handdator

Visa fullständig version : Ripaläger 2011



Ripa
2011-02-08, 20:14
http://www.rcflyg.se/images/klubbar/Ripa.gif
RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER ALLA MODELLFLYGARE TILL

RIPALÄGER VECKA 29

Ripalägret är årets höjdpunkt i vår klubb, vi upplever också att många av våra årligen återkommande meetingäster uppskattar gemenskapen och glädjen i att träffas, mest för att flyga, men även för att snacka och umgås under trivsamma former.

Idén från 2010 att skapa ett eller flera tema för varje dag/kväll slog väl ut, vi kommer att spinna vidare på detta i årets planering med flera teman och skoj-tävlingar, med Segelflyg- Elflyg - Aircombat - Helikopter - IMAC –Skala- Linflyg o.s.v.
Vi hälsar naturligtvis alla hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina företag under veckan.

Efter dagens flygning samlas vi vid pergolan och lägerelden för att grilla en korv och ljuga lite lagom!
”JUL(i)AFTON”
Under en julikväll på Riplägret 2010 firade ett gäng sydsvenska modellflygare en andra Julafton med sedvanliga jultraditioner, under årets Ripaläger kommer julgran med kulor och toppstjärna att införskaffas, gissningsvis kommer "tomtarna" att förgylla jul(i)kvällen, med så väl flygning som dans runt granen.

Målsättningen är att hela modellflygfamiljen skall trivas på flygfältet, allt handlar inte om flyg.
Passa på och besök Kiviks marknad som pågår måndag 18 till onsdag 20 juli.
Beachhandboll festival i Åhus hela veckan, kusten erbjuder kilometervis med vita sandstränder för sol och bad.
Kristianstad går också under namnet ”Lilla Paris” och är en populär handelsstad.
Närheten till Österlen ger snudd på obegränsade utflyktsmål.

Vi återkommer med mer information på klubbens hemsida www.ripamfk.com
varefter programmet blir klart.

VÄLKOMNA TILL RIPA!

Frågor? Kontakta Mats Erlandsson 044-350202 0705-350202

Mr J
2011-02-08, 20:17
Det var på tiden! Fasen vad det är länge till vecka 29... :sarcastic:

Thomas
2011-02-08, 21:06
Hmmm... nu har man blitt traditionsskapare oxå!

Har i förebyggande syfte hamstrat litta julipryttlar...

Tojje
2011-02-08, 21:15
åhh, jag längtar redan:sarcastic:

Per P
2011-02-09, 07:16
Det här är det inlägg jag väntat på. Härligt! Vi kommer... men frågan är hur många =)

taygher
2011-02-09, 19:58
Helt suveränt!

Införskaffade husvagn förra hösten för att kunna vara med på detta evenemang. :dance3:
Vi blir 3 pers + 2 hundar.
Hoppas att det är OK att ha med fyrbenta vänner.

Mr J
2011-02-09, 20:38
Hoppas att det är OK att ha med fyrbenta vänner.

Det brukar se ut som en kennelklubb på rymmen... :sarcastic:

hadas
2011-02-12, 11:10
Hej Mats !

Blir lite konfunderad när tråden skiftat karaktär !
Hoppas att vår bokning kvarstår till lägret v.29 i år,
tillsammans med bla. Robert Nermfors o Anders Persson...............:-)

MvH
Lasse H

hadas
2011-02-12, 11:16
Det brukar se ut som en kennelklubb på rymmen... :sarcastic:

Jag tycker att kennelklubben uppenbarar sig tydligast när Du ligger på alla fyra o letar
delar till Din Tri-copter................:-)

BARA 17 veckor kvar !!!

MvH
Lasse

Mr J
2011-02-12, 11:43
Jag tycker att kennelklubben uppenbarar sig tydligast när Du ligger på alla fyra o letar
delar till Din Tri-copter................:-)

BARA 17 veckor kvar !!!

