handdator

Visa fullständig version : Ackvarnare



Mattias S
2011-07-14, 20:41
Hej!
Jag undrar om någon har testat denna accvarnare:
http://www.sodersrchobby.se/product.asp?qsLang=eng&type=1&id=535&pid=BUZZER

Undrar om ljudet hörs skapligt och att det finns tillräckligt med ström kvar då den larmar så att man kan göra en normal landning utan att stressa ner kärran?

MVH Mattias

StarvinMarvin
2011-07-14, 21:17
Tjena! jag har en liknande som jag testat lite men den hördes då int nå mycket... den funkar kanon till min tricopter för den e oftast på nära håll. men då ja flyger större flygplan så överröstar den knappt elmotorn. dock finns det led's på den jag har å den lilla skitdioden syns väldigt bra åtminstone på kvällarna :) den tänds ju då accen börjar bli tom.

MVH // Mathias (th) :P

Mattias S
2011-07-14, 21:45
Tjena TH! :)
Ok. Jag har en Sebart Sebach 30e med en Hacker A30-12XL som driver en Xoar 14x7 träsnurra vilket blir väldigt tyst.
Då modellen är liten så flyger jag inte alltför långt bort så det borde inte bli problem att höra när den larmar men som du skriver så kan man kolla dioderna lite då och då.
Jag kör just nu med timer på sändaren och det brukar stämma rätt bra vid "blandad flygning" men ibland blir det mer aerobatic/3D flygning VS fisflygning med ex start/landningar och då skiljer det mycket på flygtiden per laddning.

MVH TT

StarvinMarvin
2011-07-14, 22:10
Halloo! TT

Ja men då kan det ju vara värt att testa :) annars äre ju bara ställa in lipo cutoff så märker du ju också på ett bra sätt då det e slut stret ;) själv så har jag hamnat i fpvträsket så just nu talar texten på skärmen om exakt hur mkt stret som finns kvar och hur många mAh jag använt :) lite fusk men extremt användbart :)

mvh // TH