handdator

Visa fullständig version : Tändstift till Roto 25



Lancair
2011-10-21, 18:31
Behöver ett nytt stift till en Roto 25. Tar tacksamt emot tips på var ett sådant udda stift kan köpas. Har försökt med HAB o ÖMH utan framgång - är det köp direkt från Tjeckien som gäller?? Verkar lite overkill att beställa ett st tändstift från fabriken...
Bokis - Du kanske har en dylikt tingest liggande på hyllan???

Claes W
MFK Fenix

JB
2011-10-21, 19:43
Vad är det för stift som du söker?

//
Jonas

Snickarjävel´n
2011-10-21, 20:03
Behöver ett nytt stift till en Roto 25. Tar tacksamt emot tips på var ett sådant udda stift kan köpas. Har försökt med HAB o ÖMH utan framgång - är det köp direkt från Tjeckien som gäller?? Verkar lite overkill att beställa ett st tändstift från fabriken...
Bokis - Du kanske har en dylikt tingest liggande på hyllan???

Claes W
MFK Fenix

De e ett Brisk UR17 du ska ha. Det vet nog vilken redig hobbyhandlare som helst....

bokis
2011-10-21, 21:30
Jo Jonny,problemet är bara att få tag på dessa ,inte helt trivialt.. Claes,har ingen extra men du kan beställa på Mekonomen
NGK BMR6F ,är 99 % säker på att jag har kört på detta stift och att det är kompatibelt.
Dock så vill jag minnas att det tätas med packning men är osäker..
Googlar du på Briskstiftet så finns det att köpa lite varstans,tror det är det bästa alternativet..

Lancair
2011-10-21, 22:12
Tack Bokis för tipset - kontaktar Mekonomen på måndag.

Stiftet pajade när vi var nere i Frankrike hos Cema. Där hade man trots både många o stora bensinmotorer ingen aning om vad det var för stift jag ville ha - passade inte till till avre sig Peugot eller Citroen -- skulle kanske testat med Simca...

Lite märkligt dock att vare sig HAB eller ÖMH som båda säljer Roto, inte har stift som reservdel...