MvH
Lasse

Och när har det hänt?

Det är 17 för mycket...

Dick
2011-02-12, 11:53
Och när har det hänt?

Det är 17 för mycket...

det händer när du får för dig att komma o flyga inomhus med oss med din trikopter... lasse e synsk vet du :)

Ripa
2011-02-12, 13:57
Hej Mats !

Blir lite konfunderad när tråden skiftat karaktär !
Hoppas att vår bokning kvarstår till lägret v.29 i år,
tillsammans med bla. Robert Nermfors o Anders Persson...............:-)


MvH
Lasse H

Hej Lasse!

Jag tror det är denna tråd du tänker på

Ripa Modellflygklubbs Julhälsning 2010 (http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/27594-Ripa-Modellflygklubbs-Julhälsning-2010?highlight=julh%E4lsning)

Vi har skiftat från Jultema till Jul(i)tema därför skapade vi en ny tråd med inbjudan till årets Ripaläger.

Både plats och nybakade frallebullar är bokat. Ni är alla varmt välkomna!

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

hadas
2011-02-12, 14:27
PUHH Mats !!

Trodde att vi hade kollrats bort efter jultråden.
Skönt att det inte är var så. Ser verkligen fram emot detta evenemang.

Ha det bra o hälsa Signe från oss i S-torp

MvH
Lasse

Thomas
2011-02-12, 16:11
Har vi fortfarande husvagnsplatsen på 'gräddhyllan'??
Bara undrar...

Ripa
2011-02-12, 16:44
Har vi fortfarande husvagnsplatsen på 'gräddhyllan'??
Bara undrar...

Hej Thomas!

Gräddhylla, he he
Självklart, du och Mats bör vara himmastadda på den platsen vid det här laget.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Thomas
2011-02-12, 16:53
Bra!
Då sätter jag upp en minnessten vid nästa träff!

Mr J
2011-02-12, 18:04
Hej Thomas!

Gräddhylla, he he
Självklart, du och Mats bör vara himmastadda på den platsen vid det här laget.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com (http://www.ripamfk.com)

Ja, det får du inte ändra på, i så fall kommer vi inte att hitta hem om kvällarna... :crazy_pilot:

dacke jocke
2011-04-17, 11:40
jag och Emil kommer:D

Ripa
2011-04-17, 20:12
jag och Emil kommer:D

Hej Jocke!

Kul att höra att du och Emil kommer ner och sätter er ungdomliga touch på Ripalägret, det är juniorer som ni som ”lyfter” svenskt modellflyg mot nya höjder.

Mvh
Mats

dacke jocke
2011-04-20, 17:34
Hej Jocke!

Kul att höra att du och Emil kommer ner och sätter er ungdomliga touch på Ripalägret, det är juniorer som ni som ”lyfter” svenskt modellflyg mot nya höjder.

Mvh
Mats

Haha man tackar.
Emil sa att han inte skulle med nu när jag snackade med han.
Men Jag åker ner själv så boka en plats åt mig.

Ripa
2011-06-08, 22:30
http://www.rcflyg.se/images/klubbar/Ripa.gif
RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER ALLA MODELLFLYGARE TILL

RIPALÄGER VECKA 29 2011
Det börjar bli dags att lyfta tråden.

Den övergripande och samtidigt största och viktigaste målsättningen med att arrangera ett årligt Ripaläger är enligt klubbens synsätt den sociala nyttan och nöjet av att bjuda in alla modellflygare och dess familjer, detta oavsett intresse och förbundstillhörighet till en vecka fylld av aktiviteter med mål att bygga breda sociala ”broar” modellflygare mellan, samt väcka nytt intresse för vår kära modellflyghobby.

Idén från 2010 att skapa ett eller flera tema för varje dag slog väl ut, vi har utifrån fjolårets erfarenheter planerat att genomföra årets läger med fler teman allt för att försöka skapa så stor bredd och gemenskap som möjligt under hela Ripalägret men framför allt under dessa temadagar i de olika intressegrupperna.

