handdator

Visa fullständig version : Någon från skåne?



mansilla
2011-10-25, 13:45
Hejsan. Jag har beställt hem ett helt sätt grejer till en heavy lift hexacopter. Radion är en Turnigy x9 med motagare. 2st 3S 5000mah Lipo, 910kvm motors och propellers osv. Jag har ingen erfarenhet av Rc direkt men eftersom jag är snickare har jag itne tummen i näven på teknik ändå. Men jag undrar om det finns någon i skåne eller kanske t.om i kristianstad som har samma intresse som vill bygga lite och utvecklas ännu mer med mig inom detta roliga område? Hade vatt kul att dela intresset och utbyta information med någon rent praktiskt. Jag har lite foto som intresse också och vill få flygfoton med min canon 550d. Hör av er om intresse finns. Mvh Jonas

radioactive
2011-10-25, 14:49
Hej Jonas, vi är nog ganska många multirotorflygare i Skåne. Jag tycker mig ha sett en och annan här på forumet, men de flesta lurar nog i vassen... Vi är iaf två stycken i mitt hushåll, tyvärr inte i Kristianstad utan i Lund. Visst är det kul att vara flera och utbyta erfarenhet i direkt sällskap, men det går också via epost, skype etc. Vi är väl inte sååå drivna som många här, men har iaf byggt ett antal quads och tri's, så lite har vi lärt oss...

Lasse