handdator

Visa fullständig version : FPV över Botsmark i lördags :D



StarvinMarvin
2011-10-18, 05:33
Fick avnjuta en riktigt go höstdag i lördags genom fatsharkbrillorna ;)


http://www.youtube.com/watch?v=Mb_Yz33_Md8

Oskar Andreasson
2011-10-18, 08:39
Störtskön film, alltid lika roligt med djur på film, dom verkar inte bekommas det minsta av plan etc utan blir bara nyfikna.

Men jag tycker det ser ut som lite vibrationer i planet på kameran?

lixxer
2011-10-18, 09:47
härlig film detta, blir mer å mer sugen på fpv nu vill så gärna ha dessa grejer..

StarvinMarvin
2011-10-18, 19:25
Du kan nog ha rätt oskar. Men kan även bero på att kamerafästet inte är kraftigt nog o vibrerar av fartvinden.. ska även försöka göra kameran mer aerodynamisk som jag såg folk pratade om här på forumet. Men proppen ger inte mycket vibrationer o jag har även balanserat motorn.. och det blir ju ingen skillnad om jag klipper gasen så då gissar jag på att kameran i sig vibrerar av fartvinden. Har föresten inte användt nått program för att filtrera bort vibrationer utan det är rawvideo med lite musik o ihopklippning :) Kul ni gillade den iallafall :D

Filmade vovven då han rullade i höggräset på åkern o myste då jag flög quadden. men hade stora vibrationsproblem då och ja lyckades slänga bort den filmen.. nått jag ångrar i efterhand. hade varit kanonfint på film :)

Lixxer. Bli inte bara sugen.. Bli BESATT :D börja!!

Oskar Andreasson
2011-10-18, 19:53
haha, jag får ta och flytta, det har varit knappt med dagar som det blåst så där lite här på västkusten att planet inte stutsat omkring som en vante. Är tvungen att filtrera studsandet mest på grund av det :).

StarvinMarvin
2011-10-18, 20:28
vad filtrerar du med?? kanske nått jag borde prova :D

lixxer
2011-10-18, 20:45
Du kan nog ha rätt oskar. Men kan även bero på att kamerafästet inte är kraftigt nog o vibrerar av fartvinden.. ska även försöka göra kameran mer aerodynamisk som jag såg folk pratade om här på forumet. Men proppen ger inte mycket vibrationer o jag har även balanserat motorn.. och det blir ju ingen skillnad om jag klipper gasen så då gissar jag på att kameran i sig vibrerar av fartvinden. Har föresten inte användt nått program för att filtrera bort vibrationer utan det är rawvideo med lite musik o ihopklippning :) Kul ni gillade den iallafall :D

Filmade vovven då han rullade i höggräset på åkern o myste då jag flög quadden. men hade stora vibrationsproblem då och ja lyckades slänga bort den filmen.. nått jag ångrar i efterhand. hade varit kanonfint på film :)

Lixxer. Bli inte bara sugen.. Bli BESATT :D börja!!

skall börja så fort det bara går måste bara få ordning på ekonomi först insåg att det var dyrt å skaffa eget boende :) men bli int fövånad om jag hör av mig om tips och råd.

StarvinMarvin
2011-10-18, 20:47
Bara att höra av sig :D Halva nöjjet med FPV är att lura andra i fördärvet ;)

Oskar Andreasson
2011-10-18, 21:47
Hehe, ja du...

Tidigare filtrerade jag med virtualdub och en plugin som heter Deshaker (http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm) och som är gratis. Den är lite pysslig, kräver handpåläggning och så vidare, men gör ett bra jobb.

Jag har därefter skaffat Sony vegas, väldigt trevligt och simpelt att stabilisera video med. Enkla inställningar och väldigt kraftfullt för videoredigering (definitivt för mig som nybörjare), men däremot så kostar det ju därefter också. Enklaste versionen ligger på 300-400 sek. Pro versionen ligger väl bortåt 4000 sek.