Planeringen för de olika temadagarna ser ut som följer:
Måndag: IMAC, Några av eldsjälarna i Hässleholms Mfk har även i år tagit på sig uppgiften att informera och visa upp IMAC grenen för alla som har frågor eller funderar på att börja flyga IMAC.

Tisdag: ELFLYG, Helt klart är att elmotordrivna flygplan står för den största tillväxten i vår hobby, vi vågar nog också påstå att det är en av de svåraste grenarna att börja med om man vill ha full koll på watt, volt och ampere. Vår förhoppning är att många frågor kommer att rättas ut till raka svar under denna temadag, och att många tacksamma el och parkflygare efter denna dag ser nyttan och glädjen i den gemenskap som de lokala klubbarna kan ge.

Onsdag: WW I och II. Vi ber alla Warbirdsflygare om ursäkt att ni inte fick en egen temadag under Ripalägret 2010, ni är många, fler än någon kunnat ana, men efter att lyssnat och tagit till oss av alla synpunkter och önskemål, ger vi nu alla ”stridslystna” modellflygare möjligheten att träffas under fredliga och utvecklande former.

Torsdag: SEGELFLYG. Tanken med denna dag är att samla alla som har intresse för radiostyrt segelflyg,
Ripa mfk kan i dagsläget inte utlova att det kommer att finnas stora bogsermodeller, elvinschar m.m. på plats, även om vi hoppas att så blir fallet, klubben står för temat, alla aktiva segelflygare står för genomförandet.

Fredag: HELIKOPTER. Många anser att helikopter är modellflygets svåraste gren, hur som, behovet av rätt hjälp för att komma igång är ett absolut måste. Förhoppningen med dagen är att visa upp bredden på den för många så visuellt tilltalande gren. Med förhoppning att många nya och "nygamla" helikopterpiloter väcks till nytt liv efter denna dag.

Lördag: Allmän flygdag, planering pågår fortfarande, alla förslag och idéer mottages med tacksamhet.


Vi återkommer med mer information på klubbens hemsida www.ripamfk.com
varefter programmet blir klart.

VÄLKOMNA TILL RIPA!

Frågor? Kontakta Mats Erlandsson 044-350202 0705-350202

gflesche
2011-06-10, 10:39
Heisan
Ser at på onsdag er det WW som er tema dag vil det også bli mulighet å fly andre fly den dagen?ligger i Helsingborg og tenkte kanskje
å ta en tur på onsdag (P-47 trenger vel litt luft under vingene),men vi er to som kommer og kompis har ikke WW modell.
Mvh Geir

Snickarjävel´n
2011-06-10, 11:25
Heisan
Ser at på onsdag er det WW som er tema dag vil det også bli mulighet å fly andre fly den dagen?ligger i Helsingborg og tenkte kanskje
å ta en tur på onsdag (P-47 trenger vel litt luft under vingene),men vi er to som kommer og kompis har ikke WW modell.
Mvh Geir


http://www.ripamfk.com/html/201107/ripaveckan.htm

Här är lite hålltider för flygningarna...

henke2
2011-06-10, 16:27
Hur ställer ni er till Jetflyg under träffen?

Ripa
2011-06-10, 17:29
Hur ställer ni er till Jetflyg under träffen?

Hej Henrik!
Som vi skrivit i en annan tråd äger klubben fältet och har genom ägandet försökt att trygga framtida verksamhet. Marken på och runt Ripafältet består av ljung och mossmark med extremt torrt gräs.

Jetflyg förekom fram till 2009, vi tog till oss av alla kloka ord och synpunkter som vi fick då, inte minst genom alla brända gräsränder på fältet. Vi gjorde därefter bedömningen att inte riskera, eller behöva utsätta framtida flygverksamhet med restriktioner p.g.a. gräsbrand eller klagomål på buller.

