handdator

Visa fullständig version : Inbjudan MSFI 2011 - Flyg så mycket du orkar, dygnet runt!



marell01
2011-04-26, 22:01
Hej
Första veckan i juli månad går varje år MSFI i Luleå av stapeln. MSFI, eller Midnight Sun Fly-In som det egentligen heter är en flygvecka öppen för alla och då menar jag verkligen alla. Såväl nybörjare, 3d-flygare, JET-kisar och storskala byggare besöker årligen träffen.
Platsen är som vanligt MFK Jupiters mycket fina modellflygfält. Välj mellan det gigantiska gräsfältet, den 150 meter långa asfaltsbanan eller sätt på pontoner och flyg över sjön... Allt är tillåtet och det bästa av allt - Vi flyger dygnet runt, allt medan solen går ner och touchar horisonten innan den reser sig igen.
I år kommer vi även arrangera ett "långlopp". Här går det ut på att i lag om 2-3 piloter hålla sitt lags maskin så länge som möjligt i luften under 12 timmar:lollypop:Reglerna är enkla:


Max 4 meter spännvidd
el eller metanoldrift
Max 3 piloter per lag
Max ett plan per lag
En motor monterad på flygplanet
Motorn skall gå hela tiden då kärran är i luften.

Prisbordet är sponsrat av: BILTEMA, MINICARS, AUTOPARTNER, PROCAR och HOBBYBORGEN

Ett vandringspris till vinnande laget. Övriga priser lottar vi ut mellan alla de som deltagit. DVS alla har lika stor chans att vinna fina priser.
Denna tävling är lite "back to grassroots" för att visa upp oss, visa att man inte behöver vara själv i luften och allt det andra som innefattar att ha jävulskt roligt!!!!




Campingen som ligger precis i anslutning har alla faciliteter såsom dusch och toalett samt en kiosk och grill, dock ingen mos-maskin:banghead: Bäst av allt - boendet är GRATIS.
Givetvis anordnas det grillkvällar och aktiviteter såsom "Glocal-net race" Aka "hur lågt kan du gå" med mera

Jag har bifogat lite bilder från 2010 för att reta er flygtarm lite grand.

1 Juli tom 10 Juli är datumen som ni skall boka in!

Mvh
Marcus


Några storskalakärror, tror ägaren var från Åmål
20722

20723

Jet och EDF i en salig röra. Fältet med banan är så stor, (Kanske störst i Sverige?) så alla kan vara med och flyga.
20727

En proppfull depå redan första dagen.
20737

Norrmän, finnar, danskar och även tyskar har varit representerade. Nedan en fin Norsk C-ARF kärra med Moki-motor
20726

Finn fem fel!?
20740

Vid klubbstugan hålls det briefing inför uppvisningsprogrammet.
20724

Som sagt, en proppfull depå med både besökare och flygare.
20731

Campingen fick till i år byggas ut så att alla skulle få plats.
20725

Gemensam grillkväll i partytälten. Efter partyt brukar Delta-racet starta.
20741

Hitta en sådan här miljö att flyga i någon annan stans om ni kan...
20728

Solglasögon @ 02:30
20733

20729

Christer med barnbarn samt Anders gör sig klara att släppa iväg henne... Kärran alltså, INTE barnbarnet.
20734

20735

Pilotrutan i form av en brygga.
20736

Close-call! Det slutade lyckligt denna gången.
20738

På kullen sitter alla fegisar som inte vågade prova sjöflygets ädla konst.
20739

Björn och Bröms hade en intern fight i finalen av segeltävlingen.
20730

Avslutningsvis - Delta racet känt som "Glocal-net race"
20742

Björn.O
2011-04-27, 17:37
Ja det får man ju inte missa ! Vi blir nog några Gällivarebor som dyker upp.

Sigun
2011-04-27, 19:24
Hej Marcus
Ser ju jäkligt trevligt ut, synd bara att de placerat luleå så långt iväg från småland :). Får väl börja frugan om att åka på norrlands semester.

