handdator

Visa fullständig version : Skära i epoxi



staffan_w
2011-08-05, 19:13
Finns det något sätt att skära i epoxiskivor utan att ta hjälp av laser- eller vattenskärare?
Brukar ju alltid vara någon som har något lurigt knep. Skulle vara så gott att kunna göra mindre detaljer hemma.

Malx
2011-08-06, 06:35
CNC fungerar också om man bara har bra ventilation :). (Kolfiber slöar dock ner skären rätt snabbt). Men jag antar att det inte riktigt var det svar du ville ha. Men annars är svaret helt enkelt att avancerade mönster i kolfiberplattor ska du inte ge dig på för hand, då kommer du bara att bli less. Glasfiberplattor går bättre.

kajakmannen
2011-08-06, 18:32
22345

;)

andv
2011-08-06, 19:04
hehe.. har inte sådana där ABB prylar ett säkerhetsavstånd? :)

MrOvanhill
2011-08-06, 22:28
Kajakmannen, du har tillgång till nästan för trevliga leksaker, du! Den där får mina klubbkamraters CNC-skärare att blekna. Det är bara så! Punkt!

Att kunna hantera den är också något som väcker viss imponans.

Hatten av, helt enkelt...


Man blir lite nyfiken på resultatet. Vad ska det bli? (Du lägger väl upp en bild så man får avundas lite över finishen på vingkärnan sen?)

staffan_w
2011-08-07, 01:28
CNC fungerar också om man bara har bra ventilation :). (Kolfiber slöar dock ner skären rätt snabbt). Men jag antar att det inte riktigt var det svar du ville ha. Men annars är svaret helt enkelt att avancerade mönster i kolfiberplattor ska du inte ge dig på för hand, då kommer du bara att bli less. Glasfiberplattor går bättre.

Så om man ska använda sig av glasfiberplattor, finns det något bra sätt om man inte är så välutrustad som du är, kajakmannen!

Mr J
2011-08-07, 09:19
Till smådetaljer brukar jag använda fuldremeln med kapskivor.

staffan_w
2011-08-11, 21:35
Ja, det var lite så jag också tänkte, men det är väl just när man ska göra något mindre och lite finurligare så håller det ju inte, så då får man väl vända sig till någon som kajakmannen med de resurserna han har!