handdator

Visa fullständig version : RCFF Shootout 2012



warben
2011-11-24, 18:34
Meetinget är bokat och klart! 29 juni till 1 juli. Plats Hultsfred förstås! Ytterligare information fyller vi på efterhand.

Titta in på Shootout sidan, klicka här (http://www.rcflyg.se/shootout/)

Välkomna!

Snickarjävel´n
2011-11-24, 19:20
Tack

Dick
2011-11-24, 19:22
Äntligen. Är inbokat nu

MattiasPap
2011-11-24, 19:35
Härligt!

Dragon
2011-11-24, 19:36
Äntligen. Är inbokat nu

Håller med föregående talare!
Är även här inbokat! Yehhhh

Snickarjävel´n
2011-11-24, 20:27
Äntligen. Är inbokat nu

Jag hörde att du skulle stryka och vika tvätt den helgen...

Dick
2011-11-24, 20:37
Jag hörde att du skulle stryka och vika tvätt den helgen...

vill ju inte ta ifrån dig ditt jobb ;)

Mr J
2011-11-24, 21:01
Jag hörde att du skulle stryka och vika tvätt den helgen...

Hur många veckor ska du stanna denna gången? :sarcastic:

Snickarjävel´n
2011-11-24, 21:03
Hur många veckor ska du stanna denna gången? :sarcastic:

Jag stannar tills tvätten är struken...

Mr J
2011-11-24, 21:11
Jag stannar tills tvätten är struken...

Lågoddsare på det stryktipset... :sarcastic:

Thomas
2011-11-24, 22:14
I am in!
Ska bara kalibrera GPS:en lite bättre denna gången. Förresten ska jag till Hultaryd och rekognocera i helgen och se om fältet ligger kvar...

K-Å
2011-11-25, 08:22
I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????

Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???

K-Å

McRegor
2011-11-25, 09:44
Hej,
Känns som RCFF Shootout utvecklats till att mera bli ett meeting för södra delarna av Sverige.
Om RCFF vill att även medlemmar från mellansverige och uppåt hyggligt enkelt skall kunna besöka meetinget så borde det i vart fall kunna alternera mellan nån ort i södra Sverige och nån lite mera norrut t ex vartannat år. Samt att man givetvis tar hänsyn till andra större meetings och försöker lägga det så att man undviker kollisioner.
Nu tror jag i o f s inte att just Shootouten och Östersundsmeetinget konkurrerar för så värst många flygare eftersom avståndet är rätt stort emellan dessa orter. Men ändå bör man ju undvika sådana kollisioner i möjligaste mån.
Hälsningar
Roger

warben
2011-11-25, 10:41
I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????

Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???

K-Å
Hej Kjell-Åke,
Vi har valt denna helg helt enkelt för att det är vår enda möjliga helg 2012. Vi vill gärna tro att det kan hållas två större meetings i detta långa land. Tyvärr blir det ett val för några stycken, vilket vi beklagar. Vi får hoppas på gott väder i hela Sverige denna helg!
Tobbe och Stefan

warben
2011-11-25, 11:00
Hej,
Känns som RCFF Shootout utvecklats till att mera bli ett meeting för södra delarna av Sverige.
Om RCFF vill att även medlemmar från mellansverige och uppåt hyggligt enkelt skall kunna besöka meetinget så borde det i vart fall kunna alternera mellan nån ort i södra Sverige och nån lite mera norrut t ex vartannat år. Samt att man givetvis tar hänsyn till andra större meetings och försöker lägga det så att man undviker kollisioner.
Nu tror jag i o f s inte att just Shootouten och Östersundsmeetinget konkurrerar för så värst många flygare eftersom avståndet är rätt stort emellan dessa orter. Men ändå bör man ju undvika sådana kollisioner i möjligaste mån.
Hälsningar
Roger
Hej Roger,
Vi ser gärna att få förslag hur SO skall förvaltas. Det du nämner är ständigt med på agendan i styrelsen inför varje år. Det är absolut ingen självklarhet att den genomförs på samma ställe samma tid varje år. Det är ju medlemmarna som skall ta ställning samt för styrelsen hitta intressenter som har vilja och lust att genomföra en träff.
Mvh
Tobbe och Stefan

DennanHMFK
2011-11-25, 11:38
woho.. denna gången krockar det inte med Power Big Meet!! :D
ska göra vad jag kan för att jag och frugan ska kunna komma ner den helgen!! =)

Johnny
2011-12-10, 18:37
Endelig blir det Shootout får meg også i 2012.
Ingen kollisionn på denne helg.
Jeg og Patrick kommer.

Tobbe O
2011-12-18, 11:40
I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????

Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???

K-Å

Jag tycker att det är helgalet att lägga flera stora event samma helg inom en hobby som har så begränsat med utövare:icon_sad:

Om vi ska ta det från början så är det ju Östersund som börjat "fela" med att lägga sin träff samma helg som MSFI Luleå som är en stor träff som pågått i åratal.

Sen att RCFF väljer att hoppa över oss norrlänningar är ju ännu mer för j*****t.

Jag skulle tänka mig att att åka till Shootouten om den var ett annat datum, så även med Östersund.

