handdator

Visa fullständig version : hjälp igen hk kort



per
2011-09-08, 21:03
hej alla glada piloter nu har jag en fråga igen,min quad vrider sej åt höger(stjärten går åt höger)har trimmat fult utslag men den håller på ändå kan det vara kortet.vad gör jag för fel??mvhper22968

Modellflygarn
2011-09-08, 21:21
Det kan inte vara en motor som sitter lite snett? En idé bara. Novis på det här...

per
2011-09-08, 21:49
Det kan inte vara en motor som sitter lite snett? En idé bara. Novis på det här... kanske varför inte den e väldigt rörlig i armarna,kanske skulle bygga en ny ram i alu.

Modellflygarn
2011-09-08, 22:15
Håller på att bygga en i alu själv med samma kort. Du kan inte vrida en motor lite? Bara för att testa.

per
2011-09-08, 22:19
Håller på att bygga en i alu själv med samma kort. Du kan inte vrida en motor lite? Bara för att testa. kanske kan lägga nått i mellan motorfästet då ramen är i trä ska fixa det i morgon.sen skriver jag igen.mvh per

DrHanke
2011-09-08, 22:22
Låter som att YAW gyrot går åt fel håll.

per
2011-09-09, 06:31
Låter som att YAW gyrot går åt fel håll. okej men det går ju att få den åt höger om jag håller spaken fult åt höger,har ju flugit den men det är ju väldigt svårt.mvh per,helga:icon_pidu:

DrHanke
2011-09-09, 07:51
Om du försiktigt håller i den och dra på motererna och känner i alla led kompenserar gyrona åt rätt håll på Nick/Roll och YAW ?

per
2011-09-09, 08:21
Om du försiktigt håller i den och dra på motererna och känner i alla led kompenserar gyrona åt rätt håll på Nick/Roll och YAW ?ska kolla på frukost rasten.

per
2011-09-09, 09:04
Om du försiktigt håller i den och dra på motererna och känner i alla led kompenserar gyrona åt rätt håll på Nick/Roll och YAW ?känns rätt allt iallafal med gyrona?? men kan man göra nån åter stälning av kortet så man får fabriks instälningarna...den e ju litte lam som en coaxial heli vill hela tiden kompensera sej till hovrings läge då e de ju inte lätt att flyga fort framåt alltså men quaden kanske e så ..har sett när dom flyger tricopter å den går ju ditt man siktar??haha

numnutchris
2011-09-09, 13:25
Är det hks ram du kör på med rek. motorer och 9x5 så är den lite trött i alla led men främst yaw. Har du kollat tidigare tipsen, gyrokomp. rätt håll o motorvinklar, så kan det vara idé byta till 10x6. Klubbkompisar kör identiska setuper med de där ca 700kV motorerna men med olika proppar och skillnaden är som buss vs personbil. De har även flashat om till 4.7X (HKs verkar komma med 4.5+) Min egen har jag inte riktigt ordning på heller, rapp i roll o nick men rena bussen i yaw men ska prova andra proppar o programvara.

per
2011-09-09, 14:52
Är det hks ram du kör på med rek. motorer och 9x5 så är den lite trött i alla led men främst yaw. Har du kollat tidigare tipsen, gyrokomp. rätt håll o motorvinklar, så kan det vara idé byta till 10x6. Klubbkompisar kör identiska setuper med de där ca 700kV motorerna men med olika proppar och skillnaden är som buss vs personbil. De har även flashat om till 4.7X (HKs verkar komma med 4.5+) Min egen har jag inte riktigt ordning på heller, rapp i roll o nick men rena bussen i yaw men ska prova andra proppar o programvara. allt e provat .vart köper man proppar till en sån här då???härligt me fredag:icon_pidu:

numnutchris
2011-09-09, 16:02
Där kvadden kommer ifrån tex.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11333__10X6_Propellers_Standard_and_Counter_Rota ting_6pc_.html

:)