handdator

Visa fullständig version : Dagen vedermöda



fredrikb
2011-07-02, 15:14
Vill visa hur det blir när man är 2 flygare i luften samtidigt, och vad som händer när man kommer lite för nära varandra.
Ett litet frigolit plan kom för nära och slet av vingen på Edgen, Jag hann lägga den i kniv men lyckades inte hålla upp den så den gick ned med en hög hastighet i ett dike.

Tråkigt att det gick i backen men en mer effektfull krasch har jag aldrig sett, det låg delar över en hel åker.
Här är lite bilder på förödelsen.

freddan_6
2011-07-02, 15:23
Tja med lite lim, tålamod, balsa och klädsel är du snart i luften igen.
Lycka till med lagningen
m.v.h. //Fredrik

fredrikb
2011-07-02, 16:11
Nja laga nää.. det tålamodet har jag inte...
men en vinge och ett höjdroder är helt. Kanske går det att bygga något nytt av dessa delar ??? :)
nä nu tar jag mig en tröst grogg

jocke1963
2011-07-02, 21:52
Aha, en Polaris! Den ska ju för fasiken hålla sig över/på vatten..! ;)

Lider med dig. Skål!

jonols
2011-07-02, 22:47
Du kan ju bli friggo-flygare. Man bygger en modell på ett par timmar. :lollypop:

Synd med Edgen, men lycka till med ditt nya bygge (vad det nu än blir)

Mvh
Jonas

fredrikb
2011-07-10, 22:17
Tja med lite lim, tålamod, balsa och klädsel är du snart i luften igen.
Lycka till med lagningen
m.v.h. //Fredrik

Jodå allt går att laga med mycket lim och tålamod. Tråkigt att jag inte kunde använda vingen "den som klarade kraschen" :)
Tråkigt med klädseln på de två sista bilderna,
Jag har värmt på den med ett strykjärn då blir den bra, men efter någon dag så kommer skrynklorna tillbaka. Är det någon som har tips?
Jag är inte så imponerad av kvalliten på Pilot Rc kanske fick jag ett måndags ex, min såg ut som ett gammalt troll direkt ur kartongen.
Så en skönhetsoperation med strykjärnet var ett måste.

fredrikb
2011-07-23, 20:19
Jag är inte så imponerad av kvalliten på Pilot Rc kanske fick jag ett måndags ex.

Detta tar jag tillbaka efter 2 vändor med strykjärnet så är den skrynkelfri precis som leverantören sa. :)

Maskinen flyger som en dröm premiären blev helt odramatisk det behövdes endast 2 trim klick på höjdroderet.


http://www.youtube.com/watch?v=jMDb4fxtNbE

DavidFlygare
2011-07-23, 21:26
Oj va synd.
Slog mig att jag hade dött av skuldkänslor om jag råkade "skjuta" ner någon annan

fredrikb
2011-07-24, 13:39
Slog mig att jag hade dött av skuldkänslor om jag råkade "skjuta" ner någon annan
Skuldkänslor ska man inte ha, för felet var lika mycket mitt, Eller vi hade lika mycket otur, för chansen att krocka i luften är väldigt lite men har man oturen på sin sida så kan allt hända.