handdator

Visa fullständig version : Medlemsantal



hadas
2011-02-08, 18:12
Hej alla !

Hoppas att vi alla i vårt avlånga land får ett fint modellflygår - 2011.
Studerar olika M-F klubbar i Sverige, med Gps koordinater och kontaktpersoner,
och tänker på vilket jättejobb berörda personer lagt ner på detta arbete.
All heder åt Er.
En stilla undran är om det någonstans finns att läsa om olika M-F klubbar´s medlemsantal i Sverige ?
Detta skulle i alla fall undertecknad tycka bli pricken över det välkända I:et.

Hälsningar
Lasse Henriksson

Michael
2011-02-08, 19:46
Hej!

Jag ser också fram emot ett bra och trevligt modellflygår med bl.a. Hultsfredsträffen. För min del är det snart dags att uppdatera GPS-fältlistan med de ändringar som inkommit sedan sist.

Vad gäller klubbarnas numerär så kan du för de klubbar som är anslutna till det andra förbundet hitta detta om du laddar ner agendan för årsmötet 2010 (http://iof2.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_2590/cf_78/Verksamhetsber%C3%A4ttelse_f%C3%B6r_Sveriges_Model lflygf%C3%B6rbu.pdf (se sidorna 52-55)

hadas
2011-02-09, 09:59
Hej Michael !

Tackar för infon !
Ses kanske på ngt meeting i år, tills dess:
Ha det bra

MvH
Lasse

McRegor
2011-02-09, 12:31
Hej,
SMFFs medlemsförteckning omfattar ju bara de medlemmar som är SMFF-anslutna i resp klubb vilket numera inte är hela sanningen eftersom många klubbar tillåter klubbmedlemskap utan att medlemmen är ansluten till SMFF.
Och jag vet att detta är emot SMFFs klubb-stadgar men det behöver vi ju inte diskutera i denna tråd, tack...:)
Så därför kan många klubbar ha väsentligt högre medlemsantal än vad som framgår av förteckningen i det länkade dokumentet.
Hälsningar
Roger