DrHanke
2011-12-18, 13:02
Tobbe det är tyvärr så att det var enda helgen som faktiskt var ledig och ändå är det en krock på hultsfred så arrangemanget kommer att ske samtidigt som en dragracing tävling. Nu är det sån tur att fältet är så pass stort och de andra gänget ser detta som en möjlighet därav så kommer vi samarbeta kring detta för att göra det så roligt som det bara går. Detta innebär att förutom att kolla på modellflyg kommer man även att kunna gå över till racing gänget och kolla på det om man är sugen, lika gäller för racing delen som kan komma över och kolla på modellflyget. Det kommer nog bli skitskoj för de kör så fort de kan och har nu möjlighet att även få se oss flyga fort i luften med bla Jet flyget. Vi ser detta som riktigt skoj och en stor möjlighet för mera och bredare publik samtidigt som det finns fler aktiviteter runt om om man skulle tröttna på att bara se modellflyg.

Sen är det så att platsen för Shootouten inte är "helig" är du sugen inför 2013 att arrangera norr över är du mer än välkommen för att få ut RCFF över hela Sverige är för oss inte helt enkelt hur vi än vrider och vänder på det är det nån som hamnnar i kläm.

Tobbe O
2011-12-18, 14:36
Ok, jag förstår om det är svårt att hitta rätt helg.

Föredetta militärflygbasen i Åmsele som numera är privatägd vore ett superställe,,,, men tyvärr så har vi ingen klubb i Lycksele.
Ett alternativ vore typ att Umeå, Skellefteå, Bunten och ev någon mer klubb gick i hop och arrangerade i Åmsele.

Nästa problem.... Hur många sörlänningar skulle åka till Åmsele? Inte många! Tror iaf jag

Kenneth E
2011-12-19, 08:44
Vi skall vara glada för de som vill och orkar arrangera meetings oavsett datum.

För mig är det ett välkommet inslag, man får helt enkelt prioritera.

Kämpa på.

Mvh
Kenneth

hadas
2011-12-19, 17:33
Hej !
Håller fullständigt med ovanstående skribent.
Ta det för ett välkommet inslag, se´n att Du inte kan medverka pga.andra prior. är trots allt upp till Dig själv.
Modellflygåret består tyvärr iaf. inte här i vårt avlånga land av så många flygbara helger (dagar)
Att anordna ett meeting som inte krockar med ett annat, finns enl. mig inte på agendan !
Så till Rcff vill jag bara uttrycka min stora beundran för all tid och allt arbete Ni lägger ner i Ert arbete.
MvH
Lasse

Thomas
2011-12-19, 19:30
Tobbe det är tyvärr så att det var enda helgen som faktiskt var ledig och ändå är det en krock på hultsfred så arrangemanget kommer att ske samtidigt som en dragracing tävling. Nu är det sån tur att fältet är så pass stort och de andra gänget ser detta som en möjlighet därav så kommer vi samarbeta kring detta för att göra det så roligt som det bara går. Detta innebär att förutom att kolla på modellflyg kommer man även att kunna gå över till racing gänget och kolla på det om man är sugen, lika gäller för racing delen som kan komma över och kolla på modellflyget. Det kommer nog bli skitskoj för de kör så fort de kan och har nu möjlighet att även få se oss flyga fort i luften med bla Jet flyget. Vi ser detta som riktigt skoj och en stor möjlighet för mera och bredare publik samtidigt som det finns fler aktiviteter runt om om man skulle tröttna på att bara se modellflyg.

Sen är det så att platsen för Shootouten inte är "helig" är du sugen inför 2013 att arrangera norr över är du mer än välkommen för att få ut RCFF över hela Sverige är för oss inte helt enkelt hur vi än vrider och vänder på det är det nån som hamnnar i kläm.

Tror det kommer att bli ett jäkla drag på ShootOut'en... *hmpf*

K-Å
2011-12-19, 21:26
Jag tycker att det är helgalet att lägga flera stora event samma helg inom en hobby som har så begränsat med utövare:icon_sad:

Om vi ska ta det från början så är det ju Östersund som börjat "fela" med att lägga sin träff samma helg som MSFI Luleå som är en stor träff som pågått i åratal.

Sen att RCFF väljer att hoppa över oss norrlänningar är ju ännu mer för j*****t.

Jag skulle tänka mig att att åka till Shootouten om den var ett annat datum, så även med Östersund.

Luleå pågår en vecka, Östersund to-sö, man kan fixa båda under samma tidsrymnd
Vi hade folk i fjol som började hos oss och avslutade i Luleå.

Åmsele basen kanske kan ordnas, har släkt där i byn.

MVH K-Å

Dragon
2011-12-19, 21:42
Vi skall vara glada för de som vill och orkar arrangera meetings oavsett datum.

För mig är det ett välkommet inslag, man får helt enkelt prioritera.

Kämpa på.

Mvh
Kenneth

Jag håller också med dej Krenneth!
Kör hårt!
Och ett stort tack för att ni vill fixa det!
/Kalle

Tobbe O
2011-12-19, 22:55
Luleå pågår en vecka, Östersund to-sö, man kan fixa båda under samma tidsrymnd
Vi hade folk i fjol som började hos oss och avslutade i Luleå.

