handdator

Visa fullständig version : Stackars Sweeper(Göran)



TomasE
2011-04-09, 08:01
Jag vet att Göran har många projekt i sitt hobbylokal, till och med så att han fick byta till en större lokal.
Och nu har jag lyckas lura upp honom till Stockholm idag så att han får köpa 2 stycken till, en liten och en stor.
Nu vet jag inte om det är snällt eller???
//TomasE

marell01
2011-04-09, 09:30
Puh, trodde det var något allvarligt.... Några fler maskiner och byggtrådar om dessa fixar han garanterat!

Mr J
2011-04-09, 13:59
Ja, jag blev också rädd att han hade fått lim i skägget eller nåt... :sarcastic:

Lelle
2011-04-10, 07:05
Och inte nog med det Tomas. Han hämtade en kartong med prylar hos mej också, så nog ska vi hålla honom med jobb. Stackarn.:dance3:

Sweeper
2011-04-10, 08:25
Jo, nog har man att göra....och mer har det blivit.....och mer kommer. :D


Göran

TomasE
2011-04-10, 17:31
Och inte nog med det Tomas. Han hämtade en kartong med prylar hos mej också, så nog ska vi hålla honom med jobb. Stackarn.:dance3:

Ja du ser, han ville även ha den modellen som jag köpte och det var tur att jag inte gav med mig för då hade både bilen och lokalen blivit proppfulla.
//TomasE

bokis
2011-04-10, 18:22
Mycket fårhår o lite raggsockor.. Vad har skorstenfejaringenjören skaffat sig för merarbete? JAG E NYFIKEN!!!
Alfabetisk oordning går bra..Bara jag får reda på vad det är..

TomasE
2011-04-10, 21:10
Jag ska inte ta nöjet av Göran och tala om vad han har införskaffat:secret:, han får själv tala om vad det är.
Jag kan säga utan att avslöja för mycket att den stora blir ca 3,2M i spännvid, med en stjärnmotor i nosen.
//TomasE

ChristerL
2011-04-11, 08:15
Sist jag hälsade på Sotaren, typ 2 månader sen, hittade jag två nya modeller han fått av en sotarkund. Då vet jag med bestämdhet att han sa att han INTE skulle påbörja några nya projekt förrän alla gamla var klara.......

Härligt med människor som inte håller vad de lovar!! :thumbup: Men har man sagt A får man säga C, fram nu med vad du köpt Göran!!!

Sweeper
2011-04-11, 09:45
Om jag skall lista upp alla mina "normala", "halvnormala", galna och halvgalna projekt (jag utesluter de helgalna) så blir listan lång och diger. Men som med det mesta som finns.....planeringen är ju halva nöjet. :D

Men för att stilla nyfikenheten hos er så införskaffades det som det tidigare har nämnts två stycken nya projekt.

1 st Stinson Reliant SR-10 i skala 1/4.
1 st Miles Sparrowhawk i skala 1/4.

Båda två är halvbyggda, men välbyggda. :)

Och skall de stoppas in någonstans i projektlistan så får väl den se ut så här:

1A. Reparera klart Vampiren
1B. Bygga klart Viggen 2
2A. Catalinan
2B. Bygga klart Draken 2
3A. Slutföra Avia B-534-4:an
3B. Slutföra Me-262:an
4A. Fortsätta med Mary Ashburner
4B. Fortsätta med B-25:an
5A. Fortsätta med Corsair A-7II
5B. Fortsätta med Stinson Reliant SR-10
6A. Fortsätta med Miles Sparrowhawk
7. Påbörja nästa nya projekt. :)
8. Finner säkert något att lägga in här eller på annan plats. :D
9. Bygga upp Henscheln 126A1:an igen
10. Rita klart ritningarna till projekt X1 (spv runt 4m, Moki 400, mycket glas)
11. Rita klart ritningarna till projekt X2 (spv runt 5 meter, 4 elmotorer, många ksp)


Men som med alla sådana här listor. Den är i ständig förändring och förbättring...ibland även försämring, men strävan är alltid mot förbättring. :)


Göran

bokis
2011-04-11, 10:42
Tack..Nu kan jag sova igen... En Reliant e fin! Lite bilder sen bara så är det inte så noga med hur många projekt som är i görningen,tillkommer det nya ideér så ska det redovisas här!

ChristerL
2011-04-11, 20:21
1 st Stinson Reliant SR-10 i skala 1/4.
1 st Miles Sparrowhawk i skala 1/4.

Lite besviken är jag ju...... Det där är ju inga Warbirds..... :(
Jag hade hoppats på en 3,2 meters Focke Wulf 190 med stjärna i nosen. :sarcastic:

Sweeper
2011-04-11, 21:21
Nu skall du inte vara besviken Christer.... Stinsonen fanns som warbird. :)

Och det kommer ju att byggas en Fw-190 D9. Tyvärr bara 2,59 i spännvidd.:sarcastic:



Göran

ChristerL
2011-04-11, 21:24
Ahh då kanske jag kan hoppas på lite militäriska färger trots allt!! D9an kännar jag ju till också, men för att få se den får jag väl ta båten till Amerikat?

Sweeper
2011-04-12, 18:05
Det finns ett litet hopp om att få se den i militära färger. Men det finns ju så många civila färgscheman som är verkligen tilltalande. :sarcastic:

Vad det gäller D9:an så kommer den nog hem förr eller senare. Mest troligt senare. :)


Göran