handdator

Visa fullständig version : Hobbykings glasfiber FPV



radioactive
2011-10-07, 12:40
Hobbyking har ett antal glasfiberkärror för FPV. De borde ju vara hyfsat kraschtåliga? Dock väger dom ganska mkt mer än en motsvarande foamkärra... Någon som har en erfarenhet av dessa flygplan?

Lasse

lennart wiklund
2011-10-07, 17:59
smäck som allt annat från hobby king??

UndCon
2011-10-07, 18:10
smäck som allt annat från hobby king??

Futaba då tex menar du...vilket smäck...dom har ju inte spakar i gjutjärn som min gamla kortvågsbakelitradio med överliggande växelspaksknoppar...



Min uppfattning om glasfiberkärrorna är att de är generellt svårare att laga än varianter i foam.

//UndCon

kamelkungen
2011-10-07, 20:38
Hobbyking har ett antal glasfiberkärror för FPV. De borde ju vara hyfsat kraschtåliga? Dock väger dom ganska mkt mer än en motsvarande foamkärra... Någon som har en erfarenhet av dessa flygplan?

Lasse

Hej

Tror den kärran flyger bra men är ganska tung just på grund av glasfiberkroppen. Kraschtålig...? Nja med tanke på vikten så blir kraschen där efter. Tror den pajar rejält om du sätter den i backen.

radioactive
2011-10-07, 21:44
Jo, de är lite tunga. Den som US Army använder bör ju också vara gjord av glasfiber. Den tål en hel del. Blir väl inget inköp just nu, men jag kommer nog att hålla ögonen öppna för ett alternativ till foam/depron.

Lasse

Jode
2011-10-08, 01:02
Hahaha, ja eller Hitec, Scorpion, Polyquest osv...
(Men Alfa och AboveAll det är otrolig kvalitetsskillnad på balsa,ply,depron och coverfilm...)



Futaba då tex menar du...vilket smäck...dom har ju inte spakar i gjutjärn som min gamla kortvågsbakelitradio med överliggande växelspaksknoppar...



Min uppfattning om glasfiberkärrorna är att de är generellt svårare att laga än varianter i foam.

//UndCon