Med förhoppning om förståelse för detta.
Ripas fältregler
(http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/6a86205b6e912283c1256b4a00386682/3e4ee8324b6f295ec125763b003ad088/$FILE/faltregler.pdf)

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Ripa
2011-06-11, 20:15
Heisan
Ser at på onsdag er det WW som er tema dag vil det også bli mulighet å fly andre fly den dagen?ligger i Helsingborg og tenkte kanskje
å ta en tur på onsdag (P-47 trenger vel litt luft under vingene),men vi er to som kommer og kompis har ikke WW modell.
Mvh Geir

Hej Geir!
Att vi ”kör” tema för WW I och II innebär inte att luftrummet behöver vara helt låst för andra flygplan och piloter, WW flygarna ”äger” i och för sig flygtiden mellan kl 13- 16 denna dag, men piloterna är oftast mycket resonabla efter luftstriderna, och kan säkert tillåta ett och annat efterkrigsplan i sina fredliga kaffepauser.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

henke2
2011-06-16, 11:56
Hej Henrik!
Som vi skrivit i en annan tråd äger klubben fältet och har genom ägandet försökt att trygga framtida verksamhet. Marken på och runt Ripafältet består av ljung och mossmark med extremt torrt gräs.

Jetflyg förekom fram till 2009, vi tog till oss av alla kloka ord och synpunkter som vi fick då, inte minst genom alla brända gräsränder på fältet. Vi gjorde därefter bedömningen att inte riskera, eller behöva utsätta framtida flygverksamhet med restriktioner p.g.a. gräsbrand eller klagomål på buller.

Med förhoppning om förståelse för detta.
Ripas fältregler
(http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/6a86205b6e912283c1256b4a00386682/3e4ee8324b6f295ec125763b003ad088/$FILE/faltregler.pdf)

Mvh
Mats
www.ripamfk.com (http://www.ripamfk.com)

Jag har läst reglerna, frågan gällde dock närmast om det fanns planer på undantag för meetingveckan med tanke på att jetflyget är publikfrieri. Men då vet jag att så inte är fallet.

Får väl titta förbi den dagen jag köpt turbinhelikoper :-)

dacke jocke
2011-07-10, 01:37
Nu är det inte länge till!
Ser fram emot en kul vecka.
Kommer söndag kväll.

anpe
2011-07-13, 21:02
Nu är det nära, husvagnen klar, radion laddad och glöggen lastad... Vi ses på Fredag.

// Staffanstorparna

Ripa
2011-07-13, 22:13
Nu är det nära, husvagnen klar, radion laddad och glöggen lastad... Vi ses på Fredag.

// Staffanstorparna

Hej Anders!


Gräset är nyklippt, containerdepån är färdig, strömmen framdragen, filtermassorna i vattenfiltren är utbytt i kväll, med andra ord är vi klara att hälsa er varmt välkomna till Ripa!
www.ripamfk.com/html/201xxx/index.htm

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Per P
2011-07-14, 16:42
Och här är det städning och iordningställande av husvagnen på G... Kommer ner på lördag som det ser ut nu =)
Är ju det här meetinget man väntat på!
Glöggen är redan i vagnen!

Mr J
2011-07-14, 17:47
Vi ses nog inte förrän på måndag...
Ja, det här har man väntat på sen v30 förra året :)
Men Jul(i)musten är framplockad och årets knappar kom häromdan... :sarcastic:

wesse
2011-07-14, 18:29
Jag o min Sambo Katarina planerar att hälsa på Ripa i år men vi kommer nog först på fredag då vi renoverar Sambons nyinköpta sommarstuga...
Hoppas dock det finns Ben o Jerry glass i depån i år:-)

Ripa
2011-07-14, 22:04
Jag o min Sambo Katarina planerar att hälsa på Ripa i år men vi kommer nog först på fredag då vi renoverar Sambons nyinköpta sommarstuga...
Hoppas dock det finns Ben o Jerry glass i depån i år:-)

Hej Wesse!

