handdator

Visa fullständig version : Helgens flygning med FY-21AP+AP118



kamelkungen
2011-10-02, 16:18
Hej.
Min easy star börjar bli tung med all utrustning vilket syns på flyghastigheten. I somras flög den bra kring 40km/h nu ligger hastigheten kring 60km/h. Vikten har ökat från 700 till 950g.


http://www.youtube.com/watch?v=0x__hS-W4gk

För övrigt kan jag bara ge +++ för feiytech-prylarna, funkar otroligt bra ( när dom väl är intställda rätt) !
Den ända som är kvar nu är att FY-21AP sitter ca -4grader snett.

Vad tycker ni om flyningen??? Höjd över 200m går mycket enkelt det är lätt att råka flyga för långt bort också.

Boopidoo
2011-10-17, 13:57
Rätt så mycket störningar, vad har du för videosystem och hur strömförsörjer du det?

radioactive
2011-10-17, 14:25
Vad tycker ni om flyningen??? Höjd över 200m går mycket enkelt det är lätt att råka flyga för långt bort också.

Kan det vara ESC som stör, kablarna? Annars en finfin flygning.

Lasse

kamelkungen
2011-10-17, 20:23
Vilket tålamod ni har :sarcastic: störningarna avtar ju efter :57sek. Störningarna beror på en annan sändare som låg igång på bordet bredvid min videomottagare på 2510MHz. Sedan måste man upp på höjd ( >70m) för att inte träden ska störa videolänken.

Jag har nu "beskurit" videoklippet så att ni slipper vänta på att störningarna ska försvinna.



Rätt så mycket störningar, vad har du för videosystem och hur strömförsörjer du det?

DrHanke
2011-10-17, 21:35
Snyggt! Det enda som stör är all osd data, jag har tryck ner ned min till ett minimum i ET OSD:n för att själv kunna njuta av utsikten, det är ju hela nöjet med flygningen :)

fpvstockholm
2011-10-18, 05:36
Flygningen ser riktigt bra ut! Vad roligt att du är nöjd med FY-21AP. Vad har du använt för att spela in från din ground station?

kamelkungen
2011-10-18, 11:54
Tycker det är tuft med all data på skärmen:)


Snyggt! Det enda som stör är all osd data, jag har tryck ner ned min till ett minimum i ET OSD:n för att själv kunna njuta av utsikten, det är ju hela nöjet med flygningen :)

kamelkungen
2011-10-18, 11:57
Jag använder en liten DV-kamera där det finns video in. En anledning till att jag alltid spelar in är att om jag tappar bort modellen så kan jag se den sista positionen för att spåra så långt som det är möjligt om det nu skulle behövas.


Flygningen ser riktigt bra ut! Vad roligt att du är nöjd med FY-21AP. Vad har du använt för att spela in från din ground station?

Jode
2011-10-24, 23:53
Nice!
Har AP117 osd'n (men inte FY'n), kul att det funkar. Har du testat autopilotfunktionerna?
Jag får inte upp någon temperatur, antar att den sensorn sitter i FY modulen?
Jag kör osd SW till en fri kanal till en ratt på TX, då kan man välja alla fyra lägena på visad data. (visste du säkert)
Förvånande hur snabbt detta system hittar många satteliter, jämför med tex. polarns EagleTree.

kamelkungen
2011-10-28, 20:06
Jag har testat den och den fungerar. Modelen börjar svänga ca 4 gader åt vänster. Men jag har inte satt fail safe till 80% gas så det är inte helt rätt gjort ännu.
Jag har kanal 7 som menyvals ratt men kör alltid textning.
Hade remzibi gps innan, vilken skillnad på att just tiden att hitta signal. Det tog minst 10 min men den och nu går det på några minuter.
Har du AP117 utan FY21 så har du inte tryckbaserad höjd ( mycket noggrann!) samt flytande horisont.


Nice!
Har AP117 osd'n (men inte FY'n), kul att det funkar. Har du testat autopilotfunktionerna?
Jag får inte upp någon temperatur, antar att den sensorn sitter i FY modulen?
Jag kör osd SW till en fri kanal till en ratt på TX, då kan man välja alla fyra lägena på visad data. (visste du säkert)
Förvånande hur snabbt detta system hittar många satteliter, jämför med tex. polarns EagleTree.