handdator

Visa fullständig version : Äggklockan som gick överstyr...



TommyzT
2011-05-26, 20:16
Ni som vill se actionfilm kan sluta läsa/titta nu.
Ligger i inlärnings stadie för jag tröttnade på att slösa mitt liv på att bråka med eller vänta på pc så jag köpte mig en iMac.

Men... Provade ju timelaps med äggklocka. Som allt annat gick det överstyr och nu har jag byggt mig en dolly*. Med den kan man göra oerhört sega och meningslösa filmer.
Så här ser den ut:

http://www.vimeo.com/24086281
Och då kan man tex filma sin Pitts så här:

http://www.vimeo.com/23927401

* Dolly= linjär transportenhet. förflyttar sig 1 meter från 40 sek till ca 2 timmar.

Bonanza
2011-05-26, 20:42
Coolt som fasen... förutom att du köpt en fjolldator ;)

Rivvern
2011-05-26, 20:49
Fy fasen vad bra det blev med dollyn. Vill ha en sån, fast någon portabel variant.

Poteta
2011-05-26, 21:38
Coolt!
Vad har du för program för att omvandla stillbilder till film? Eller filmar du och speedar upp det istället?
Go Pro har ju en riktigt fiffig funktion som gör att man kan ta en bild var tionde sekund t. ex. men man vill ju visa bilderna i ett bildspel som har hastigheten 25 bilder/sek...

Magoozi
2011-05-26, 21:39
Snyggt! Och det är som de säger... Once you go mac.... YOU NEVER GO BACK!

TommyzT
2011-05-27, 06:27
Coolt!
Vad har du för program för att omvandla stillbilder till film? Eller filmar du och speedar upp det istället?
Go Pro har ju en riktigt fiffig funktion som gör att man kan ta en bild var tionde sekund t. ex. men man vill ju visa bilderna i ett bildspel som har hastigheten 25 bilder/sek...
Just de här filmerna är filmade med Canon EOS och är "riktiga" filmer ca x12 hastighet. Men timelaps filmer med stillbilder från EOS har jag gjort med Picasa3. Markerat bilder och tryckt på "gör film" sedan väljer jag hastighet så är det klart.

Baua
2011-05-27, 10:44
Tommy va fan har hänt, värsta Jan Lindblad.
Nu fattas ju bara att du ska filma nån jävla myrstack.:)

Hils
Magnus

Dufniall
2011-05-27, 10:49
Om jag har forståt det rätt, så blir det något alla Jacque Cousteau, som är nästa projekt...