Åmsele basen kanske kan ordnas, har släkt där i byn.

MVH K-Å

Hyra Åmselebasen är inget problem, bara att lyfta luren:) http://www.amselebasen.se/

Ultra Bandit
2011-12-20, 00:48
Hyra Åmselebasen är inget problem, bara att lyfta luren:) http://www.amselebasen.se/
Kanon, Tobbe O!
Då är det bara att lyfta luren och fixa till det där meetinget..


Boys!
Själv tycker jag vi ska vara glada att "någon" överhuvudtaget orkar arrangera meetings. Personligen tror jag det kommer att vara nästintill omöjligt att arrangera meetings så att det passar alla i vårt avlånga land. Att flygsäsongen dessutom är så otroligt kort för de flesta av oss, gör inte saken bättre!

Tobbe B/Warben kör hårt...

Hälsningar från gamle polaren!
Lasse P

Tobbe O
2011-12-20, 22:44
Kanon, Tobbe O!
Då är det bara att lyfta luren och fixa till det där meetinget..


Boys!
Själv tycker jag vi ska vara glada att "någon" överhuvudtaget orkar arrangera meetings. Personligen tror jag det kommer att vara nästintill omöjligt att arrangera meetings så att det passar alla i vårt avlånga land. Dessutom är flygsäsongen så otroligt kort för de flesta av oss.

Tobbe B/Warben kör hårt...

Hälsningar från gamle polaren!
Lasse P

Det var ju just det, det blir nog värrigare än att hyra basen:)

Daniel L
2012-02-25, 21:13
hej
Finns dt något intresse av att jag och en kompis tar med oss var sitt jet bygge? Jag har en pulsjet driven trike och han har en turbojet driven pocketbike.
Här är hans bygge

http://www.youtube.com/watch?v=ZgjDQ-9tBfA&list=UUKg31f-gf5Y_lra83V1gq7w&index=1&feature=plcp
Jag har tyvärr bara en bild på min motor än men den sitter fast på min trike och jag ska bara få den att gå riktigt först.
Min motor kommer ge ca 100kg i tryck. Vi kan både köra men om det inte är lämpligt så kan vi bara brumma "lite".
http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=26385&d=1328452071

Klavins
2012-02-26, 12:59
Klart ni ska visa upp er,men först måste grejerna funka för i småland är allt tipp topp.

Snickarjävel´n
2012-02-26, 13:25
Det gäller dock inte postnummer område 57733

Thomas
2012-02-26, 15:45
Den kan vi tända grillen med på kvällen!!

wesse
2012-02-27, 17:42
hej
finns dt något intresse av att jag och en kompis tar med oss var sitt jet bygge? Jag har en pulsjet driven trike och han har en turbojet driven pocketbike.
Här är hans bygge

http://www.youtube.com/watch?v=zgjdq-9tbfa&list=uukg31f-gf5y_lra83v1gq7w&index=1&feature=plcp
jag har tyvärr bara en bild på min motor än men den sitter fast på min trike och jag ska bara få den att gå riktigt först.
Min motor kommer ge ca 100kg i tryck. Vi kan både köra men om det inte är lämpligt så kan vi bara brumma "lite".


fränt vill se live nuuuu!!!!

Daniel L
2012-02-27, 18:57
Nja du får hålla till godo med en ny film istället

http://www.youtube.com/watch?v=yVe1muvgjV0&list=UUWJa6H_XaIfSy9NPwJ2gCMg& index=1&feature=plcp

mrfxcoupe
2012-03-05, 08:31
Bokis kommer du upp till Östersund träffen i år då. Du lovade halvt i fjol att komma upp å hälsa på med gumman. Du kan väl funderabpå det och kanske ta med ME-110 an då så skulle vi bli glad.. Mvh Peter H MFK Skvadern

anders e
2012-05-18, 22:26
Skulle ønska at det var en annan dato. Vi har også en stor treff i Norge den datoen. Har lust at komma til dere en gang ;)

Jonte
2012-06-09, 11:25
En fråga, angående husvagns uppställning. Finns det ström att tillgå?

DennanHMFK
2012-06-09, 13:44
undrar det samma som Jonte.. då vi ska ner med vägsnigel. :D

Dragon
2012-06-09, 13:56
Kommer det finnas tillgång till dusch?

simonarvestrand
2012-06-09, 16:46
ÄR det en träff för bara plan eller allt som flyger?

Daniel L
2012-06-09, 18:50
AAH, jag är super deppig. Jag kan inte komma detta året. Familjen tyckte att vi skulle åka på solsemester just den helgen. Maaa, jag dör.

Ken1
2012-06-09, 22:53
@Simon , kom du ner o ta med dig visparna, så slipper jag bli ensam med sånt :)
Kom inte ihåg att det flögs några vispar förra året, bara plankor. I år blir det med lite tur både planka och visp för min del.

