handdator

Visa fullständig version : Hjälp önskas



Jas
2011-07-31, 00:09
Hello

Om jag köper en ouad med motorer o reglage men utan flightcontrollen, ex Gu 344 undrar jag om ngn kan rek ngn bra förutom detta

Det här vad jag vill göra

Köra fpv med osd, gps samt autopilot, vad jag förstår så har bu 344 ej detta utan måste isf kompletteras, är det då bättre att investar i ngt bättre?

Vad jag förstår så finns det kontroller som har allt detta inbyggt?

Jag har tittat på detta

http://www.electronicarc.com/catalogo/product_info.php?cPath=43_67&products_id=567&osCsid=31265603a5c0e328485d38c1c973723dlkar

Men undrar då följande, dom skriver att som "option" kan man välja till en co pilot, detta tolkar jag som en motsvarighet
till GU 344, är denna då bättre än 344 alt fy q 90 eller behövs den alls?

det är en J-ä djungel det här för den oinvigde, när man fått klämm på en teknisk pryl dyker genast ngt nytt upp :)

Tacksam för svar
Mvh jaS

Jode
2011-07-31, 18:43
Har du pengar köp Mikrokopter.
Annars verkar FY 91Q "dreamcatcher" vara det mest prisvärda om du måste ha GPS.
Om inte, tycker jag färdiga MWC kort typ Quadrino eller MultiWiiCopter(.com) är bäst "bang for the buck".
Jag tror man ska läsa här: http://www.rcgroups.com/multi-rotor-helis-659/
Sedan bilda sig en egen uppfattning om vad man gillar och vill ha.
Lite får man ju chansa också. Ingen kommer ihåg en fegis :sarcastic:

Jas
2011-08-01, 10:50
He.he, nä sant, blir isf mkt chansning i mitt fall..:)

Mvh Jas

StarvinMarvin
2011-08-01, 21:34
Jag köpte mitt system (KK-Kort) från en kompis (Markus -www.dyi.nu ) Han tillverkar o programmerar olika kort och har även börjat lite smått med multiwii.. han har kanonbra service och bra priser. sen kan du även köpa delar eller kompletta kit till din multicopter

MVH // Mathias

Oskar Andreasson
2011-08-02, 19:59
Samma som StarvinMarvin, kör KK-kort från dyi.nu. Klockrent kort, men ett rent helvete att flyga om man inte flugit helikopter innan etc. Flög det första gången i förrgår på "riktigt" och smällde nog 15-20 buntband på 4 accar (tänker inte skylla ifrån mig, vartenda ett av dem var mitt eget fel ;) ), buntbanden gör verkligen vad de är tänkta att göra. Kan hovra och få maskinen hyffsat dit jag vill nu, men det är inte lättfluget i avsaknad av accelerometrar.

Fick däremot chansen att flyga ett openpilot kort idag, och gick direkt på att köra fastforward inom loppet av 2 minuter utan större problem. Älskade det kortet. Jag har ingen erfarenhet av andra kort, men multiwii kan helt klart vara värt det.

Och som sagt är, dyi.nu är varmt rekommenderat. Jag och en kompis köpte tillsammans, och jag vet inte hur många gånger våra kort farit fram och tillbaks för olika reparationer etc. Dock, kontakta honom lite så får du reda på vad han kan göra etc.

StarvinMarvin
2011-08-02, 21:08
Framför allt så har han service :) jag satte min första beställning hos honom söndag kväll kl 23... skickade ett sms... han hade inget kort men satt o tillverkade just då.. han skickade det följande morgon... där kan postorder slänga sig en brun o självdö :P Efter det har jag som oskar också sa proggat om o reparerat och en av gångerna skickat med post utan problem.. o andra gången va jag förbi hem till honom så fixade han det medan ja väntade ;)
En sån person man gärna dricksar....