handdator

Visa fullständig version : Min FPV test rigg... ;-)



bogieboy
2011-11-10, 18:47
Jag skyndar väldigt långsamt med mitt fpv projekt. Och nu när allt börjar falla på plats vill jag testa alla grejer utan risk för allvarliga krascher. Så min gammla drift bil fick donera sitt chassi. Och bli test rigg. Här kommer en bild på hur jag har monterat motor och esc. I morgon ska jag montera alla eageltree prylarna och starta markstationen för att testa antenn trackingen.
http://img.tapatalk.com/02422785-1e0b-b387.jpg

UndCon
2011-11-11, 06:40
Jag kör FPV med min crawler - funkar utmärkt och jag hoppas kunna få färdigt pan/tilt-funktionen så kameran kan sitta vid ratten :)
Kommer bli spännande på stenar när man inte ser annat än motorhuv och stora hjul...

DrHanke
2011-11-11, 06:43
Kör både Crawler och en Summit med FPV och det är vansinnigt kul. Tänk så annorlunda skogen ser ut och minsta gren och grop blir plötsligt stora sandtag och stora stockar... :)

per
2011-11-11, 16:45
Kör både Crawler och en Summit med FPV och det är vansinnigt kul. Tänk så annorlunda skogen ser ut och minsta gren och grop blir plötsligt stora sandtag och stora stockar... :) lite filmer kanske drhanke låter intrissant

DrHanke
2011-11-11, 17:37
lite filmer kanske drhanke låter intrissant

Oj har jag några... Ska kolla efter :)

bogieboy
2011-11-12, 19:18
Nu har jag test kört riggen lite saker återstår. Jag hade ganska mycket störningar men inga bortfall. ;-) jag ska försöka lägga upp film snart. Men börjar med en bild på ekipaget. http://img.tapatalk.com/02441e18-c7d8-f601.jpg

Skrivet på min underbara sgs2 genom Tapatalk ;-)

DrHanke
2011-11-12, 21:44
Har tyvärr inga FPV filmer, har tydligen inte orkat banda äventyren...

Vad är det för propp du har i bak? Är det ingen "riktigt" bil ...

bogieboy
2011-11-13, 09:02
här kan ni se min första film iaf.

http://mickeshobby.blogspot.com/2011/11/film-tajm.html

DrHanke
2011-11-13, 10:06
Lite svårt att se men kör du en vanlig patch antenn som mottagare till CLW antennen ?

bogieboy
2011-11-13, 11:45
Lite svårt att se men kör du en vanlig patch antenn som mottagare till CLW antennen ?

Jag har en eageleye så jag har både en vanlig patch och en klöver på markstationen. Jag tänkte göra en fyrklöver antenn. Och en sån liten spiral antenn med men har inte kommit så långt än ;-)



Skrivet på min underbara sgs2 genom Tapatalk ;-)

MrOvanhill
2011-11-13, 13:28
Hallå Bogieboy!

Jag tycker nog at du verkar ha ganska bra mottagning ändå med tanke på att din bil var bakom dels först skjulet och sedan en god bit runt hörnet på den stora byggnaden som såvitt jag kunde se var ett rejält betong-och-metall-bygge. Uppe i luften kommer du nog aldrig att drabbas av så kraftiga hinder för din videosignal. Med 5.8GHz som ju är betydligt mer störkänsligt av hinder så är det där nog att räkna som bra.

bogieboy
2011-11-13, 14:28
Hallå Bogieboy!

Jag tycker nog at du verkar ha ganska bra mottagning ändå med tanke på att din bil var bakom dels först skjulet och sedan en god bit runt hörnet på den stora byggnaden som såvitt jag kunde se var ett rejält betong-och-metall-bygge. Uppe i luften kommer du nog aldrig att drabbas av så kraftiga hinder för din videosignal. Med 5.8GHz som ju är betydligt mer störkänsligt av hinder så är det där nog att räkna som bra.

Det va det jag med tänkte. Det är ett gammalt gjuteri så det är en väldigt kraftig gammal byggnad. Det är i alla fall riktigt kul att köra Fpv. Och jag längtar efter att flyga.

Skrivet på min underbara sgs2 genom Tapatalk ;-)