DennanHMFK
2012-06-10, 00:24
Ken1, ni blir inte ensamma.. Frugan tar med sig sina vispar också skulle jag tro. ^^
dock lär hon väl bli ensam tjej, så...fler tjejer som flyger heli eller plan är önskvärt :D

simonarvestrand
2012-06-10, 07:36
Låter bra det. Tror Jag pratade lite med henne på malmen, Hon har väl fbl system till shootouten? Jag kommer få en beastx Över i veckan ;)
Kanske kommer om inget annat kommer i vägen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

DennanHMFK
2012-06-10, 09:07
vi får se om det hinner bli fbl. :)
men hon flaxar maskinerna ganska bra med fb. haha


ingen som kan svara på el för husvagn, samt vad det eventuellt skulle kosta? =)

Mr J
2012-06-10, 09:27
ingen som kan svara på el för husvagn, samt vad det eventuellt skulle kosta? =)

Förra året kostade det 200:- för husvagn hela helgen, inkl. el.
Jag har inte hört något annat, så jag gissar att det blir ungefär detsamma i år.

DennanHMFK
2012-06-10, 10:04
okej. låter inte helt tokigt. :)

HS-Racing
2012-06-13, 06:08
Är det någon som vet om det kommer någon uppvisningsgrupp som förra året??
Eller liknande??

Sigun
2012-06-13, 07:27
Är det någon som vet om det kommer någon uppvisningsgrupp som förra året??
Eller liknande??
Du kommer ju Stefan, de måste bli någon form av uppvisning då :)

Kenneth E
2012-06-13, 12:17
F_n,

Vad skall jag välja:

Att bli svensk mästare i armborst eller åka till RCFF Shootout.

Jag har ett förslag, för min skull kan ni väl flytta Shootouten en vecka framåt!

Mr J
2012-06-13, 12:32
Vi kan väl bogsera målkorvar efter planen, så får ni tävlingsskjuta mot rörliga mål...

Kenneth E
2012-06-13, 13:16
Ha HA, du har då lösningar på alla problem.

DennanHMFK
2012-06-13, 16:04
jag tar med Cuben, kan bogsera.. men jeklar den som träffar Cuben :D

HS-Racing
2012-06-13, 23:11
Vi kan väl bogsera målkorvar efter planen, så får ni tävlingsskjuta mot rörliga mål...

Vem samlar in alla armborstpilar i skogen på andra sidan banan ??

Ja en pil.. nää fan de va bare en pinne... ja en pil.. nää fan en pinne till....

warben
2012-06-14, 07:11
Pilotavgift 100kr, kostnader för husvagn inklusive el är 200kr. Troligtvis kommer det finnas el till alla, annars först till kvarn. När det gäller uppvisningsflyg så får vi stå för detta själva, går bra att snacka med någon av oss om någon/några är sugna! Team Harofly har i år inte möjlighet att komma.
Välkomna

Mvh
Tobbe

Mr J
2012-06-14, 08:27
Vem samlar in alla armborstpilar i skogen på andra sidan banan ??

Ja en pil.. nää fan de va bare en pinne... ja en pil.. nää fan en pinne till....

Hur så?
Är det din skog? :sarcastic:

DennanHMFK
2012-06-14, 09:02
Pilotavgift 100kr, kostnader för husvagn inklusive el är 200kr. Troligtvis kommer det finnas el till alla, annars först till kvarn. När det gäller uppvisningsflyg så får vi stå för detta själva, går bra att snacka med någon av oss om någon/några är sugna! Team Harofly har i år inte möjlighet att komma.
Välkomna

Mvh
Tobbe

taxi taxi. :)

Kenneth E
2012-06-14, 09:19
Synd att det inte blir någon inplanerad uppvisning, men det blir säkert roligt/trevligt i allafall.

Har för mig att det endast är asfalt på banorna, stämmer det?

Mr J
2012-06-14, 09:47
Där är ganska breda grässtråk vid sidan av banan, men där är landningsljus och diverse annat flygplatsjox...

29821

Dragon
2012-06-14, 13:12
Pilotavgift 100kr, kostnader för husvagn inklusive el är 200kr. Troligtvis kommer det finnas el till alla, annars först till kvarn. När det gäller uppvisningsflyg så får vi stå för detta själva, går bra att snacka med någon av oss om någon/några är sugna! Team Harofly har i år inte möjlighet att komma.
Välkomna

Mvh
Tobbe

Hej Tobbe!
Du såg kanske inte mitt inlägg?
Jag undrade om det kommer finnas dusch möjligheter.
Hälsningar
Kalle

Kenneth E
2012-06-14, 15:15
Jag bryr mig inte dofter så länge vi alla luktar motorolja, brända LiPo celler eller båda tillsammans.

Till verkligheten, bra fråga.

Rune E
2012-06-19, 08:08
Hög tid att Hultsfred Airport uppdaterar hemsidan

http://www.hultsfredairport.se/

DrHanke
2012-06-19, 20:50
Här kommer lite information angående duschningen från killarna som har fixat med det:

Bifogar vägbeskrivning till den skola där det kommer erbjudas duschmöjlighet. Vi kommer att sitta där mellan 8 och 11 både fredagen och lördagen och kostnaden är 40 kr/pers.

