handdator

Visa fullständig version : Bästa prop adapter/propeller kombon för tri/quad med 3mm axel?



rfnoise
2011-08-27, 11:13
Tjena!

Kör med klassiska TowerPro motorerna med 3mm axel och GWS propellrar på min tricopter. Jag har HK propsavers men det har efter kort tid blivit sprickor i oringarna och jag tycker det är svårare att få bort vibrationer helt med dessa. Fördelen är att man inte behöver borra propparna.

Jag letar nu efter en propelleradapter med mutter eller kon som passar 3mm axel och GWS propparna. Om det inte finns vad är bästa kombon som ni med 3mm axel kör med? GWS är ju prone to fail, men lätta.

(Har fått på kamera, osd, gps och packetloss indikator nu. Test i helgen!)

Mvh,
Calle

Blomster
2011-08-27, 14:43
Har bytt ut alla Propsavers m oringar till HK´s Propeller Adapter 3mm Produkt ID GON-D3T6 :applouse:,de jag hade torkade alltid ut och jag var tvungen att byta varje gång :( innan flygning på min tricopter, jag kör också med GWS proppar.

rfnoise
2011-08-27, 17:41
Ok! Men rätta mig om jag har fel, axeln på den är väl 6mm och då måste du borra upp hålen på GWS propparna?

/Calle

rfnoise
2011-08-28, 18:18
Oh! Jag hittade 3st 3mm -> 5mm prop adaptrar och fick då borra GWS propellern. Tänkte, ah fasen jag testar. Försökte balansera den men den var liiiite tyngre i höger centrum även om jag borrade ur material. Testade ändå och SHIT vilken skillnad - 10ggr bättre än med prop savers genom hela registret!

Nästa steg är att hitta den perfekta propellern med passande hål.

Mvh,
Calle

rfnoise
2011-08-29, 23:52
Fungerar ju fint o flyga med, vibrationerna är i princip borta! Det regnar som tusan men jag har ett stort parkeringsgarage under huset där det kommer att bli mycket dammig träning under vintern..

/Calle