handdator

Visa fullständig version : Turbo Ace X720



Elia
2011-04-06, 20:04
Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på denna Turbo Ace X720 som vi fick hem idag för lite tester.
Det kommer så klart flera men det dröjer lite innan vi får dom.

fattaren
2011-04-06, 21:21
Ah! trevligt, ska ju ha riktigt bra lyftkraft den där, hur är den att flyga?

Elia
2011-04-07, 10:09
Ah! trevligt, ska ju ha riktigt bra lyftkraft den där, hur är den att flyga?

jag har inte hunnit testa den ännu men det blir till helgen, det tog mig ca 15 minuter från att jag öppnade kartongen tills den var flyg färdig, det man behöver göra är att skruva fast stället med 4st skruvar samt ansluta en mottagare och där är det förberett med servo kablar. Propellrarna var balanserade så det var bara att skruva past dom =)

zoomzky
2011-04-07, 11:22
Vad fick du betala??

Mvh,
/Z

Elia
2011-04-07, 12:12
Vad fick du betala??

Mvh,
/Z

De sökte ju återförsäljare så jag blev det, vad jag betalade kan jag inte avslöja =)
men den hamnar på 3500-4000kr om man ska köpa den av mig.

Men som sagt jag tog bara hem 1st till en början för att testa den lite och se vad den går för.


//Elia.

zoomzky
2011-04-08, 06:56
De sökte ju återförsäljare så jag blev det, vad jag betalade kan jag inte avslöja =)
men den hamnar på 3500-4000kr om man ska köpa den av mig.

Men som sagt jag tog bara hem 1st till en början för att testa den lite och se vad den går för.


//Elia.

Åhå!
Emotser en uttömmande recension =)

/Z

Elia
2011-04-08, 07:54
Åhå!
Emotser en uttömmande recension =)

/Z

Väntar på att det skall sluta blåsa, sen blir det provflygning.

//Elia.

Elia
2011-04-08, 10:14
Största fördelen som jag tycker än så länge med denna Turbo Ace är att den är lätt att programera, det funkar med den simplaste 4kanalsradion som finns.

inga mixar eller extra funktioner behövs. Anslut mottagaren till Turbo Ace:n, slå på strömen till den och den kommer att pipa några gånger, slå på sändaren och den kommer att pipa lite mera och sen är det bara att flyga =)

//Elia.

zoomzky
2011-04-08, 10:58
Är det ett eget tillverkat kontrollerkort? KK-kort? Aurdino?

Finns det någon webbsida med specar??

/Z

Elia
2011-04-08, 11:16
Jag vågar inte svar på om det är ett eget tillverkat kort eller om det är taget från någon annan modell men det har inbyggt automatisk höjd kontrolering, du kan altså låsa den på en höjd och den håller sig där, jag jobbar på att översätta manualen och infon till svenska, kommer i helgen skulle jag tro.

Höjdregleringen sköter sig själv, har man inte rört trottelspaken på mer än 2 sekunder kommer den att låsa sig på den höjd du befinner dig på vid det ögonblicket. Denna funktionen fungerar bättre ju högre upp man befinner sig.



Här är lite på engelska http://www.eliasmodellflyg.se/sv/kommande-nyheter/turbo-ace-quad.html

//Elia.

Elia
2011-04-19, 19:50
NU har jag testat Turbon och den flyger ganska skapligt tycker jag, här är en liten snutt


http://www.youtube.com/watch?v=H4YXa-QZdeY


//Elia.

fattaren
2011-05-10, 15:53
Nice :) När kommer dom in på lagret?

Quart
2011-06-13, 13:50
Bump...
Finns den att köpa i Sverige än ?