Häsningar
Johan Klavins

DennanHMFK
2012-06-19, 21:46
finns det någon möjlighet att kunna boka en plats för vägsnigel inkl el? :blush:
vi kommer i värsta fall iväg efter 18-19tiden från Vås och då är vi ju inte där försen sent på natta.. om det går dvs, annars får vi ta den plats (om det finns) vi får. :)

bokis
2012-06-26, 15:49
Efter att ha valt mellan YR och SMHI så bestämde frun o jag att YR e bra! Så nu får man nog börja packa..
Parlören och passet är det viktigaste,sen måste nog US622 "småland edition" med,håller myggor o smålänningar på avstånd..
När det är klart så får man se om det går in nåt plan oxå..

DennanHMFK
2012-06-26, 17:40
vi ska packa in lite modeller i vägsnigeln i morgon efter jobbet. :D
synd bara att vi inte kan åka direkt, utan måst vänt till fredag. haha

Dick
2012-06-26, 18:23
Vi packar oxså i morgon kväll sen kör vi torsdag förmiddag

MattiasPap
2012-06-26, 22:40
Vi kommer ner på fredag. Bokis, gör i ordning grillen för jag och Sonny kommer över till dig :)

sm3xrq
2012-06-27, 22:00
Vi kommer ner på fredag. Bokis, gör i ordning grillen för jag och Sonny kommer över till dig :)


får inte jag följa med då eller :( snyft

simonarvestrand
2012-06-27, 22:50
Vet inte om jag kommer än :( har en helikopter som skulle premiärats men ojämna drev strular till det så nu kanske
jag stannar hemma och surar istället.

Kenneth E
2012-06-27, 23:10
Jag anmälde mig igår och jag kommer på fredag, hoppas det finns någon som kan ta hand om mig då?

Balsa Regn
Kenneth

MattiasPap
2012-06-27, 23:23
Klart du får :)

bokis
2012-06-28, 09:13
Jag o Gullan ska sitta o hålla varann i hand å kolla på storfräsarna från Småland tänkte vi..Ska bli najs!
Ryktas om att Byrådirektören samt Björk-Dunge från Ostkusten ska ner oxå,då blir det najs!
Vi syns där!:ridinghorse:

Mr J
2012-06-28, 09:29
Jag anmälde mig igår och jag kommer på fredag, hoppas det finns någon som kan ta hand om mig då?

Balsa Regn
Kenneth

Inga problem, bara håll utkik efter Skånska flaggor... :-)

sjak
2012-06-28, 16:25
Hej! har någon anmält sig som ska flyga med multicopter's?

mvh Stefan

simonarvestrand
2012-06-28, 17:11
Om jag nu kommer vilket inte är bestämt än så följer nazan med :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

DennanHMFK
2012-06-28, 17:35
sajk: jag har med mig en Quad.. mQX, den klassas väl in där.. :D

Mr J
2012-06-28, 20:54
Då blir det nog minst 3 mQX, vi får köra ett pylonrace... :sarcastic:

Dick
2012-06-28, 23:06
Min har redan varit uppe 4 gånger de ni😄

Mr J
2012-06-28, 23:08
Å' den är hel?

wesse
2012-06-28, 23:11
Min har redan varit uppe 4 gånger de ni

det va det vackraste vi skådat på Hultsfred flygplats och vi har sett det mesta..hoppas vi får se mer av denna i morgon..yehhh

Snickarjävel´n
2012-06-28, 23:14
Å' den är hel?




De va inte planet han har haft uppe 4 gånger idag, där kom ett gäng granna brudar fram till ready box.....

wesse
2012-06-28, 23:27
här är inledningen på årets Shootout och Leo med son har maiden på förra årets vinst från Bill Hempel..


http://youtu.be/Pdf08uDjAnM

Mr J
2012-06-28, 23:33
De va inte planet han har haft uppe 4 gånger idag, där kom ett gäng granna brudar fram till ready box.....

Å' den är hel?

Magoozi
2012-06-28, 23:37
Vackert fluget Dick! Flög som en förstorad trainer? Det vara bara satan vad den lät....






......mycket (och rätt gött)


Mvh Magnus, som packar skinka hela dagen i morgon, men som ska flyga segelflyg i ljungby lör-sön!

Dick
2012-06-29, 00:59
Flög riktigt bra. O ja allt e helt. Nu vet jag ju vad jag ska flyga i morgon. Vill ha faktorn e hög.
Vi har till och med flugit natt flyg med den nu

http://www.rcflyg.se/forum/webkit-fake-url://0745701E-9FC8-4F0C-9A17-39B45EEAFB6B/imagejpeg

simonarvestrand
2012-06-29, 06:35
Frågan är om man inte behöver 3 för att få klassa den som quad ;) den är ju så liten.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

wesse
2012-06-29, 06:46
En av Sveriges kvistfriaste modellflygare är nu här i metropolen för att dra några repor.. Jonny Snickar'n the man himself... WoW

30047

Thomas
2012-06-29, 08:35
här är inledningen på årets Shootout och Leo med son har maiden på förra årets vinst från Bill Hempel..


En redig Skåning får upp både det ena och det andra.... :sarcastic:

DennanHMFK
2012-06-29, 09:21
här är inledningen på årets Shootout och Leo med son har maiden på förra årets vinst från Bill Hempel..


http://youtu.be/Pdf08uDjAnM

Härligt att se en till Cub! :D

wesse
2012-06-29, 10:52
Nu är slammis här oxå

30048



30049



30050

Hans modeller är även till salu i dag så kom o köp till shootout-pris

wesse
2012-06-29, 22:13
Nu har första skåningen flygit på Hultsfreds shootout och det gick över förväntan..