Renovera försiktigt, det ser ut att finnas kulturminnesmärkta minnen i den kåken!

Ni är varmt välkomna till Ripa, klart att det finns glass, är det Fairly Nuts som Katarina gillar bäst?

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Mr J
2011-07-14, 22:47
Hej Wesse!

Renovera försiktigt, det ser ut att finnas kulturminnesmärkta minnen i den kåken!

Ni är varmt välkomna till Ripa, klart att det finns glass, är det Fairly Nuts som Katarina gillar bäst?

Mvh
Mats
www.ripamfk.com (http://www.ripamfk.com)

Med tanke på pojkvännen är det nog Hairy Nuts hon gllar :sarcastic:

Dick
2011-07-14, 23:14
jag kommer på måndagen o terroriserar:lollypop:

hadas
2011-07-24, 08:57
Så är då årets höjdpunkt till ända.
Vill på detta sätt rikta ett STORT TACK till alla inblandade i Ripa MFK för ett förträffligt
väl genomfört arrangemang. Hoppas att Ni kommer tillbaka med ett nytt läger v.29. 2012....
Längtar redan !

MvH
Lasse Henriksson

Mr J
2011-07-24, 16:09
Nu är man hemkommen från årets stora höjdpunkt.
Ett jättestort tack till alla i Ripagänget som sliter med att få allt att flyta på smidigt.
Vädret var inte det bästa i år, men värmen från folket kompenserade mer än väl...

Nu är det bara att längta till v.29 2012 :)

Thomas
2011-07-24, 16:16
Instämmer helt med föregående talare!
Och det är bara 51 veckor kvar till nästa...

Dick
2011-07-24, 17:41
instämmer med två föregående talare.
tack för denna vecka alltid trevligt all träffa andra flygare

knack99
2011-07-25, 08:22
Tackar för ett trevligt meeting och fina flygningar av bra piloter. Väl mött nästa år. Mvh Peo R

Per P
2011-07-25, 08:37
Ja TACK för en trevlig vecka. Ser fram mot nästa år!

taygher
2011-07-25, 09:33
Jag vill också tacka för en härlig vecka! :thumbup:
Framförallt vill jag tacka våra härliga husvagnsgrannar som hjälpte min fru och mig med både upp- och nedpackning av förtältet - uppskattas verkligen.
Mycket roligt att träffa både (för mig) nya och bekanta modellflygare, ser verkligen fram emot nästa års meeting.

Jag ska försöka hålla mig i skinnet så att jag slipper kryckor och rullstol bara... :)

Ripa
2011-07-25, 16:55
Hej alla!

På Ripa Modellflygklubbs vägnar vill jag framföra klubbens stora tack till alla ”goa” modellflygare med släkt, vänner och familjer som besökt Ripalägret 2011.

Extra tack till er som skickat in bild och text till klubbens egen reportagesida
Ripasidans bildreportage (http://www.ripamfk.com/html/201107/ripaveckan.htm)
samt till er som lagt ut bilder och filmer från Ripalägret på Facebook och RCFF´s forum.

I lokaltidningen Kristianstadsbladet förärades klubben men stort uppslag på första sidan samt en helsida om Ripalägret. Kristianstadsbladet (http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1514300/Lycka-kan-vara-en-loop.html)

Klubben framför också ett stort tack till RCFF för årets bidrag till Ripalägret.

Vi har i likhet med tidigare år många att tacka för en minnesvärd lägervecka, vi känner gemenskapen som en enda stor modellflygfamilj och gör ingen urskiljning, vi framför därför ett jättestort TACK till Er alla, ingen nämnd och ingen glömd.

Mvh
Mats Erlandsson
ordförande
Ripa Modellflygklubb