/Martin

bokis
2011-04-27, 20:04
Synd att Luleå är en bit bort,det där ser hur kul ut som helst!
Ni har inga krav om var man ska vara medlem för att få flyga?

Keny
2011-04-27, 20:54
Ägaren till Decathlon och Christen E. var från Malung.
Verkar fint där uppe.

lixxer
2011-04-27, 22:25
kanske man skulle ta å titta förbi kanske, är ju bara ett stenkast ifrån lycksele.

marell01
2011-05-01, 11:51
Officiell inbjudan finns på www.mfkjupiter.se (http://www.mfkjupiter.se)

MVh
MArcus

marell01
2011-05-01, 12:02
Synd att Luleå är en bit bort,det där ser hur kul ut som helst!
Ni har inga krav om var man ska vara medlem för att få flyga?

Nope, SMFF eller motsvarande tror jag det står i den officiella inbjudan. Sen tror jag ju inte norrmännen eller finnarna är med i de svenska förbunden och det är de som flyger värst:icon_butt:

Björn.O
2011-05-01, 17:13
Nope, SMFF eller motsvarande tror jag det står i den officiella inbjudan. Sen tror jag ju inte norrmännen eller finnarna är med i de svenska förbunden och det är de som flyger värst:icon_butt:

Det står "SMFF eller motsvarande i sitt hemland" vilket borde betyda att det är SMFF som gäller om man bor i Sverige ?
Är det möjligen en regel som hänger kvar sedan innan RCFF fanns ? Vore ju bra att veta om det räcker med medlemskap i RCFF.

bokis
2011-05-01, 17:32
Det var synd ,hittade just inbjudan och tyvärr så är det nog så att vi inte är välkomna..Men vem vet det kanske hinner ändra sig!:date:
Ser hur som kanontrevligt ut!

marell01
2011-05-01, 18:00
Jag skall genast kolla upp detta!
Mvh

marell01
2011-05-01, 18:04
Ok, såhär är det: ENDAST SMFF medlemmar får flyga hos MFK Jupiter.

Sigun
2011-05-03, 20:01
Tragisk inställning..

Dragon
2011-05-03, 21:23
Tragisk inställning..

Kan bara hålla med!:(

marell01
2011-05-03, 22:47
Kan bara hålla med!:(

Varför denna bistra ton? Hade ni tänkt komma? Förklara gärna.
Mvh

Sigun
2011-05-04, 09:35
Det är ju tråkigt att man ska behöva tvångsansluta sig till ett förbund för att få umgås och flyga med sina kamrater 2011 ! varför inte bara acceptera att det finns två förbund i landet och låta alla vara välkomna, därav denna bistra och dystra ton Marcus.

marell01
2011-05-04, 11:31
Jag håller med, men varför har vi två förbund. Jag har bara hållt på med rc-flyg 4-5 år men med bilar (sbf) i över 30, där hade vi även MHF. Dock inget sådant snack mellan. De som tävlade och ville köra alla tävlingar hade två licenser, inte optimalt men det funkade ett tag. Idag är det fick bara SBF kvar, det andra dog ut.
Mvh

damaen
2011-05-07, 15:19
Vilken dag är "långloppet"? Vi är några här i Umeå som börjat fundera ut strategier för detta :)

damaen
2011-06-01, 19:15
Strömavbrott i norr?

Skrotiz
2011-06-01, 19:24
Till och från :p
Detta måste man ju fara på, fast det innebär ju medlemskap i SMFF.
Är ännu inte medlem i något förbund/klubb så det spelar mig ingen roll vilket jag går med i.
Det ena är väl inte sämre än det andra, eller?

marell01
2011-06-02, 12:26
Hej Alla,
Vi kommer köra långloppet på onsdagen, start 1000 ( ungefär)...

MoW
2011-06-02, 21:47
Är det öppet flygning under tiden (utom tävlan),
eller låser man hela fältet under den tiden för tävlingen?

