handdator

Visa fullständig version : Problem med höjdroder!



lixxer
2011-04-24, 13:01
Hej! Var ute å flög i förrgår och klantade till det så planet tog backe på icke önskvärt sett.

Har nu lyckats laga planet och de skador som vart var mestadels fram på planet därr foamen sprack runt motorn och bakåt mot canopen eller hur det nu stavas.
Delen där höjd och sidroder fick sig en smäll också (stabben heter det eller, rätta mig om jag har fel) fick sig en smäll också.

De skador som vart där var mera att hela partiet lossna från kroppen och fästet så att säga till höjden gick sönder men hittade en reserv, men nu när det är lagat så är den känsligare än normalt, har svårt att flyga mjukt å fint som innan, nu åker den upp och ner som en hiss, hittar ibland läge för å flyga fint, ide på vad son kan ha hänt.

Kan det va så att servot inte är i läge på nå vis, när jag sjusterat till så att höjdrodret ser okej ut i förhållande till planet kan jag knappt sjustera något åt ena håller och massvis åt andra.

ider någon?

bokis
2011-04-24, 15:05
Det jag tror har hänt är att planet har blivit baktungt efter reparationen,typisk symtom för detta är att den blir känslig på höjdrodret.

lixxer
2011-04-24, 16:09
lyckades fixa till problemet till slut, tog lös själva fästet till servot justerade lite och fäste staget mellan roder och servo igen, flyger lika fint som tidigare.