handdator

Visa fullständig version : Futaba 8fg



cyberpete
2011-02-28, 18:06
Är det någon av dom svenska butikerna som säljer Futabas 8FG med 2800mah lipo batteri ? Dom jag sett hittils har bara 1700mah nimh.

Undrar även vars man kan få tag på 2800mah lipot eller annat som passar bra i sändaren?

patrick.ericson
2011-03-04, 07:06
En klubbkompis köpte sin t8fg från staufenbiel och då skulle den vara med lipo...men när jag kollade så var den med LiFe-ack, tror jag det kallas. Kolla så att det är korrekt att den levereras med lipo, jag har läst samma sak som du och det borde funka med lipo då min Nimh ack till min 8:a ligger på 7.6-7.8 V fulladdad.
Det sura med lipo är ju att du måste ta ut acken för laddning, men det måste jag också då jag köpte radion med enbart sändarack från inwoodmodels i England.
Vet inte om du blev klokare av mitt svammel, men något tillförde det kanske.
Tänkte
//Putte

numnutchris
2011-03-07, 13:47
Är det Robbes variant så har deras ack inbyggd balanseringskrets och avsedd laddas med medföljande laddare. Köpte själv robbesändaren ifjol, innan de satte i Lilo och köpte ett kinalipo för att använda i 8FG:n. Men det har inte behövts än, brukar ladda orginal NiMh 1700:n med 1A och delta-V ~9mV som cut-off (acket ur radion, i RC-laddaren alltså) och det lever än.