handdator

Visa fullständig version : Laga film fil?



TommyzT
2011-08-21, 16:52
Normalt skulle jag bara kastat den men denna är lite extra och jag vill inte filma om. Flög över bondens bassäng med gödsel (läs "miljoner" liter skit) 2 gånger. Tredje vändan fick en mc mitt intresse och jag vek av mot den och ca 15 meter från bajsbassängen la sig Quadro´n på rygg och störtade på en grusväg. En esc sladd hade ev slitit sig Gopro landade för hårt och sista filen blev skadad.:upset:
Någon som känner till något program att öppna trasiga *.mp4 film filer i? (Jag har provat öppna i någon hex editor men inte lyckats.)
Provade ett gratis prog till pc som skulle va så fint för "corrupted files"
Se bifogad bild och läs mellan dialogrutorna och fnissa. Man får vad man "betalar" för :-)
22697

bogieboy
2011-08-21, 17:43
Jag har lyckats laga några trasiga filmer med VLC media player! Det är ett gratis program som klarar dom flesta formaten...

TommyzT
2011-08-21, 17:51
Jag har lyckats laga några trasiga filmer med VLC media player! Det är ett gratis program som klarar dom flesta formaten...
Tack men... har provat VLC men inte lyckats. Jag kanske inte vet hur man gör.

TommyzT
2011-08-21, 18:03
Hmm
Stoppade in kortet i GoPro´n igen för att se om den var hel. Då stod det "SoS" i displayen. Tryckte på action knappen och då försvann det. Sedan var filen delvist lagad. Ca halva flygningen finns och storleksmässigt så är den hel även om det fattas ett par minuter av flygningen. Så jag kommer nog inte längre än så här :-( Men skit film kommer.

UndCon
2011-08-21, 18:25
du har nog haft lite tur - min GoPro badade på kreta...

Jag har beställt ett batteri och hoppas det hjälper - annars är den död...

Baua
2011-08-21, 20:01
Det måste vara bajsångorna, som fick quadron att storkna, jävla bajsbönder, he he!
Normalt skulle jag bara kastat den men denna är lite extra och jag vill inte filma om. Flög över bondens bassäng med gödsel (läs "miljoner" liter skit) 2 gånger. Tredje vändan fick en mc mitt intresse och jag vek av mot den och ca 15 meter från bajsbassängen la sig Quadro´n på rygg och störtade på en grusväg. En esc sladd hade ev slitit sig Gopro landade för hårt och sista filen blev skadad.:upset:
Någon som känner till något program att öppna trasiga *.mp4 film filer i? (Jag har provat öppna i någon hex editor men inte lyckats.)
Provade ett gratis prog till pc som skulle va så fint för "corrupted files"
Se bifogad bild och läs mellan dialogrutorna och fnissa. Man får vad man "betalar" för :-)
22697

UndCon
2011-08-21, 20:25
hittade en SOS-tråd

http://goprouser.freeforums.org/stickie-corrupt-video-file-restore-repair-utility-t1013.html

TommyzT
2011-08-25, 20:02
Tack för länken UndCon , den sparas för framtida behov.
(Baua det är inte böndernas lort i tanken) :)