30061

HS-Racing
2012-06-30, 03:49
Är det någon pilotavgift ??

Jaaaa.. jag är smålänning !!!

bokis
2012-06-30, 22:23
Instämmer!! Tackar!Var skönt o få krama på Wesse igen..

HS-Racing
2012-07-01, 04:06
Väl hemma igen ååå jäklar vilken härlig dag trots lite vind, det va kul att min funjet funkade som den skulle och jag tom. slog mitt personbästa med 1 km/h så nu är det nya personbästa 286Km/h.. vi får väl se vad jag ska slipa på för att nå 300km/h...

Tack till allt trevligt folk som är helt tokiga i denna underbara sport där 10åriga patrik från Arvika flög tillsammans med den bara något år äldre Bokis !! Dvs alla kan hålla på med detta..

"The flying orange" (Sbach) fick ett konstigt slut.. inte direkt vad jag hade tänkt mig, men jag vet att den hamnade i rätta händer !!
Fördelen är ju att det går fort att packa bilen när man ska ut och flyga nästa gång..

Hur ska vi bära oss åt för att ta hem lite priser, dom flesta verkar ju lämna landet tullfritt ?? vi får väl bygga något som ser ut som ett riktigt flygplan då eller....

Nu ska jag smörja in armarna med Salubrin för solbrännan och smörja in benen med JET A1 för myggbetten :)

Längtar till nästa år redan !!

wesse
2012-07-01, 10:28
Instämmer!! Tackar!Var skönt o få krama på Wesse igen..


Tack själv Bokis det va trevligt att återse Gumman och dig...
det va roligt att återse alla glada leksaksflygare igen...

nu bär det iväg mot Norrland..hepp

bokis
2012-07-01, 13:35
Erotik,skönhet samt värme i samma bild!
Wesse hade migrän dock så det skulle visst inte bli mera men det där var vackert!

30068

Ken1
2012-07-01, 16:55
Tack o bock för denna träff, kul att stifta bekantskap med folket bakom signaturerna/avatarerna här på forumet :)
Och nu fick ju Wesse dessutom veta att det är bara med gräddvispar man hovrar med.. inte flygplan ;-)

Så.. tack från mig i från Falkenbergs MFK hoppas på repris nästa år !
..samt tack för pokalen , den står fint på hyllan nu :))
//Kenneth.

Jonte
2012-07-01, 17:58
Man får tacka för ett trevligt arrangemang. Många fina modeller var det.

Och trevligt att få träffa Wesse och alla andra glada och tokiga flygare. Speciellt skåningarna.

Hoppas få träffa alla igen.

MonaHMFK
2012-07-01, 18:29
Tack för en trevlig helg. Synd att man inte hade några andra modeller än segelplan att flyga med. Men man gjorde det endå ,trots storm .Det är ganska illa när man har fullt dyk och modellen inte åker framåt :sarcastic:
Trevligt att träffa allt folk, både kändisar och inte.

Kommer garanterat nästa år igen.Får väl skaffa sig en supersnygg skalamodell så man kan vara med och bråka om pokalerna :lollypop:

DennanHMFK
2012-07-01, 19:42
jag hänger med i grupptrycket och tackar för en trevlig helg med tokiga Skåningar, Små-landningar och Norrmän och vart alla resterande kom ifrån :D

då har man varje fall träffat Ken1, så nu vet man vem han är då. haha
samt en Anders, vet dock inte om han hänger på forumet. :P

var gött att få lufta Cuben lite, synd bara att det blåste nåe grymt vid bogseringen bara. bah.

lördagskvällen var ju underbar....lika många flygplan i luften som knott.. wiee!

Thomas
2012-07-01, 20:20
Och vi är också väl hemkomna efter en toppenhelg. Vi lämnade området som sista husvagn, och, ja, vi tog ner flaggan!
Lika kul som vanligt att träffa alla glada typer, och alla kärror är hela med hem. Nåja, en ny fältlåda står på inköpslistan, den gamla blev påflugen och kvaddad (!) av en skenande Zero.

Dragon
2012-07-01, 20:33
Kan bara hålla med alla andra här att det har varit ett förbaskat trevligt meeting!
Ett stort tack till er som har srtällt upp och fixat det!
Men håll i er Smålänningar och Stockholmare här kommer beviset som ni inte trodde fanns!:sarcastic:

http://www.youtube.com/watch?v=KtrftG3sBek&feature=youtu.be

Klavins
2012-07-01, 20:37
Det var trevligt att träffa alla,men roligast var det när skåningarna tog ner flaggan kram på er.

Johnny
2012-07-01, 20:40
Hei.

Takk for en trivelig helg.

trapperwolf
2012-07-01, 20:41
En får också tacka för en trevlig o mycket givande helg ses snart på RIPA

Leo

bokis
2012-07-01, 21:14
Den där skånska delegationen som travade fram med fanbärare till skithusen kl8 på morgonen o blåste revelj..Vem spelade på trumpeten? Imponerande!!

