handdator

Visa fullständig version : hjälp tricopter



per
2011-10-12, 21:17
tja har byggt en tri men ett problem har uppståt. yaw servot slår fram å tillbaka först gick det att flyga ett tag men blev bara värre nu snurrar tricoptern bara runt då servot ställer sej åt nåt håll jag har gjort all me kortet reverserat gyrona å laborerat me gain pottarna men inge hjälper!och har kollat att den kompenserar ått rätt håll..vad gör man.gick ju att flyga först.:banghead: mvh per

Impulze
2011-10-12, 22:03
Har för mig att nått sorts servo kan få spunk med KK-kort (om det är det du har). Testa koppla på ett annat servo och montera bort propellrarna och kolla om det fladdrar likadant.

//Matte

per
2011-10-13, 05:43
Har för mig att nått sorts servo kan få spunk med KK-kort (om det är det du har). Testa koppla på ett annat servo och montera bort propellrarna och kolla om det fladdrar likadant.

//Matte först hadde jag ett hitec då fladrade det sen bytte ja te futaba å då blev det värre då bara snurar den ..man måste vell ha digital va för det e de jag använder\\\

DrHanke
2011-10-15, 19:25
Hitech, Futaba och Hyperion funkar de har jag i mina. Låter mer som vibrations problem, gyro åt fel håll, för mycket gain. Kolla igenom att allt är riktigt ok och att det inte vibrerar kopiöst så kortet får spunk. Kolla så att YWA servot kan jobba utan att det fastnar någonstans, det skall gå helt fritt utan motstånd.

per
2011-10-16, 07:22
Hitech, Futaba och Hyperion funkar de har jag i mina. Låter mer som vibrations problem, gyro åt fel håll, för mycket gain. Kolla igenom att allt är riktigt ok och att det inte vibrerar kopiöst så kortet får spunk. Kolla så att YWA servot kan jobba utan att det fastnar någonstans, det skall gå helt fritt utan motstånd. nu funkar det igen.men jag säger inte vad det va jag gjorde för fel[hemligt]:sarcastic:

Sigun
2011-10-16, 08:19
nu funkar det igen.men jag säger inte vad det va jag gjorde för fel[hemligt]:sarcastic:

Ditt misstag kan ju hjälpa andra som kanske råkat göra samma pinsamma misstag så varför hålla det hemligt?

per
2011-10-16, 08:27
haha jag bytte servo innan jag ställde gainen ordentligt.å servot jag sätte ditt va nog kass..mvh per