/Mats

Ultra Bandit
2011-06-02, 22:22
Hej Alla,
Vi kommer köra långloppet på onsdagen, start 1000 ( ungefär)...

Tja Marcus!
Klockan är 23.05 och solen är fortfarande uppe här i dina trakter(Luleå).
Det trista är, jag lämnar Luleå hamn i morgon (fredag). Men,ska "självklart" försöka komma nästa år...:icon_pidu:

21297

Hälsningar
Lasse P
http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png
http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png

Ultra Bandit
2011-06-03, 04:30
Helt otroligt!!

21304

Klockan är 00.34 och det är fortfarande flygväder....:dance3:

Lasse P

Skrotiz
2011-06-04, 21:30
Inte illa eller hur?

Visst går det att lösa medlemskap på plats så man får flyga och kommer fpv flygning(inom synbart avstånd) att vara tillåtet?

MVH//Johan

marell01
2011-06-05, 12:04
Är det öppet flygning under tiden (utom tävlan),
eller låser man hela fältet under den tiden för tävlingen?

/Mats

Jo, vi kommer lösa det...
Tävlingsdeltagarna skall flyga innanför en ruta men mellan två stolpar:thumbup:


Inte illa eller hur?

Visst går det att lösa medlemskap på plats så man får flyga och kommer fpv flygning(inom synbart avstånd) att vara tillåtet?

MVH//Johan

Jajjemen, det löser vi på plats!


Tja Marcus!
Klockan är 23.05 och solen är fortfarande uppe här i dina trakter(Luleå).
Det trista är, jag lämnar Luleå hamn i morgon (fredag). Men,ska "självklart" försöka komma nästa år...:icon_pidu:

21297

Hälsningar
Lasse P
http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png
http://www.rcflyg.se/forum/images/misc/pencil.png

Lasse, du vet inte vad du missar :sarcastic: Vad har du gjort här uppe, förutom att inte ringa mig:icon_butt:

damaen
2011-06-11, 18:49
Skrotiz, jag flög fpv på träffen förra året och det var ingen som hade något emot det förutom att de funderade över varför jag såg ut som stevie wonder :-)

Tobbe O
2011-06-28, 12:09
Jippie!:)
Bara ett par dar kvar nu, gissa om man är sugen.... Speciellt när man som jag bara flugit 7 flygningar i år.

Vi ses snart

Björn.O
2011-06-28, 14:48
Jajjemen! Ledighet fixad så man kan vara där en hel vecka och snart dags att börja packa grejjer ! :thumbup:

marell01
2011-06-29, 22:19
Kom igen och anmäl ditt lag nu. Det gigantiska prisbordet är sponsrat av följande:


BILTEMA

MINICARS

AUTOPARTNER

PROCAR

HOBBYBORGEN

Ett vandringspris instiftas i år till vinnande laget. Övriga priser lottas ut mellan deltagarna i tävlingen.

Läs mer info i trådens första inlägg!

Mvh Marcus

Ultra Bandit
2011-06-30, 16:27
Lasse, du vet inte vad du missar :sarcastic: Vad har du gjort här uppe, förutom att inte ringa mig:icon_butt:


Trist! men vad gör man, när semestern börjar vecka 28? Måste självklart försöka styra om semestern till nästa år.
Hade som målsättning átt ringa dig när vi landade på Kalax/F-21, med det blev snabba puckar när vi skulle ut på Östersjön..


http://www.youtube.com/watch?v=WozyI_Cq4E0

Hälsningar
Lasse P

Skrotiz
2011-06-30, 16:57
Någon som har tips på ett billigt(bortslöst) plan???
Behöver ett till att flyga emellanåt då jag inte vill flyga min FPV easystar hela tiden.

Jag har radioutrustning och vill helst flyga med mina 3S2200 accar.
Behöver egentligen bara plan, motor och ESC.
Allt av intresse och behärskar flygning även med lite mer svårflugna plan.