handdator

Visa fullständig version : Esky v2 hoppar?!



Hartin
2011-10-10, 09:23
Har en esky cp v2. Precis när den lyfter en bit upp så slår den ned i backen och studsar upp igen och håller på så, fast jag håller jämn gas. Har blivit så här en gång innan men då sluta den nästan direkt. Nu höll de på hela tiden. Den alltså mer eller mindre kraftgt slår ner i backen sen upp igen!

Är ganska ny här, tacksam för svar:) mvh Robin

Daniel L
2011-10-10, 15:56
humm, kör du med en 35mhz radio?

fortuna
2011-10-10, 17:55
Inte mycket som är enkelt med Esky v2, men rent generellt är om du inte har ställt ned expo, så bör du göra det, om du inte använder originalradion förstås för där går det inte att enkel ställa in... För det andra så bör du kontrollera ifall du drar huvudaxel rakt upp och nedåt att där inte glappar mer än max någon tiondels milimeter, om det är stort glapp så får du den effekten att när rotorbladen "drar" så ändras swaschplattan och ställer bladen utan att servona rör sig... för det 3:dje, om det är original e-sky servo så har jag haft några som varit helt hysteriska , dvs inte kan vara stilla och microvibrera och man får en hysterisk helikopter på köpet... Finns en klar fördel att om möjligt byta servo till , utöver allt detta så är det viktigt att alla mixerarmar etc är i 90' och servoarmarna är i vinkel från början... men det visste du säkert redan

Phonta
2011-10-27, 19:54
Vid 50 procent trottel så skall alla servoarmar var 90 grader , swashplattan skall vara helt i våg med tailbom .
Har du E sky servon i maskinen så byt ut dom mot billiga standard microservon , tillex hitec eller dyligt . Vad har du för gyro ?
Beskriv på vilket sätt den hoppar , skicka mig gätna ett Pm med dina frågor ,
Mvh Phonta