handdator

Visa fullständig version : Välja bort Ämnen?



jocke1963
2011-05-19, 09:38
Fanns det inte någon inställning där man kan välja bort olästa specifika ämnen/ärenden? Hittar den inte...

DrHanke
2011-05-19, 11:57
Menar du dessa?

Den ena markera alla inlägg i hela forumet läst och den andra markerar bara inlägg i det forumet man står som lästa.

jocke1963
2011-05-19, 20:45
Nope, menar att jag vill kunna välja att inte se nya svar eller trådar i t.ex "FPV och Flygfoto"
Känner mig inte tillräckligt intresserad av dessa prylar ännu,
undrade mest om de går att "välja bort" mha nån inställning ?

DrHanke
2011-05-19, 22:33
Nej tyvärr nån sådan funktion vet jag inte om, jag har kollat om det möjligvis fanns någon sådan plugin men inte funnit nått. Jag håller ögonen öppna om jag hittar på nått i den stilen.

jocke1963
2011-11-15, 20:05
Fortfarande helt ointresserad av att läsa om alla tri-, quadra-, hexa-, multipla-mm-konfigurationer.
Kan man inte ställa in nånstans att slippa se nyheter i dessa forum?

UndCon
2011-11-15, 20:28
Om man lägger dessa "oönskade" delar i en egen "avdelning" kan man dölja dem.

24483

//UndCon

uffe40
2011-11-15, 20:55
Ja jag hoppar bara äver det jag inte är intresserad av,,ganska enkelt
Med vänlig hälsning, uffe

Ålänning
2011-11-16, 20:50
Jocke, hur gör du när du läser en papperstidning?

jocke1963
2011-11-16, 21:01
Till skillnad från en tidning tillåter ju vissa forum att man kan ignorera vissa ämnen, men inte här....
Och nej, jag läser t.ex inte sportbilagor eller ekonomidelarna, så ja, där går det oxå att ignorera.. ;)

Snickarjävel´n
2011-11-16, 21:09
Instämmer med Jocke till 100%, en funktion likt "prenumerera" fast tex "avstå" en forumdel.

DrHanke
2011-11-16, 21:33
Jag är helt med på vad ni menar, rcuniverse.com har en riktigt fin variant på detta med "My Forums". Tro mig jag har ögonen öppna att finna liknande till vårat forum. Problemet är att antingen utvecklar man en modul eller så hittar man en som någon annan gjort. Vi kör ju en standard programvara som måste var så nära original som möjligt för att det skall vara enkelt att underhålla och hålla den modern i avseende på mjukvaran därav så vill jag inte lägga ner en massa tid på egna special hack för det bara biter tillbaka rätt som det är.

Men som ett svar absolut finner jag ett sätt lovar jag att de kommer implementeras typ bums :)

SteffeB
2011-11-17, 12:24
Det jag tycker är drygt på forumet är att alla "latest" länkar ligger kvar tills man varit inne på dem. Listan borde istället raderas varje gång man går ur forumet.

ordningen på inläggen är också fel. sista inlägget borde väl hamna på sista sidan istället för första? Det är iallafall så vi läser här i västvärlden. Blir helkajko i tapatalk då man hela tiden hamnar på det första inlägget som finns i tråden. Jag vet att det går att ändra i tapatalk, men jag är aktiv i flera andra forum som har rätt ordning på sina inlägg.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

DrHanke
2011-11-17, 12:53
Det jag tycker är drygt på forumet är att alla "latest" länkar ligger kvar tills man varit inne på dem. Listan borde istället raderas varje gång man går ur forumet.

ordningen på inläggen är också fel. sista inlägget borde väl hamna på sista sidan istället för första? Det är iallafall så vi läser här i västvärlden. Blir helkajko i tapatalk då man hela tiden hamnar på det första inlägget som finns i tråden. Jag vet att det går att ändra i tapatalk, men jag är aktiv i flera andra forum som har rätt ordning på sina inlägg.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Det är inställningar som du själv väljer i kontrollpanelen samt i forumdelen se bifogade bilder.

SteffeB
2011-11-18, 23:57
Perfekt! Nu fungerar det rätt så bra med ordningen på inläggen. Tack! :)

Senaste inlägg är däremot fortfarande en soppa. Har ingen nytta av att kunna se varenda inlägg som har skrivits sen jag registrerade mig på forumet. Inlägg som är ifrån samma tråd hamnar tillockmed flera gånger på "Senaste inlägg" listan. Är det också nån inställning som jag måste ändra ? Måste man t.ex. gå in på varenda inlägg för att släcka det i senaste-listan ?

jocke1963
2012-01-13, 21:55
Jag är helt med på vad ni menar, rcuniverse.com har en riktigt fin variant på detta med "My Forums". Tro mig jag har ögonen öppna att finna liknande till vårat forum. Problemet är att antingen utvecklar man en modul eller så hittar man en som någon annan gjort. Vi kör ju en standard programvara som måste var så nära original som möjligt för att det skall vara enkelt att underhålla och hålla den modern i avseende på mjukvaran därav så vill jag inte lägga ner en massa tid på egna special hack för det bara biter tillbaka rätt som det är.

Men som ett svar absolut finner jag ett sätt lovar jag att de kommer implementeras typ bums :)

Ganska aktuellt nu igen...
Känns lite jobbigt när jag kliver in på "Nya inlägg" nu ikväll för att se lite trevliga byggtrådar av div
flygplan när 12 av 19 nya inlägg handlar om FPV- och Multirotor-trådar, med KK-kort, programmering av dessa osv....
Jag kommer troligen bygga mig en slik maskin nån gång i framtiden, men just nu står de mig upp i halsen!
Vill gärna kunna välja bort att se dessa ämnen!

DrHanke
2012-01-13, 22:22
Jag är helt inne på det, jag vet bara inte hur jag ska lyckas med det... Jag jobbar på att hitta en lösning.

jocke1963
2012-01-14, 00:41
Keep up the good work! :)

bokis
2012-01-14, 12:36
Tack Hanke,jag är en som hoppas på en lösning jag med..

DrHanke
2012-01-14, 12:55
Jag har provat en workaround... Jag gjorde en som heter utvalt på första sidan får se om det kan funka tills vidare? Klicka på minimeringen som jag har markerat med pilarna i bilden, detta kommer forumet ihåg så ni borde få upp samma bild hela tiden.

Det är inlägg från det som jag tror är av intresse för er, dvs utan FPV delarna.

DrHanke
2012-01-14, 12:58
Gjorde en för bara FPV och Multirotor också för de som bara vill se det :)