handdator

Visa fullständig version : Tranås 1994



Guzzten
2011-04-18, 21:03
hittade en film på tuben... från 1994. Troligen flygdagen det året. Massor med folk, flyg och även riktigt flyg på fältet! Flera kända (betydligt yngre) ansikten. även en hel del maskiner känner man igen. Håll till godo.

http://www.youtube.com/watch?v=tD7wnbR_PZc

Sigun
2011-04-19, 18:06
Tackar för den trevliga filmen ! en riktigt långfilm med bra kvalité
/Martin

bem
2011-04-19, 20:34
Hej,

Intressant film - jag gillar verkligen såna här flimer! Dock verkade det då som nu mycket äldre medlemmar (i alla fall som flög). I den modellflygklubb jag var med i när jag började radioflyga var vi riktigt unga hela gardet - från 12-13 år upp till en kille som gjorde lumpen så han var sisådär 18 år och som hade hör och häpna körkort... Ordförande i modellflygklubben var 15 år och hade nyss fått moped... Nåväl det funka men det gick rätt vilt till både i bygglokalen och vid flygningar men så här i efterhand var vi ändå rätt flitiga både med byggande och flygande vinter som sommar. När jag tänker tillbaka på den tiden så var det jädrigt roligt och energi hade man ju på ett sätt man inte riktigt har längre för att inte tala om hur lättlärda vi va då jämfört med nu sisådär 35 år senare...

/Bo

LAB
2011-04-19, 20:55
Kul att se,tyvärr finns några flygare inte kvar längre.

lassebetong
2011-04-19, 22:03
Ja det var riktigt kul att se.
Kul att se att det fortfarande finns kvar några kärror från filmen. som flyger.