Dick
2012-07-01, 21:31
Tackar oxså för en trevlig helg. O ett stort tack till arrangörerna som stod ut med att bli väckta mitt i natten av en välljudande motor. 😄

sm3xrq
2012-07-01, 23:23
hemkommen och urpackad :)

vill bara tacka alla för en riktigt trevlig helg och ett väl genomfört evenemang.
ett extra tack till arrangörerna/funktionärerna tack för att ni orkar :icon_pidu:

Lundsten
2012-07-01, 23:25
Tack för denna helgen. :th_o:

HS-Racing
2012-07-02, 00:43
Den där skånska delegationen som travade fram med fanbärare till skithusen kl8 på morgonen o blåste revelj..Vem spelade på trumpeten? Imponerande!!


Per åkesson.. stod i eftertexterna på filmen :)

gflesche
2012-07-02, 08:53
Omsider sovet ut Takk for en fin helg og lover at neste gang blir det ikke med så mange modeller,men at vi kommer er sikkert.
Vil også takke de få menneskene som drar igang stevne med allt dette innebærer.
Mvh Geir

tångarne
2012-07-02, 09:43
Hej.
Vill tacka för ett trevligt bemötande mot mig och mina barn när vi kom på lördagen .
Blev inte så mkt flyga för min del men grabben samla ihop ett gäng flygningar och allt är helt.

Kul att få träffa lite nya trevliga bekanta och några gamla .Bokis tack för inbjudan man vet aldrig om man får vägarna förbi :-D
Mvh Tobias

Mr J
2012-07-02, 10:30
Jag vill också rikta ett stort tack till arrangörsgänget! :applouse:

Mr J
2012-07-02, 10:34
Den där skånska delegationen som travade fram med fanbärare till skithusen kl8 på morgonen o blåste revelj..Vem spelade på trumpeten? Imponerande!!

Per Åkesson.

Mr J
2012-07-02, 11:29
Det var trevligt att träffa alla,men roligast var det när skåningarna tog ner flaggan kram på er.

Tog ner? Jag tyckte snarare att vi tog upp den... :sarcastic:

30087

30088

Mr J
2012-07-02, 11:41
Omsider sovet ut Takk for en fin helg og lover at neste gang blir det ikke med så mange modeller,men at vi kommer er sikkert.
Vil også takke de få menneskene som drar igang stevne med allt dette innebærer.
Mvh Geir

Det är härliga maskiner, här är några bilder...

Mr J
2012-07-02, 11:53
Här är lite bilder på Snickarn som sopar banan...

Kenny
2012-07-02, 12:18
Så sitter man bakom skrivbordet igen med ett fånigt leende och drömmer i en helt annan värld efter ett härligt meeting.

Många tack till arrangörerna för ännu ett lyckat ShootOut. Kommer definitvt igen.

Kenny Cato

Nr 32. CMP Zero, Saito 325R5.

Stimpy
2012-07-02, 14:48
Super trevlig träff. Kommer igen garanterat inget snack om saken att detta var en riktigt kul träff och hoppas nästa år blir minst lika bra lite mer skojtävlingar vore grymt skoj kanske limbo vore något? Håller med om lördag kväll synd att man inte hade nått smidigt elplan?- att flyga med men det ska jag nog ändra på nästa år. önskar er en trevlig sommar och hoppas vi syns igen

DennanHMFK
2012-07-02, 15:51
ska se om jag har några bilder att lägga upp ikväll.
film på Jul-Cuben har jag från fredagskvällen, samt när Snickarn och Slammis flyger lågt. :)

warben
2012-07-02, 16:35
Stort Tack för i år! Med alla glada piloter blev det en väldigt trevlig träff. Som sagt tack för alla piloter som kommit kort och långt ifrån samt alla som ordnat att denna träff blivit av.
Här kommer lite bilder, tagna av Sonny från Östhammars modellflygklubb.
Tobbe, Stefan och Adde med flera.........

Mr J
2012-07-02, 18:26
Lite fler bilder...
Eftersom vi inte var helt säkra på att Wesse och Ina hade fått nån seriös bröllopstårta där borta i Amerikat så bjöd vi på en skånsk helt nyligen uppfunnen variant, Spettekaka med spraygrädde garnerad med Japaleno.
Den gjorde stor succé, bilderna talar sitt tydliga språk...

Ina tyckte att där var för mycket grädde.
Wesse tyckte att där var för lite grädde.
Det var bara Hardy som tyckte att det var precis lagom med grädde, men han fick ingen tårta...

bokis
2012-07-02, 19:25
Han e för söt! Hon e sötare hur som..

DennanHMFK
2012-07-02, 21:10
yey tanten och jag fastnade på en bild :D

hur laddar man enklast upp ett gäng bilder? :P

Mr J
2012-07-02, 22:36
yey tanten och jag fastnade på en bild :D

hur laddar man enklast upp ett gäng bilder? :P

Ni gjorde det ja :)

Klicka på "Gå till avancerad" under snabbsvarsrutan, scrolla ner och klicka på "Hantera bifogade filer"
Där har du tio rutor med bläddraknappar, när du har valt ut bilderna laddar du upp dom, tio åt gången.

Thomas
2012-07-02, 22:51
Och här kommer en flock blandade bilder från mig!

