handdator

Visa fullständig version : Krasch efter taskig förberedelse. :P



Poteta
2011-07-03, 22:02
Då har det hänt igen.
Jag monterade fast min GoPro Hero (http://gopro.com/products/?gclid=COWfv9mF5qkCFYG_zAodT06aYQ) på taket på modellplanet. Det var en chansning
eftersom den egentligen väger för mycket och tar en hel del fartvind när den
sticker rätt upp.
Väl på fältet märker jag att det blåser för mycket men vad
f*n... Det skadar ju inte att testa. :icon_pidu:
Antagligen var planet försvagat i kroppen efter den sista kraschen så det gick som det
gick. Redan i startförsök nr 2 gick främre hjulet av så jag fick handkasta i
starten. Det är därför jag försöker nödlanda i det höga gräset senare.
Lyktstolpträffen tar otroligt nog längst ut på vingen och påverkar egentligen inte utgången alls.
Men det var nära... :)


http://www.youtube.com/watch?v=ONAzNAyuV60

anders e
2011-07-03, 22:11
Ha ha :) Jævlig bra film :)

UndCon
2011-07-03, 22:16
tragikomisk film :)

Poteta
2011-07-03, 22:20
Äh, planet sjöng redan på sista versen så jag chansade lite. Hade det varit ett bättre (mindre lappat och lagat) plan hade jag aldrig försökt ge mig iväg. Nu blir det ju bara ytterligare en bra anledning att skaffa ett riktigt plan och släppa frigolitsk*ten. :)

sundqvistjohan
2011-07-03, 22:31
Jag får kontra med min lyktstolpsvideo, också i hård vind och svårt att vända. Synd att planet gick av, det såg fint ut.


http://www.youtube.com/watch?v=P-gldKsJun0

StarvinMarvin
2011-07-03, 22:39
Tjusig piruett runt stolpen :)

freddan_6
2011-07-04, 07:16
Du slänger bara planet för att du är trött på det? Jag har lagat betydligt värre skador på min Parkmaster, t.ex. efter att min son ville prova, och jag glömde byta till low-rates. Eller när jag själv i hovringsiver lade tyngdpunkt liite för långt bak. Lite PU och du är i luften (eller kanske man ska säga på stolpen) igen.

m.v.h. //Fredrik

Stig H.
2011-07-04, 22:02
Äh, planet sjöng redan på sista versen så jag chansade lite. Hade det varit ett bättre (mindre lappat och lagat) plan hade jag aldrig försökt ge mig iväg. Nu blir det ju bara ytterligare en bra anledning att skaffa ett riktigt plan och släppa frigolitsk*ten. :)

Men ska vi tolka in i detta att den här Cessnan varit en besvikelse även utan kameran på taket ?

Poteta
2011-07-05, 17:17
Men ska vi tolka in i detta att den här Cessnan varit en besvikelse även utan kameran på taket ?
Nja, rent flygmässigt har planet varit bra men efter diverse markkänningar har det blivit minst sagt lite nött. Plasten som man stoppar i skruvarna för att hålla fast vingen med har spruckit och noshjulet har flugit av mängder med gånger i gräset, bara för att nämna några. :)
Visst ska jag laga planet igen men jag tror inte det kommer bli som förut. Jag tror att kameran var en stor orsak till att planet gick av, den extra tyngden som skapades räckte för att knäcka det.
Jag har landat i det höga gräset (när noshjulet har gått av tidigare) många gånger innan utan problem. Så den egentliga orsaken var nog som sagt kameran plus vindstyrkan.
"Frigolitsk*ten" var lite orättvist, jag menar egentligen ett stabilare plan som klarar kameran utan problem.