handdator

Visa fullständig version : Skybird, något att bygga på?

Manchestaren
2011-05-03, 19:35
Hej alla rc älskare!

För ca 2 jular sedan köpte jag http://www.radiostyrda-modeller.se/default.asp?mod=product&cat_id=3&product_id=982 detta planet. Men kvaliteten var inget vidare och hux flux så hade vingen blivit avbruten och radiostyrningen hackade.
Nu har jag snott elektroniken från planet och byggt en airboat:)

Men nu till saken. Jag funderar på att limma ihop vingen på något sätt och förstärka den, köpa 2 st smini servon och bygga en segelkärra av den. kanske ev. en motor på också?. Är det någon ide att lägga ned mödan eller ska jag skrota den?

Mvh Adam

freddan_6
2011-05-12, 06:59
Hej
Jag har flugit min systerdotters skybird, den är väldigt tung, så om du använder den för att titta på proportioner på ett flygplan och bygga eget lätt i t.ex. depron eller balsa eller blandteknik så duger den, men att försöka vidareutveckla den går nog inte jättebra. Jag tyckte i och för sig att kroppen kändes tyngst, så vingen kan nog gå att använda. Om du tänker forstätta med den så använd billiga prylar så det inte gör ont i plånbokenom den krashar.

Manchestaren
2011-05-18, 19:56
Tack för svar!

Okej,
Då väntar jag med att göra något med den så länge, får se om jag tar tag i den i framtiden med en ny kropp som du sa :)

Får hålla mig till mitt segelplan och ev, skaffa en easystar istället.

//Adam