Mr J
2012-07-02, 22:58
Några bilder på Thomas Berggrens CubbleDecker.

DennanHMFK
2012-07-03, 08:46
då ska vi se om mina bilder ploppar upp. :)

Mr J
2012-07-03, 19:24
Några bilder på Kenneth E's fantastiska halvskala Fox.

bokis
2012-07-03, 21:20
Jättekul med alla bilder! Jag bugar! Seglaren är fantastisk,snickarjävelns bombande var hysteriskt roligt!,Shitmovers lågsniffar tillsamman med Kallematon imponerande!

helifanatic
2012-07-04, 12:40
tack för en trevlig helg härligt o se massa olika plan tyvärr glömde man ju hälften av sakerna hemma så fick bli en snabbtest igårkväll istället.



http://www.youtube.com/watch?v=C9mNjAKUzfY

hoppas kunna filmar lite mer av den i helgen.

DennanHMFK
2012-07-04, 13:57
ouh..ska kika på den ikväll =)

helifanatic
2012-07-04, 14:27
inte mycket o titta på bara starten som är med men nu är det bevis p att den vart i luften iallafall :D

simonarvestrand
2012-07-04, 16:01
Om det nu är den och du som Flyger. Trots att vi bor nära så har jag bara sett film när du Flyger.

Men ett riktigt Nice plan är det.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

helifanatic
2012-07-04, 16:28
hehe jadu vi har sprungit om varandra med flygning på det viset :)

Snickarjävel´n
2012-07-04, 21:51
Tack alla som var där och bidrog till en synnerligen trevlig tillställning.

wesse
2012-07-06, 22:48
Här har vi firat en underbar vecka i Norrland och så kommer man hem och ser alla fina bilder och känner sig än mer på topp MEN så ser vi en film om en skånsk flagga som hissas i Hultsfred och nu är jag i upplösningstillstånd och hämnden är i tankarna...grrrrr

mvh Wesse & Ina

p.s tårtan va göttig tusen tack...

Mr J
2012-07-07, 12:57
Här har vi firat en underbar vecka i Norrland och så kommer man hem och ser alla fina bilder och känner sig än mer på topp MEN så ser vi en film om en skånsk flagga som hissas i Hultsfred och nu är jag i upplösningstillstånd och hämnden är i tankarna...grrrrr

mvh Wesse & Ina

p.s tårtan va göttig tusen tack...

Vad hade du väntat dig när du fegar ur, sticker svansen mellan benen och flyr så långt norrut du kunde komma?
:sarcastic:


Kul att du gillade tårtan, ska försöka fixa mer grädde nästa gång...

Snickarjävel´n
2013-01-16, 23:15
Ingen avisering om ett Shootout i år?? Blir det inget eller är det i planeringsstadie än?

Mr J
2013-01-16, 23:26
Planeringen är i full gång...

Kenneth E
2013-01-17, 13:21
Var är det tänkt att detta skall hållas, eller vilka platser diskuteras?

Jag, hmm(frugan) behöver också planera in min semester!

Gärna ett ställe med asfalt, modellerna rullar så lätt på detta underlag.
Balsa regn

DennanHMFK
2013-01-17, 19:16
vi väntar spänt på datum och plats. :)
hoppas lite på Hultsfred igen, får hoppas på att vi får låna vägsnigeln av kompisen igen...så packar vi den med lite modeller och kommer ner! :D

Pekkala
2013-01-17, 20:10
Eller varför inte lite mera norrut? Östersund kanske eller Söderhamn?

sm3xrq
2013-01-17, 21:44
Tierp har ett riktigt fint fält. Och det e ganska mitt i så att säga.

mulder
2013-01-18, 08:05
Skåne har många fina fält /Mvh Mulder

sm3xrq
2013-01-18, 19:42
visst men det ligger vid världens ände... långt dit från alla håll ;)

Elgstrand
2013-01-18, 19:51
Norrköping har ju nått bra med stoooor asfalts bana har jag hört, nära mycket, men det är långt vårat land, 157mil tror jag...

/Fredrik.

DrHanke
2013-01-18, 21:06
Vi i styrelsen har beslutat att en klubb som inkommit med ansökan också skall få genomföra Shootout 2013, eftersom klubben troligen inte hunnit läsa sin epost så vill vi att klubben ska få möjlighet att diskutera hurvida vi skall offentliggöra detta.

Ni kan dock vara lugna, samma helg som minst de senaste 5 åren så datumet kommer inte krocka med annat å de flesta brukar åka dit, sverige grymaste flygträff blir nu ännu grymmare :)

K-Å
2013-01-18, 23:38
Eller varför inte lite mera norrut? Östersund kanske eller Söderhamn?

Utmärkt förslag

MVH K-Å

LIP
2013-01-18, 23:50
Utmärkt förslag

MVH K-Å

Håller med

AM
2013-01-19, 19:08
Vi arbetar på årets ShootOut ska hållas första helgen i augusti. Ett par detaljer återstår att komma överens om med värdklubben.

AM
2013-02-27, 14:47
Nu är det klart!
RCFF ShootOut 2013 kommer att hållas i Arvika första helgen i augusti. Så Gränsträffen blir RCFF ShootOut.

Mer information kommer....

Mvh
Ove