handdator

Visa fullständig version : Nu är det nära premiär



Dick
2011-04-03, 14:59
Nu är premiären nära efter en lång vinter. Får tacka min käre far för all hjälp han har lagt ner på denna då min tid för bygge inte räcker till som jag vill. Bara lite elektronik problem kvar att lösa sen blir det flyga av. Motorn premiär startades idag en SV26cc.

Till dom kära Hultsfred borna vill jag bara säga redan nu att NEJ den kommer inte att klara HOVRA.

Ska bli spännande att se hur denna beter sig i luften.

20063

20064

bokis
2011-04-03, 15:11
Lycka till! P47 brukar vara snälla maskiner,hoppas denna inte är nåt undantag.

Klavins
2011-04-03, 15:31
Nu är premiären nära efter en lång vinter. Får tacka min käre far för all hjälp han har lagt ner på denna då min tid för bygge inte räcker till som jag vill. Bara lite elektronik problem kvar att lösa sen blir det flyga av. Motorn premiär startades idag en SV26cc.

Till dom kära Hultsfred borna vill jag bara säga redan nu att NEJ den kommer inte att klara HOVRA.

Ska bli spännande att se hur denna beter sig i luften.

20063

20064

Fin kärra o den ska flygas inte hovra.Det är bara han på skogsrundan om hovrar för han kan inte flyga .

Dick
2011-04-03, 15:43
tack för komentarerna. Här kommer en lite snutt på hur lättstartad motorn va helt ny.


http://www.youtube.com/watch?v=e14PDMKy11g

Mr J
2011-04-03, 17:18
Skönt att se en hovringsfri bensinare...

hadas
2011-04-03, 18:06
Fy fasen va´avis jag blir. Lycka till med denna skönhet o med hopp om många
fina flygningar. Blir sur om Du inte tar med henne till Ripa !!
MvH
Lasse

Dick
2011-04-03, 18:57
klart hon ska med till ripa. om inte annat så ska den premiär flygas där. sen får vi se hur länge den överlever min flygning :) vi e ju glada för o flyga combat här nere o det e ju en krigare:)

Thomas
2011-04-03, 20:36
Den kan man tänka sig i rote med Per P:s och Packos kärror...

Mumma!

(Sorry, rote är ju TVÅ kärror, det vetifan vad det heter när dom är tre...)

rnermfors
2011-04-03, 20:36
Annars har Malmö ett bra fält att flyga på. Jag tror inte du kan hålla dej ända till Ripaveckan.
Vacker modell Dick. GRATTIS

Mvh Robban

Dick
2011-04-04, 15:52
tja jag kan nog inte vänta till ripa veckan det håller jag med om. vem vet jag kanske kommer o våldgästar er i malmö nån dag :sarcastic:

rote flygning är riktigt snyggt. jag föll nog för grupptrycket i vår klubb där finns ju en blandad kompott tex spitfire bearcat at-6 yak9 mustang o min p47:a nu. blir häftigt om alla flyger förbi samtidigt på låg höjd :thumbup:

hadas
2011-04-16, 15:41
"tja jag kan nog inte vänta till ripa veckan det håller jag med om. vem vet jag kanske kommer o våldgästar er i malmö nån dag"
STOOORT Grattis till Din fina premiär med P47:an. Den flög som i en D-röm ! Förstod att Du inte kunde vänta till Ripalägret. Allldeles X-tra trevligt att Du tog jungfruturen i Malmö.
Lycka till i fortsättningen med denna skönhet.

MvH
Lasse

Dick
2011-04-16, 15:55
Tack så mycket. ja den va jätte snäll o flyga när den äntligen efter många om o men kom upp i luften.
tackar för att jag fick låna fältet o för en mycket trevlig dag.