enbart på RCFF och jag tänker inte byta webbläsare. Jag har förvisso en låg upplösning på skärmen, men det hade ingen betydelse tidigare och borde väl inte ha det nu heller.
Det är väl bättre att admin rättar till problemet så att det går att backa tillbara till tråden istället för att bli utslängd!
Vore intressant att höra vad admin har för åsikt.

Jo om felet ligger på forumet så är det ju bra om det rättas till. Det märkliga är att bara vissa har probleme trots samma webbläsare. Men om du klickat bara en gång på miniatyren så ska man nog stänga på stängknappen i bilden. Backar du kommer du till sidan du vara innan du klickade på bilden och det är nog som det ska. Om jag kör explorer och har klickat två gånger och sedan backar kommer jag tillbaka dit jag var fast längst upp på sidan. Skulle nog tro att även det är som det ska. Grejen är väl att olika forum jar olika verktyg för att visa bilder. Jag har samma problem även i andra forum med samma typ av miniatyrer.

Vad gäller webbläsare skulle jag förutom detta problem verkligen rekomendera dig att testa Firefox eller Goggle Chrome. De som testat byter inte till baka till Explorer som tar dubbelt så lång tid på sig att ladda ner sidor. dessutom är det inga problem att ha flera webbläsare installerade på datorn samtidigt och byta emmelan. Just nu har jag både Foreox och Explorer igång.

/Mats

Lelle
2011-01-30, 19:07
Hej Mats, och tack för info. Kanske att jag laddar ner Firefox för att kolla.