handdator

Visa fullständig version : ESM FW-190, problem med klädsel på vingen!



steecke
2011-02-22, 15:39
Hej,
nu är min nya ESM kärra nästan färdig :-)
Är det någon som vet hur man spänna/värma upp den lackade klädseln utan att förstöra den? Jag försökte att värma den med varmluft och med strykjärn men det verkar bara blir värre med rynkorna! Har någon lite mer erfarenhet av ESM's klädsel?

Wulfman
2011-02-22, 16:41
Svårt kapitel det där, viktigast är att du har ett riktigt klädselstrykjärn med bra termostat. Sen får man nästan pröva sig fram på lämpligt ställe för att hitta rätt temperatur.

Hade enorma problem med min kysho extra tills jag prövade att ta bort strumpan på strykjärnet, kräma på (nästan) max och väldigt snabbt o fjärilslätt släta ut det som behövdes slätas ut.

Har ingen esm modell men jag hoppas att ovanstående kan vara till någon hjälp.

Björn S
2011-02-23, 11:02
Hej Stefan,
Har inget bra tips att komma med men jag ser fra emot att se din FW-190 på fältet i sommar.

/Björn

taygher
2011-02-23, 11:27
Hej Stefan,

Jag tror att klädseln på Din FW190 är lite annorlunda än klädseln på min Bearcat. (matt kontra blank)
Men är det inte så att klädseln är både lackad och klarlackad?
Det innebär att det inte är så bra att gå på för hårt med strykjärnet, smälter klarlacken blir det inte snyggt.

Jag hade nog testat med att värma lite till med varmluftspistolen och om det inte hjälper tagit strykjärnet med skyddsduk emellan. Det måste ju gå att släta till även denna klädsel på något sätt? Jobbigt bara om man går på för hårt...

jaka
2011-02-23, 15:57
Hej!
Är inte kärran bara klädd med Oracover?
Om inte vad är den klädd med ..?? Solartex som sedan är lackad!? I båda fallen är det bara att blåsa på med varmluftpistolen!!

steecke
2011-02-23, 17:54
Hej Björn,

det ska blir kul, bara våren visa dig! Idag fick motorn snurra lite och den går riktigt fint!


Hej Stefan,
Har inget bra tips att komma med men jag ser fra emot att se din FW-190 på fältet i sommar.

/Björn

steecke
2011-02-23, 17:56
tack för era "tips" så länge, få ser om jag törs att värma på lite till. Ska prova en dag framöver!