handdator

Visa fullständig version : Arboga storskala 2011



No4
2011-03-22, 12:33
Arboga Storskala träff 2011

Fullskalafält med gräs och asfalt. Fina möjligheter att campa eller hyra enkelt rum. Dush, el och vatten finns.

Vi vill reservera oss mot flygning med Jetkärror pga lokala säkerhetsregler med bla brandrisk.
Hör av dig om du vill flyga Jet till undertecknad i god tid.

http://www.rcflyg.se/forum/album.php?albumid=234&attachmentid=19162

Program.

Fred 29/7.

Provflygardag 13- 21.
Enkel samkväm vid grillen kl 21.

Lördag 30/7

Publikens dag med uppvisningar mellan kl 11 och 15.

Allt och alla välkomna.

Arboga Flygklubb mf sektion

Jonas Hagberg 0589-18607
jonas.hagberg@samhall.se

No4
2011-07-04, 12:50
21818

Arboga Storskala träff 2011

Fullskalafält med gräs och asfalt. Fina möjligheter att campa eller hyra enkelt rum. Dush, el och vatten finns.

Vi vill reservera oss mot flygning med Jetkärror pga lokala säkerhetsregler med bla brandrisk.
Hör av dig om du vill flyga Jet till undertecknad i god tid.

21817

21816

21819


Program.

Fred 29/7.

Provflygardag 13- 21.
Enkel samkväm vid grillen kl 21.

Lördag 30/7

Publikens dag med uppvisningar mellan kl 11 och 15.

Allt och alla välkomna.

Arboga Flygklubb mf sektion

Jonas Hagberg 0589-18607

No4
2011-07-26, 11:13
Igår kväll hade vi det sista planeringsmötet i arboga klubben. Vårat lokala väderorakel kunde med 100% säkerhet nu lova oss perfekt väder. Kärringveckan är slut och nu ska gudarna dela ut riktigt svenskt meetingsväder......

22236

Till årets träff kommer förra årets utlovade RollsRoyce V12a att kunna avnjutas. Ni som har "Moki stjärnor" kommer att få sitta på första parket och höra hur det ska låta och lukta..... Tråkigt nog så fick han förhinder i sista stund förra året, men nu står motorn lastad på trailern och vi håller tummarna denna gång.

Välkomna

ivve
2011-08-07, 19:23
Igår kväll hade vi det sista planeringsmötet i arboga klubben. Vårat lokala väderorakel kunde med 100% säkerhet nu lova oss perfekt väder. Kärringveckan är slut och nu ska gudarna dela ut riktigt svenskt meetingsväder......

22236

Till årets träff kommer förra årets utlovade RollsRoyce V12a att kunna avnjutas. Ni som har "Moki stjärnor" kommer att få sitta på första parket och höra hur det ska låta och lukta..... Tråkigt nog så fick han förhinder i sista stund förra året, men nu står motorn lastad på trailern och vi håller tummarna denna gång.

Välkomna

Länk till lite bilder från Arboga meetinget.
https://picasaweb.google.com/hallberg40/Arboga20110730


Undrar var den utlovade Merlin motorn tog vägen. Åkte nästan 100 mil för att få se den. Kanske den stod bakom bajamajan och därför jag missade den. Hörde massa avgasljud därifrån men jag tyckte inte det lät som en Merlin så därför brydde jag mig aldrig om ett titta efter.
Kanske det var Jonas som försökte imitera en Merlin !!
Annars var det en riktigt trevlig tillställning.